hwl Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Har du forsøkt med "reset to factory settings"...? Nei, får ikke frem menyen i det hele tatt Lenke til kommentar
RoKo2001 Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Hva f... er dette for noe da? To personer med akkurat samme problem??? Ikke noe bilde dersom du trekker ut kontakten til PCen heller? Lenke til kommentar
RoKo2001 Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Hei! Les her: Feil på Dell-skjerm Skulle kanskje hjelpe noe? Lenke til kommentar
hwl Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Hva f... er dette for noe da? To personer med akkurat samme problem??? Ikke noe bilde dersom du trekker ut kontakten til PCen heller? Når jeg trekker ut kontakten fra pc'en, skjer det ingenting med analog, skjermen er av, og powerlampa oransj, med dvi er det fortsatt backlight og jeg får "self test feature check" Lenke til kommentar
Robriks Skrevet 4. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2005 Jeg får ikke "self test feature check" hverken med DVI eller analog. Men lampen er grøn med begge kablene. Lenke til kommentar
RoKo2001 Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Her er noe interessant som beskriver hva dere opplever: ZDnet I den forrige linken finner dere lenke til det dere trenger! Lykke til! Lenke til kommentar
RoKo2001 Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Er det nVidia dere har, og i tilfelle; hvilket kort? Det er disse kortene som skaper flest problemer. Lenke til kommentar
hwl Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Er det nVidia dere har, og i tilfelle; hvilket kort? Det er disse kortene som skaper flest problemer. Jeg har et ATI 9600 Pro 128MB Lenke til kommentar
Robriks Skrevet 4. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2005 Jeg har en nVidia brikke integrert på hovedkortet. Når det gjelder DVI ingangen min så er den på et shuttle kort som sitter i AGP bussen. Lenke til kommentar
RoKo2001 Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 (endret) Mer her vedr. ATI: Hardware forums Og her hos Dell: Dell Noen rapporterer også at det kan hjelpe å bytte ut DVI-kabelen med en som er bedre. Endret 4. februar 2005 av RoKo2001 Lenke til kommentar
hwl Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Noen rapporterer også at det kan hjelpe å bytte ut DVI-kabelen med en som er bedre. Har 3 forskjellige dvi kabler liggende, og alle skal være helte kurante, så jeg nekter å tro at dette har noe å si. Har testet og det hjalp overhodet ikke Lenke til kommentar
Robriks Skrevet 4. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2005 Skal ikke skjermen virke på de andre inngangene? og skal man ikke få opp "self test feature check" hvis det er DVI som er problemet ? Lenke til kommentar
Plukkern Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Har kikket litt på Rage 3D og Dell sine supportsider, og problemet dere opplever kan være relatert til at Skjermen identifiserer seg feil. Når du kobler skjermen til PC´en gir den fra seg en EDID (extended display identification data), som identifiserer den. Denne ID´en brukes av skjermkortdriverne til å bestemme hvilke oppløsninger skjermen takler. Problemet med en god del Dellskjermer (og Samsung også tydeligvis) er at de avgir en uriktig EDID. Skjermdriverne oppfatter at de er koblet til en analog monitor, og nekter å sende signal over DVI kabelen. Dell support har laget en fix, som skriver en riktig EDID til skjermen, sånn at DVI kommer online igjen. Litt ned på sidene er det en direktelenke til filene, sånn at man slipper å ta turen innom DELL support. dessverre ser det ut til at det kun er mulig å skrive denne til skjermen dersom man har et Nvidia kort. Hvis det faktisk er dette som er problemet, burde dere få skjermbilde om dere slår av maskina og skjermen, kobler fra DVI kabelen, kobler til analog og starter opp igjen. R. Lenke til kommentar
hwl Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Har i løpet av helgen nå fått tilbake bildet på skjermen, både på d-sub og delvis på dvi. Dessuten var jeg heller ikke fornøyd med utgaven som jeg fikk med henblikk på gjennomlysning og jevn bakgrunnsfarge etc. Har nå konferert med Dell og de sender meg erstatningsskjerm, men må vente ca 5 dager siden jeg krevde en ny og ikke en innbytteskjerm som jeg kunne få dagen etter. De nye skjermene må nemlig sendes fra Irland så vidt jeg skjønte. Da får vi se hvordan dette løser seg etterhvert. Lenke til kommentar
Robriks Skrevet 8. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2005 Da har jeg fått ny skjerm og den funker kanon bra God og rask service hos Dell når jeg endelig fikk kontakt. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Shait? har samme skjerm. Bra dei sender ut nye skjermer raskt da. Ein måte og teste om dei fungerer på er koble fra alle kablene, også slå skjermen på. Da skal den der self check greia komme opp og danse rundt på skjermen. Min Dell skjerm har funka bra heile tida. . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå