mariushaugan Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Satte netopp inn ett nytt PCI lydkort i en maskin hvor hovedkortets lydkort er defekt. Ved installasjon, blir det blåskjerm i XP (dette er en helt nyinstallert XP også forøvrig, verken virus eller defekt harddisk eller noenting) etterfulgt av reboot. Det står ett eller annet om "physical dump".... Vanskelig å lese, det går veldig fort. Hva pokkern??? Mvh, Marius Haugan. Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Skrud av det på hovedkortet? Lenke til kommentar
mariushaugan Skrevet 4. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2005 Mja, hvis jeg uninstaller det på hovedkortet så finner XP det bare automatisk igjen uten at jeg for gjort noe som helst. Dessuten, burde det være nødvendig? Jeg har kjørt hovedkort lydkort og PCI lydkort samtidig før jeg, i PCen jeg har i ett musikkstudio... Lenke til kommentar
lurerpaa Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 (endret) Du bør sikkert a) Uninstalle driverne til lydkortet som er defekt b) Slå av maskinen, og ved første reboot gå inn i BIOS ved oppstart og disable bruk av det innebygde lydkortet c) Slå av maskinen igjen d) Sett inn det nye PCI lydkortet e) Start opp PC og evt legg til driverene for dette kortet (hvis ikke windows støtter det automatisk) Endret 4. februar 2005 av lurerpaa Lenke til kommentar
mariushaugan Skrevet 4. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2005 Mhm, men blåskjermen kommer når jeg prøver å legge inn driverne til kortet da... Har prøvd både fra cd og fra nedlasta drivere. Samma driten uansett :\ Lenke til kommentar
mariushaugan Skrevet 4. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2005 Ok, disablet AC97 saken på hovedkortet. Denne gangen gikk installasjon av det nye lydkortet plettfritt. MEN, problemet som gjorde at vi var nødt til å kjøpe netopp dette nye lydkortet er fortsatt der. Selv om installasjonen gikk fint, kortet står feilfritt i XP, alle utanger + høytalere, headset etc er sjekket.... Så er det fankern meg ingen lyd ut! Hjælp! Lenke til kommentar
lurerpaa Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 (endret) Hehe, unnskyld at jeg ler, men har du sjekket volume control/mixeren i XP ? Får du lyd i høytalerne om du bruker en annen lydkilde enn PC, feks mp3 spiller eller liknende ? EDIT: Emnetittelen kunne vært bedre, f.eks: "Nytt PCI lydkort fungerer ikke med AC97. Endret 4. februar 2005 av lurerpaa Lenke til kommentar
mariushaugan Skrevet 5. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2005 Ja, alt det åpenbare er selvfølgelig sjekket. Forskjellige headset, pc høytalere, volumkontroll og alt det der. Emnetittelen kunne sikkert vært bedre den ja, men nå har det seg slik at AC97 heller ikke fungerer. Akkurat samme problemet, tilsynelatende knirkefri installasjon og oppsett, MEN INGEN LYD Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Jeg har heller ikke vært borti den der før. Det jeg imidlertid HAR vært borte i, er tråder med like dårlige emnefelt. De blir vanligvis stengt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg