Gå til innhold

Spille-PC, ikke mer enn 16 000,-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ville nok heller ha godt for en DELL maskin (stasjonær).

De er svært rimelige og de kan nå velges uten skjerm hvis det er et alternativ.

Jeg gir deg en link på en ferdigkonfigurert PC fra Dell, så kan du velge hva du synes er best:

Dell PC

Vær oppmerksom på at jeg har haket av for de beste harddiskene som finnes om dagen. Det er 2 x 75gb 10.000rpm 8mb cache RAID harddisker - noe bedre får du ikke. Dette koster selvfølgelig flesk - 3000 kr sånn cirka.

Jeg mener dette er et godt valg - mus og annet utstyr kan du kjøpe senere ( du har vel ikke tenkt å bruke standardsettet som følger med?).

Håper du gjør et klokt kjøp!

Lenke til kommentar
Eg synest du kaster vekk 1200kr på lydkort, eg ville heller kjøpt dette.

Også tatt en raskere CPU eller ett bedre grafikkort istedenfor.

Ja er jo en spille pc han kompisen din skulle ha, og ikke et "lydstudio". Bruk disse pengene på et kvassere skjermkort. For eksempet et x800xt pe/gf6800u

Lenke til kommentar
Hei!

Skal sette opp en spille-pc for en kompis, han vil ikke bruke mer enn

16 000,- (det er mye penger synes nå jeg! ;) )

Kan noen hjelpe meg med dette?

Dette er et oppsett jeg har satt opp som forslag: http://produkt.hardware.no/vis_handlevogn....waggon_id=12914

HAr ikke satt opp SÅ mange Pc før, så vil gjeren ha hjelp :yes:

Takker for alle positive svar :D

HAn trenger ikke 2GB RAM 1 er nokk legg heller mer penger i en CPU AMD 64 3500+

Kansje et bedre 3D kort.

Hva skal han med et så bra lydkort?

Kjøp heller segate harddisk.

ellers ser det bra ut.

Lenke til kommentar

Kjøp heller 1gb litt bedre ram, CAS 3 er jo helt på jordet for et amd 64 system, noen gode brikker med tccd chiper er ikke dumt, feks kingston hyperX, geil ultra x og corsair XMS.

200 eller 250 gb hitachi disker gir kanskje litt mer disk for pengene

Den kjøleren du valgt er veldig bra men, veldig tung! kan bli et problem hvis vennen din skal på lan og er litt uforsiktig, derfor vill jeg anbefale XP 120 fra thermalright som veier 370 gram uten vifte, og kjøler veldig bra!

Det lydkortet du valgte er ikke noe bedre en et "vanlig" audigy 2 zs, forskjellen er at det der har tilkoblinger i front og fjernkotroll, tror du han har bruk for det så kjøp den, men de fleste trenger vell ikke det.

Hvis du sparer in noen kroner på disse forandringene, kan du vurdere å gå opp til et x800 med VIVO, dette kan da overklokkes/softmoddes veldig bra (hvis ikke nå, så kanskje senere når pcn blir litt mer utdatert)

PS- kjøleren jeg anbefalte trenger også en vifte, kjøp en som lager lite støy :)

Lykke til

Edit : skrivefeil

Endret av gsn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...