Gå til innhold

Hjelp angående phpBB forum

Anbefalte innlegg

Hallo

Har noen spørsmål angående phpBB forumet. Så jeg håper at det er noen ivrige brukere der ute som kan hjelpe meg.

Meg og noen venner har lagt inn phpbb forumet på et passordbeskytta webområde. Som dere sikkert forstår så er det derfor bare disse få brukerne som har tilgang til webområdet som kommer til å bruke dette forumet. Slik det er i dag så må disse folkene derfor logge seg inn to ganger for å ta i bruk forumet.

Og her kommer første spørsmål; går det an å bli automatisk logga inn på selve forumet når man logger seg inn på det lukka webområdet?

Det andre spørsmålet jeg har er om det finnes en mod til phpbb forumet som gjør at når det blir skrevet et innlegg, uansett hva det er, så får alle brukerne av forumet til sendt en mail om at det har kommet ett nytt innlegg? Og da uansett om brukerne er aktive i forumet/tråden.

Håper noen her har muligheten til å svare! Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, å bare passordbeskytte forumet hadde jo vært det beste, men det er egentlig enda viktigere å passordbeskytte webområdet rundt. Er en del sensitiv informasjon der.

Det du sier med en felles database må vel bli saken ja. Men hvordan?

Endret av Howard B
Lenke til kommentar

Gå inn i adminpanelet velg rettigheter under forum admin. Velg alle forumene som Administrator, eller moderator (Skjult). Da vil ingen kunne lese/skrive/Se forumene! Er jo egentlig den klart enkleste og beste løsningen. Dessuten så har phpbb en veldig god Norsk support side! www.phpbb.no :thumbup:

Hvis du ikke tror du ikke kommer til å se forumene, kan du jo prøve å logge ut og se om du ser noen forskjell. :tease:

Edit: Moderator/Administrator kan jo lese/skive/se (i) forumene dah. ;)

Endret av ett
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...