Howard B Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Hallo Har noen spørsmål angående phpBB forumet. Så jeg håper at det er noen ivrige brukere der ute som kan hjelpe meg. Meg og noen venner har lagt inn phpbb forumet på et passordbeskytta webområde. Som dere sikkert forstår så er det derfor bare disse få brukerne som har tilgang til webområdet som kommer til å bruke dette forumet. Slik det er i dag så må disse folkene derfor logge seg inn to ganger for å ta i bruk forumet. Og her kommer første spørsmål; går det an å bli automatisk logga inn på selve forumet når man logger seg inn på det lukka webområdet? Det andre spørsmålet jeg har er om det finnes en mod til phpbb forumet som gjør at når det blir skrevet et innlegg, uansett hva det er, så får alle brukerne av forumet til sendt en mail om at det har kommet ett nytt innlegg? Og da uansett om brukerne er aktive i forumet/tråden. Håper noen her har muligheten til å svare! Takk Lenke til kommentar
uranus Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Vel, det første spørsmålet er vel mulig med noe cookies? Eller hvis det er med forumet så kan du bruke sånn auto login greier i forumet. Det med mod vet jeg ikke om finnes, men er vel ikke umulig å lage ville jeg tro. Lenke til kommentar
Howard B Skrevet 4. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2005 Er egentlig ikke aktuelt med cookies så da fungerer vel ikke auto login så bra. Må kanskje bli en mod der og? Bør vel strengt tatt være noen som har tenkt på det samme som mitt første spørsmål? Lenke til kommentar
toss Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 hva med å bare passordbeskytte forumet? måjo gå ann.. eller kanskje koble opp mot samme database som forumet? har ikke så mye peiling på akkurat det.. Lenke til kommentar
Howard B Skrevet 4. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2005 (endret) Ja, å bare passordbeskytte forumet hadde jo vært det beste, men det er egentlig enda viktigere å passordbeskytte webområdet rundt. Er en del sensitiv informasjon der. Det du sier med en felles database må vel bli saken ja. Men hvordan? Endret 4. februar 2005 av Howard B Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 (endret) Gå inn i adminpanelet velg rettigheter under forum admin. Velg alle forumene som Administrator, eller moderator (Skjult). Da vil ingen kunne lese/skrive/Se forumene! Er jo egentlig den klart enkleste og beste løsningen. Dessuten så har phpbb en veldig god Norsk support side! www.phpbb.no Hvis du ikke tror du ikke kommer til å se forumene, kan du jo prøve å logge ut og se om du ser noen forskjell. Edit: Moderator/Administrator kan jo lese/skive/se (i) forumene dah. Endret 5. februar 2005 av ett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå