Gå til innhold

Den store MSI K8N DIAMOND SLI tråden!


vorlonz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har satt opp et K8 Diamond i dag, innkjøpt etter at mitt ASUS A8N SLI Deluxe kortsluttet med en gang jeg satte strøm på det :mad:

 

Uvant BIOS, for en som stort sett bare har hatt ASUS-kort. Fant ut av RAID kontrollene, og fikk satt opp RAID over Nvidia-kontrolleren.

 

Nå går det greit, OS er oppe osv. Har så vidt begynt å leke meg med Core Cell teknologien, skal klokke litt de kommende dagene fra BIOS også.

 

Har ikke fått noe skikkelig inntrykk av kortet ennå.

Lenke til kommentar

Ang denne her, har lest på diamond siden, jeg får ikke startet opp pcn etter bytte av kabinett og medfølgene psu. Så altså med 350psu i chieftec startet den, men etter byttet til chenbro gaming bomb, nekter den å starte.

Derimot om jeg tar ut 12volten (4pins strømmen til cpu) så starter pcn glatt.

Idet jeg starter pcn, lager den en lyd i psu som høres ut som overbelastning.

Men jeg har jo fint startet dette oppsettet før. med 350psu.. så fikk jeg lånt meg et 350w psu chieftec, dette hjalp heller ikke. pcn nekter å starte. Noen som har noen ideer? har hørt flere har problemer med dette. :ermm:

Lenke til kommentar

Diamond trenger ei kraftifg PSU, "krava" ifølge manualen er minst 18A på 12V og fra 450W PSU. Prøvestarta mitt med 340W Chieftec gikk fint et par dager til neste PSU kom, har et lite skjermkort X700Pro, laster en inn mer krevende 6600 (6800SLI) må PSU levere mye power stabilt.

K8N Diamond er "sær" på PSU skal ha 24 pin med -5V som er utenfor ATX2 standarden - mangler den virker det innebygde lydkortet dårlig.

Noen adapterkabler fra 20 til 24 pin tar bort denne lederen, bruker Tagan 480-U0I PSU som har krefter, -5V i 24 pin og rolig gange med 21dB ved 50% last stigende til 28 på maks. :thumbup:

Lenke til kommentar
Diamond trenger ei kraftifg PSU, "krava" ifølge manualen er minst 18A på 12V og fra 450W PSU. Prøvestarta mitt med 340W Chieftec gikk fint et par dager til neste PSU kom, har et lite skjermkort X700Pro, laster en inn mer krevende 6600 (6800SLI) må PSU levere mye power stabilt.

K8N Diamond er "sær" på PSU skal ha 24 pin med -5V som er utenfor ATX2 standarden - mangler den virker det innebygde lydkortet dårlig.

Noen adapterkabler fra 20 til 24 pin tar bort denne lederen, bruker Tagan 480-U0I PSU som har krefter, -5V i 24 pin og rolig gange med 21dB ved 50% last stigende til 28 på maks. :thumbup:

Hva trenger jeg da evt? bare denne Tagan 480-U0I ?

Lenke til kommentar

Chiller87

Tok et lite regnestykke her: http://www.jscustompcs.com/power_supply/ med de brukere av power eg tror du har: Signatur + DVD brenner og 1 HD, kom da opp i 300W, så en PSU som etter disse beregningene kan gi 300W kontinuerlig skulle klare disse komponentene. Satser du på utbygginger med SLI ++ er det bedre å satse på PSU som kan klare det nå. Som oftest er power som følger kabinett "svake" en får oppgitt "peak to peak" power - ikke hva de kan levere over tid. Kan alltids finne andre enn Tagan, men de leverer krefter, har 3 år garanti og er "stillegående" - noen andre kraftige høres ut som fly samtidig :thumbdown:

Lenke til kommentar
Hvilken andre komponenter har du?

 

Sapphire xt850 pe

Bzerk 500w sølv(20pins men fungerer fint hvis jeg kobler slik at fire nederste punkene står ledig) Alle spenninger 12v,3 og 5 kommer aldri under orginal verdi.

OCZ 512MB rev2

Western Digital Raptor 74GB 10KRPM S-ATA

Soundblaster 2 Audigy Value

Mercury miditower sølv http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=PXEC7104HSL

 

Vorlonz hva ligger load temperatur på da? Er jo nydelig å klokke den til 2547mhz. Men hvorvidt det er ekstremt bra klokket er avhengig av kjøler da.

 

Idle temp cpu: 31

Loadt temp cpu: 36

Load system: 31

 

Bruker Thermalright xp120 med Titan vifte, samme type vifte bruker jeg også for utblåsing bak. Dette er alle viftene jeg bruker.

Av en eller annen grunn liker ikke kortet 3x HTT med 285FSB, men derimot 4x går :dontgetit: , derfor står jeg fast på 285. Cpuen går ikke høyere da jeg trenger mer spenning, verdien satt i bios stemmer ganske dårlig i forhold til virkelig verdi.

 

Hva slags ram har du vorlonz? Jeg får ikke klokket en mhz med rammen jeg sitter på.

 

Jeg bruker OCZ 3200 rev 2. Første gang jeg prøver dette merket, so far so good :D

Lenke til kommentar
Hvilken andre komponenter har du?

 

 

 

Sapphire xt850 pe

Bzerk 500w sølv(20pins men fungerer fint hvis jeg kobler slik at fire nederste punkene står ledig) Alle spenninger 12v,3 og 5 kommer aldri under orginal verdi.

OCZ 512MB rev2

Western Digital Raptor 74GB 10KRPM S-ATA

Soundblaster 2 Audigy Value

Mercury miditower sølv http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=PXEC7104HS

 

Med de minne brikkene der, er det ikke rart du kan klokke så høyt. Er noe av de beste ja.

 

Har sikla på dem selv, men det får holde med Corsair modulene mine :(

Hvor mange amp har du på 12V linja di?

Har du vært på Diamond forumet til MSI i det siste?

Lenke til kommentar

Asus A8N-SLI Deluxe kortet mitt er solgt, å regner med å motta Diamond kortet en av dagene. Skal bli morro å se hvordan dette oppfører seg med hensyn til klokking i forhold til Asus kortet. Regner også med at 6800Ultra nr.2 også kommer iløpet av uken. Da blir det morro :)(forhåpentligvis)

 

PS. Hvilken bios kjører dere som har kortet?

Lenke til kommentar

Jeg snakker både på tlf å via mail med de. Er stort sett i kontakt med de ett par tre ganger i uka i jobb sammenheng. Derfor er det greit når jeg spør de om noe. Får som regel svar der å da, eller at de sender meg mail så fort de gjør vet noe mer. Akkurat i dette tilfelle så snakket jeg med en av de på MSN.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...