Gå til innhold

Den store PSP-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå har jeg litt tanker om spill på PSP for øyeblikket

For meg så finnes det nå et bra spill til PSP og maaaange dårlige. Det spillet er Ridge Racer. Det er det eneste spillet som virkelig har fanget meg og holdt meg gissel i sofaen time etter time. Andre spill ha prøvd.

NSFU

Twisted Metal

Tony Hawk

Lumines

Mercury

Dead to rights

Wipeout

World tour soccer osv

Men ingen har klart å sette meg fast i sofaen. Enten så har de ikke så bra gameplay, eller så har jeg spilt det før. THUG og NSFU. Ellers å er det ikke så visuelt tiltrekkende og knappene er en nødløsning. Lumines skal virkelig ha for forsøket. Det er et meget bra og avhengighetskapende spill. Men det kommer et punkt der det ikke er spennende mer.

Angående grafikken på en del spill så er det noe me pixlene som jeg ikke liker. Kan ikke sette helt foten på hva det er. Men håret er det noe litt galt med. Det virker så falsk. Men RR derimot har ingen hår eller slike bekymringer. Bare biler som kjører med 60fps ned i solnedgangen. Vakkert og bra refleksjoner. Det er noe jeg er mest posetivt overasket over på PSPen. Den har ganske bra refleksjoner. Meget bra effekt der.

Jeg sier ikke at jeg ikke liker PSP. Jeg elsker den. Men der er ganske langt mellom bra spill. Heldigvis har vi en europalansering og en ganske så vill spillhøst å se frem til. Der grafikken vil ta noen litt nye høyder. For det som har komt ut til nå har ene og alene komt ut fordi det kan bare selge fordi det er nytt. Så nytt at kvalitetsstemelet ikke har blitt skikkelig satt.

Men med spill som Burnout Legends, SSX On tour. THUG AW. og GTA så ser høsten ganske så lys ut. :dribble:

Lenke til kommentar

GTA er det eneste spillet jeg trenger, alle andre er bare til og fordrive tiden til GTA kommer med...

Til nå har jeg vært fornøyd med:

Ridge Racers: knall bra grafikk, bra gameplay.

Mercury: Nytt spennende og vanskelig og utfordrende til tider

Spiderman: noe kort, men bra grafikk, og bra gameplay

(wipeout): får paranteser siden det ikke fenget meg så mye, men jeg har nå brukt et par timer på det iallefall.

Spill du bør holde deg unna:

Gretzky NFL Hockey(kjedelig, synes jeg iallefall)

Dead to the Rights (ekstremt tynn historie, slapp grafikk og kjedelig)

(Coded Arms) synes det var litt kjekt(spennende med 1st person shooter) men det fenget ikke meg, dårlig kontroll system, dårlig historie, kjedelige baner, ok grafikk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Jeg skal kjøpe meg en PSP nå, men hvor er det best å kjøpe da?

Jeg gidder ikke å vente til den kommer til Norge så jeg skal kjøpe privat eller fra asia en plass. (Eller kanskje jeg bør vente likevel?)

Hvor mye vil prisen bli til sammen hvis jeg bestiller den pakken til 249$ hos liksang.com? Det er vel det billigste?

Eller så blir det å kjøpe brukt, altså "som ny" bare det er en annen som har kjøpt den.

En japansk value pack her i Norge får man for rundt 2000,-.

Hva blir best? Håper dere kan hjelpe meg. :)

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar
Jeg skal kjøpe meg en PSP nå, men hvor er det best å kjøpe da?

Jeg gidder ikke å vente til den kommer til Norge så jeg skal kjøpe privat eller fra asia en plass. (Eller kanskje jeg bør vente likevel?)

Hvor mye vil prisen bli til sammen hvis jeg bestiller den pakken til 249$ hos liksang.com? Det er vel det billigste?

Eller så blir det å kjøpe brukt, altså "som ny" bare det er en annen som har kjøpt den.

En japansk value pack her i Norge får man for rundt 2000,-.

Hva blir best? Håper dere kan hjelpe meg. :)

Nå er det jo ikke lenge til den kommer, men du får bestemme selv hva du skal gjøre..

Lik-sang er ikke et dårlig valg, men hvis vi ser litt på kostnaden fra Lik-sang da. Pakka koster $ 249, og jeg regner med at du skal ha med et spill $ 59.90 pluss litt små stasj. Hvis vi sier rundt $ 330-340 (2145-2210 kr) for alt sammen. Ser det er gratis frakt for tida så det gjør det jo litt billigere.

Hvis du er j****g heldig så slipper du moms når den kommer hit til Norge, (noe jeg ikke gjorde) momsen er 25% av pakkens verdi. Da må du slenge på rundt 800 kr til, noe som er veldig surt.

Er heller ingen dårlig idè å kjøpe "brukt" fra en person i Norge :)

Kan jo alltids sjekke ut Digiworks.no, bra side som mange har handlet fra

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Oki, da er det jo ikke så veldig dyrt å bestille fra japan selv. Men med momsen så koster det jo litt ekstra. Da blir det vel bedre å f.eks kjøpe en value pack fra en som innporterer en del og selger de for rundt 2000,- her i Norge. :)

Men hvor mye vil PSP koste når den kommer til Norge? Da får du jo garanti, men er det flere fordeler ved å kjøpe den her i Norge?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Fant denne siden: Skift ut PSP skjermen

Hva tror dere? Bare 400 danske kroner. Tror dere at de skifter skjermen for deg? Eller at du må gjøre det selv? Står ikke noe om det :dontgetit:

Det står jo at det kreves ferdigheter meg loddebolt, så du må nok gjøre det selv ja.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Do'h! Da må jeg nok betale det dobbelte

PSPCrazy

Hehe, ja det er vel kanskje best det.

Men jeg lurer på en ting. Hvordan sjekker man hvilket firmware PSP'n har?

Skal kjøpe en kanskje men må få selgeren til å sjekke det først.

Eller så kjøper jeg denne fra digistore.no. Så at den har FW 1.5 :w00t: . Noen som har erfaring med den siden? Og hvordan kan jeg se om de har den på lager??

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Gå først innpå system settings innpå System information ;)

Ok, takker. Har sendt mail til han som selger den nå, men vet ikke om han vil slå den på siden den er uåpna.

Men noen som kan svare meg på det jeg spurte om i forrige innlegg? Noen som har erfaring med digistore.no? PSP Value pack fw. 1.5 til 2450,- er vel ikke så verst??

Lenke til kommentar

Ok, takker. Har sendt mail til han som selger den nå, men vet ikke om han vil slå den på siden den er uåpna.

Men noen som kan svare meg på det jeg spurte om i forrige innlegg? Noen som har erfaring med digistore.no? PSP Value pack fw. 1.5 til 2450,- er vel ikke så verst??

Digistore virker bra. Fikk min dagen etter. Men hvor billig det er spørs jo, kostet det samme da jeg kjøpte den for over 3 måneder siden. Men virker ikke som den er noe særlig billigere andre steder.

Lenke til kommentar

Digistore virker bra. Fikk min dagen etter. Men hvor billig det er spørs jo, kostet det samme da jeg kjøpte den for over 3 måneder siden. Men virker ikke som den er noe særlig billigere andre steder.

Den antatte prisen på PSP når den kommer til norge er. 2599. Så da er det faktisk billig. Så hvorfor vente når man kan få billigere :dontgetit: OG siden det er norsk side så gjelder norske lover og regler angående reklamasjon.

Så den blir teknisk sett norsk når du legger inn europeisk FW ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Ok, det høres bra ut. :) Da tror jeg at jeg kjøper den hos Digistore hvis ikke han som selger en til 1990,- har fw. 1.50! Venter bare på svar fra han.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Ok, det høres bra ut. :) Da tror jeg at jeg kjøper den hos Digistore hvis ikke han som selger en til 1990,- har fw. 1.50! Venter bare på svar fra han.

Hvorfor er det så viktig at den skal ha FW 1.50? Homebrew?

Ja, homebrew, emulatorer og slikt. :) Men nå har jeg kjøpt en PSP Valuepack med Ridge Racers til 2300. Syns ikke det var så verst.

Lenke til kommentar

Hvorfor er det så viktig at den skal ha FW 1.50? Homebrew?

Ja, homebrew, emulatorer og slikt. :) Men nå har jeg kjøpt en PSP Valuepack med Ridge Racers til 2300. Syns ikke det var så verst.

Det er en strålende pris det :thumbup: Gratulerer så mye :D

Velkommen i klubben :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Det er en strålende pris det :thumbup:  Gratulerer så mye :D

Velkommen i klubben :)

Takker så mye! :green: Nå er det bare å vente et par dager til den kommer.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...