Gå til innhold

Den store MSI K8N DIAMOND SLI tråden!


vorlonz

Anbefalte innlegg

En veninne av meg som jobber med sånt skaffen en til meg. Jeg kjører nå opp til 550MHz på RAM på CL.2.5 -3 -3 -10 -1t. Skal jeg høyere så må jeg over på CL.2.5 -4 -4 -10 -1t, noe jeg ikke gidder. Har vært i Windows å rotet rundt på 300x9 med RAM på 1:1, altså 600MHz. Kjørte da CL.2.5 -4 -4 -10 -1t. Var da ikke helt stabil. Dette var på grunn av for lite volt til CPU, men tror ikke RAM'en heller liker seg der da. Hvis jeg får vmod til å funke, så kommer jeg nok til å kjøre med 180MHz devideren på minnet. Tiden vil vise ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Argh...får ikke av bunnplaten(under HK).må skifte for å bruke xp120 kjøleren....men platen sitter helt fast..

Jezus christ...angst og depresjoner....PÅ samme tid...

Det er "dobbelsidig tape" mellom bakplata og kortet varm opp bakplata så løsner den lettere - står noe om det i DiamondClub, er haugevis med meldinger der, bør besøkes flere ganger for dagen for å sile ut hva som er fornuftig.

Lenke til kommentar
Og pointet med å bytte? var det en 3400+ Winnie du hadde? Jeg fikk inntrykk av at 3000 - 3500+ clocker ca like langt, men 3000+ har da lavere mp, og du må derfor ha en psycho ram for å clocke den maks ut.. Stemmer dette?

hvis du får minne opp i 9*300=2,7 blir det jo bra med winni 3000. -Men det er enklere å bruke 3200'en hvis du skal ha synkron minne... 280*10=2,8

Lenke til kommentar
3400 er solgt allerede den  :cool:

Og pointet med å bytte? var det en 3400+ Winnie du hadde? Jeg fikk inntrykk av at 3000 - 3500+ clocker ca like langt, men 3000+ har da lavere mp, og du må derfor ha en psycho ram for å clocke den maks ut.. Stemmer dette?

Poinet var at jeg skulle over på 939 for å få doble minnekanaler og PCI express :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...