Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ok, den her har jeg ikke vært borti før.

Anbefalte innlegg

Satte netopp inn ett nytt PCI lydkort i en maskin hvor hovedkortets lydkort er defekt.

Ved installasjon, blir det blåskjerm i XP (dette er en helt nyinstallert XP også forøvrig, verken virus eller defekt harddisk eller noenting) etterfulgt av reboot.

Det står ett eller annet om "physical dump".... Vanskelig å lese, det går veldig fort.

Hva pokkern???

Mvh,

Marius Haugan.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bør sikkert

a) Uninstalle driverne til lydkortet som er defekt

b) Slå av maskinen, og ved første reboot gå inn i BIOS ved oppstart og disable bruk av det innebygde lydkortet

c) Slå av maskinen igjen

d) Sett inn det nye PCI lydkortet

e) Start opp PC og evt legg til driverene for dette kortet (hvis ikke windows støtter det automatisk)

Endret av lurerpaa
Lenke til kommentar

Ok,

disablet AC97 saken på hovedkortet. Denne gangen gikk installasjon av det nye lydkortet plettfritt.

MEN, problemet som gjorde at vi var nødt til å kjøpe netopp dette nye lydkortet er fortsatt der.

Selv om installasjonen gikk fint, kortet står feilfritt i XP, alle utanger + høytalere, headset etc er sjekket.... Så er det fankern meg ingen lyd ut!

Hjælp! :)

Lenke til kommentar

Hehe, unnskyld at jeg ler, men har du sjekket volume control/mixeren i XP ?

Får du lyd i høytalerne om du bruker en annen lydkilde enn PC, feks mp3 spiller eller liknende ?

EDIT: Emnetittelen kunne vært bedre, f.eks: "Nytt PCI lydkort fungerer ikke med AC97.

Endret av lurerpaa
Lenke til kommentar

;)

Ja, alt det åpenbare er selvfølgelig sjekket. Forskjellige headset, pc høytalere, volumkontroll og alt det der.

Emnetittelen kunne sikkert vært bedre den ja, men nå har det seg slik at AC97 heller ikke fungerer. Akkurat samme problemet,

tilsynelatende knirkefri installasjon og oppsett, MEN INGEN LYD :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...