Gå til innhold

Logitech® MX™1000, noe for spilling?

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg skal kjøpe meg ny PC-nå.. skal selge den gamle. Og jeg skal kjøpe ny mus i samme slengen. Så da skal jeg ha en mus som man kan bruke til alt, t.o.m spilling. Den musa jeg hade tidligere var en vanlig Logitech optisk. Men den funket svært dårlig til f.eks CS (spill osm krever rask reaksjon). Så derfor tenkte jeg at jeg skulle kjøpe MX 510, det er en mus med den klassiske ledningen. Den funker topp...

MEN - så fikk jeg se denne Logitech® MX™1000, med LASER, ikke optisk! Som sies å være 20 ganger bedre enn optisk. Og det virker jo genialt.

Så derfor lurte jeg på om det er noen her som kan dele sine erfaringer med denne nye MX'n? ...Flotters...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=10844

Plagsom rekalibrering

Laserteknologien er meget bra, men den har også noen meget klare ulemper. Selv om det er lite forsinkelse i overføringen ellers, må laseren rekalibrere seg når man løfter musen opp fra overflaten og setter den ned igjen. Dette tar faktisk opp til 0,2 - 0,3 sekunder. Logitech har anerkjent at dette er problem, og det vil nok også mange spillere som er avhengig av rask responstid være enig i.

Med andre ord ikke egnet for spilling dersom du pleier å løfte opp musa. (Noe vi vel alle gjør?)

Lenke til kommentar
Med andre ord ikke egnet for spilling dersom du pleier å løfte opp musa. (Noe vi vel alle gjør?)

Jeg skjønner ikke hva alle lager så stort problemet ut av dette... Jeg løfter min MX1000 titt og ofte, men får aldri noen problemer av den grunn.

Så mitt svar på trådsstarters spørsmål: Ja, men hvis du er pro gamer ville jeg skaffet meg en Razer Diamond Back mus. Disse skal visst være de beste..

Lenke til kommentar

Ikke kjøp trådløst i noen tilfeller om du skal game.

Har mx510 selv og kan anbefale den.

Har en steelpad 4D musematte.

Teflonbelegg på museføttene.

Satt opp "lesefrekvensen" fra 125Hz til 500Hz.

Dette er kjempebehagelig å spille med. :cool:

Det er et lodd inni som jeg vurderer å ta ut for å få den lettere.

Hvis du ikke liker den, er det mange som mener mye godt om Razer DiamondBack

(har ikke testet den selv)

Disse to er i hvertfall de to mest populære gaming-musene.

Edit: Hadde vært fett om Logitech lagde en mx1000 med ledning... Med tanke på at laseren leser 20 ganger raskere enn vanlig optisk? Om dette stemmer, da.

Endret av Vt-iversen
Lenke til kommentar
Trådløst er det verste du finner til gaming, satser du litt høyt, er det rett og slett ubrukelig.. altfor mye etterslep

Hvilken ettersleip? har den selv. veldig bra, men jeg er ikke pro gamer. musa kan fin forlytes/løftes opp uten at laser blir rekalibrert hvis ikke du løfter den mer enn 5cm over overflaten.

Staljin

Lenke til kommentar

Jeg har spilt ''profesjonelt'' Medal Of Honor Allied Assault i flere år (Var nest-leder i verdens største clan), for litt siden kjøpte jeg MX 1000 (Gikk fra MX 510) og jeg må si at MX 1000 er bedre :)

Jeg har ikke merket det problemet som visstnok skjer når man løfter opp musa.

Lenke til kommentar

Er enig i at en MX1000 med tråd hadde vært å foretrekke, men da måtte den tråden være ekstremt lang (en av grunnene til at jeg skaffet meg MX1000 var at jeg nesten klippet over tråden på din gamle musen i sinne).

Jeg har spilt ''profesjonelt'' Medal Of Honor Allied Assault i flere år (Var nest-leder i verdens største clan)

Mener du ikke "verdens eneste"? Neida :p

Endret av Thompzen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...