Simen1 Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Jeg trenger et program som kan lese av temperaturen på CPU (og helst også system-temperatur) på dette hovedkortet: MSI RS480M2 Brikkesett: Radeon Xpress 200G MotherBoardMonitor5 (nyeste versjon) finner ingen verdier for hverken spenninger eller temperaturer. Kun antall MHz på CPU'en vises. Lenke til kommentar
Der Kommissar Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 (endret) Tror at Everest Home Edition burde duge- om jeg er helt på jordet, så ikke klag Her finner du Everest Edit: Legger ved et bilde: Er det noe slikt? Endret 4. februar 2005 av Mr. Jenssen Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 4. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2005 Takk for tipset. Jeg skal teste det. Lenke til kommentar
wil Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Simen1: seriøst. etter 11000 poster så må du spørre om en så enkel ting som det der? hmmm. kommer an på hvilket HK du har, men hvis du har MSI kort så kan du bruke enten: PCALERT elller MSI Corecenter. har du ASUS kan du vel bruke et program som heter et eller annet med probe. husker ikke helt hele navnet i farta da jeg ikke har ASUS kort selv. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2005 (endret) Joda, jeg spør om enkle ting jeg også om jeg lurer. (Jeg er jo ikke ekspert på alt mulig, da hadde jeg jo ikke hatt noe nytte av forumet) Spørsmålet lyder kanskje enkelt, men jeg har ennå ikke funnet noe som kan lese av temperaturen som er kompatibelt med hovedkortet mitt. Ja, det er nok litt særere enn jeg hadde håpet på. MBM5 funker ikke, PcAlert funker ikke, CoreCenter funker ikke, Everest funker ikke. En annen ting er at jeg har blitt lurt for overklokkingsegenskaper. Hverken bios eller CoreCenter kan gi meg overklokkingsmuligheter selv om manualen lover det. Må si meg ganske skuffa over hovedkort-kjøpet. Endret 7. februar 2005 av Simen1 Lenke til kommentar
Disturbed Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Du jo prøve Aida 32 eller Speed Fan For overklokking kan du prøve å oppdatere biosen ser at det kom ny bios ut den 4 Februar http://www.msi.com.tw/program/support/bios...?UID=639&kind=1 Kan jo alltids prøve det Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2005 Jeg har lasted ned AIDA32 nå men får ikke lastet ned Speed Fan nå. (Virker som nedlastingslinken til versjon 4.2 ikke fungerer) Lenke til kommentar
iacob Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 mobile meter gjør gjør akkurat det du vil. Lenke til kommentar
had Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Hei Jeg har samme kortet. Jeg får lest av viftehastighet og temperaturer med PC-Alert, og justeret vitene med Speedfan 4.20. Problemet er å justere viftene automatisk ut i fra temperatur, det får jeg ikke til. I ver 3.2 av bios er det kommet instillinger for viftehastighet, men jeg skjønner ikke justeringsmulighetene. Det er mulig å justere de fra 0 til 3f iHEX, som tilsvarer 0 - 63 i det decimale tallsystemet. Er det noen som kan hjelpe med dette? Mvh Harald D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå