Seven1979 Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Jeg har fått meg en bærbar PC og har kjøpt meg en trådløs router. Bredbånd får jeg ikke før april/mai. Finnes det en mulighet å dele oppringt internett med min trådløse bærbare maskin. Får beskjed av windows XP at jeg kan ikke dele oppkoblingen min for det finnes en enhet på nettverket som bruker IP 192.168.0.1 Har dere en løsning på dette??? Lenke til kommentar
[SK]Eagle Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 viss du har wan port kan du dele internett ja Lenke til kommentar
Seven1979 Skrevet 4. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2005 Skal jeg da koble min maskin med oppringt internet gjennom WAN porten på routeren?? Får jeg fortsatt mulighet da for å overføre filer osv.?? Lenke til kommentar
dobbelmann Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Vel, du setter opp nettverket som vanlig, og deler internettilgangen på den bærbare. At maskina sier det finnes en maskin på nettverket med den adressen fra før kommer av at du har satt opp nettverket feil, og har lite med selve delingen av internett å gjøre. Gå gjennom veiledningene for oppsett av nettverk (på nytt?), så ordner det seg nok Og nei, det går ikke ut over overføring av filer... Lenke til kommentar
Anderssb Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 (endret) Sorry at jeg ripper opp i en litt gammel tråd, men jeg har nesten det samme problemet. Problemet mitt er også at XP opplyser at den trådløse ruteren bruker 192.168.0.1 og derfor ikke kan dele oppkoblingen. På den trådløse ruteren så går det ikke an å endre den lokale ip'en. Er det mulig å endre den i ICS i XP? Slik at den trådløse ruteren har 192.168.0.1 og ICS bruker f.eks. 192.168.1.1? Eller går det an å bruke et annet program som gir samme funksjonaliteten som ICS? Takker for alle svar Endret 15. februar 2005 av Anderssb Lenke til kommentar
Seven1979 Skrevet 15. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2005 Jeg har muligheten å endre IP adressen på min router. Vil det bli noe problem å endre den til 192.16.0.2?? Vil det har noen praktisk betydning så lenge jeg ikke skal dele bredbånd gjennom denne enda??? Lenke til kommentar
Anderssb Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Bruker du DHCP? Hvis du bruker det så burde det ikke være noe problem, men hvis du bruker statiske ip-adresser så må du nok endre disse på hver maskin til f.eks. 192.168.1.33 Lenke til kommentar
Jannern81 Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Vel for å dele oppringt nett, må du enten bruke ics eller en proxy server å koble gjennom, fungerer ikke med bare en router. Correct me if im wrong Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå