toss Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 (endret) har følgende kode: <?php $name = $_POST['name']; $sdir = '../' . $_POST['name']; $imgs = $_POST['imgs']; $file_ending = $_POST['fileend']; $dir = $_POST['dir']; if(empty($name) || empty($imgs) || empty($dir) || empty($file_ending)) { echo "Du har ikke fylt ut alle feltene!"; exit; } $ftp_server = 'ftp.start.no'; $ftp_user_name = 'xxxxxxx'; $ftp_user_pass = 'xxxxxxxx'; if(!is_dir($sdir)){ if(mkdir($sdir, 0777)) { $conn_id = ftp_connect($ftp_server); [25] $login_result = ftp_login($conn_id, $ftp_user_name, $ftp_user_pass); if ((!$conn_id) || (!$login_result)) { echo "FTP connection has failed! "; echo "Attempted to connect to $ftp_server for user $ftp_user_name"; exit; } else { echo "Tilkoblet til $ftp_server, for bruker $ftp_user_name"; } og jeg får denne feilmeldingen: Warning: ftp_login() expects parameter 1 to be resource, string given in /mnt/home3/s/se/selvdigg/public_html/AdminCP/loadgall.php on line 25 noen som ser hva som er gale? takker for svar EDIT: jeg la til en [25] på linje 25 så dere slipper å telle det er ikke med i den koden som ligger på severen.. Endret 4. februar 2005 av toss Lenke til kommentar
sk1rty Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Jeg vet dette ikke er helt relatert til topic, men jeg lurer rett og slett hva man bruker dette til Lenke til kommentar
toss Skrevet 4. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2005 ftp_connect og ftp_login.. smak på ordene.. koble til og logge på en ftp-kanal.. ellers kan du jo prøve på manualen: http://php.net Lenke til kommentar
???????? Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Koden din ser helt korrekt ut den, sjekk at start bruker ftp.start.no og at de bruker port 21. Sjekk også brukernavnet og passordet ditt. Lenke til kommentar
toss Skrevet 4. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2005 hvordan sjekker jeg om det er port 21? Lenke til kommentar
Mr.Garibaldi Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 (endret) hvordan sjekker jeg om det er port 21? Det er vel bare å bruke en ftp klient og se om du får koblet opp på port 21.... Og svaret på spørsmålet er ja, ftp.start.no svarer på port 21.... Endret 4. februar 2005 av Mr.Garibaldi Lenke til kommentar
toss Skrevet 4. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2005 men noe må da være gale? har forresten sendt mail til supporten til start og spurt der.. Lenke til kommentar
???????? Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Nope, koden din ser ut som den kommer rett fra manualen - så selve koden er det ikke noe feil med. Lenke til kommentar
sk1rty Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Kan jo da hende at start.no ikke er slik i login av FTP... Jeg har opplevd at jeg ikke har kommet inn på "sub" ftp kontoer på domenet mitt uten hjelp av FTP program... Ikke at jeg skal si dette helt sikkert da. Lenke til kommentar
???????? Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Er det ikke en av disse sidene man må betale litt for å få ftp tilgang? Lenke til kommentar
toss Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2005 jo.. ti kroner via mobil for å få ftp-tilgang.. Lenke til kommentar
???????? Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Test denne koden, den fungerer fint hos meg: $ftp_server = 'server'; $ftp_user_name = 'user'; $ftp_user_pass = 'pass'; $conn_id = ftp_connect($ftp_server); $login_result = ftp_login($conn_id, $ftp_user_name, $ftp_user_pass); if ((!$conn_id) || (!$login_result)) { echo "FTP connection has failed! "; echo "Attempted to connect to $ftp_server for user $ftp_user_name"; exit; } else { echo "Tilkoblet til $ftp_server, for bruker $ftp_user_name"; $buff = ftp_rawlist($conn_id, '/'); var_dump($buff); } Sjekk også at det virkelig er ftp.start.no du skal bruke. Lenke til kommentar
toss Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2005 vel, jeg får altid denne feilmeldingen: Parse error: parse error, unexpected $ in /mnt/home3/s/se/selvdigg/public_html/AdminCP/ftplogin.php on line 24 den gjelder altid den siste linjen i scriptet.. har prøvd å bare ha den koden du gav meg, men jeg fikk samme feilen.. generelt har jeg dårlig erfaring med å bare klippe og lime kode, så jeg skal prøve å skrive det eksakt av og lagre det på nytt.. har funket flere ganger før.. Lenke til kommentar
Mr.Garibaldi Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 30- Only REGULAR PAYING PowerTech users are allowed to ftp when not 530- dialled in through the PowerTech network. Please dial in using 530- PowerTech before attempting to FTP. 530- 530- Dersom du er START.NO-bruker: Du må være koblet opp til Internett 530- via Start-abonnementet ditt for å kunne bruke FTP. For mer 530- informasjon gå til http://www.start.no/ftp/ eller ring support på 530- tlf. 820 73 110 (kr. 13,530 Login incorrect Men har du en gammel nok konto kommer du inn uten problemer... Lenke til kommentar
toss Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2005 har ikkenoe problem med å komme inn med vanlig ftp klient.. er det noe forskjell fra dette? Lenke til kommentar
phanti Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Hvor ligger dette scriptet? Kanskje server skal settes til localhost? Lenke til kommentar
toss Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2005 det ligger på start.no sine servere.. http://home.no.net/....... Lenke til kommentar
phanti Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Ja, uansett så er det nok ikke samme server. Var litt for kjapp der Hvis du ikke har prøvd å ta en "echo $conn_id;" rett før linje 25, så prøv på det, hvis mulig. Lenke til kommentar
toss Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2005 i hvilket script da? det som ????? gav meg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå