Gå til innhold

Den store PSP-tråden

Anbefalte innlegg

Du skal ikke slippe moms. Alle varer over 200,- som innføres skal fortolles og betales moms for.

[rant]Om noen sniker seg unna og snyter systemet, se det er en annen diskusjon. Det smugles for mange milliarder hvert år av kjipe idioter som ikke skjønner hvordan det virker å være en del av et samfunn.

Så må da de resterende som tar ansvaret som følger med statsborgerskapet ta på seg ansvaret for andre også.

:thumbdown: [/rant]

Nok om det, og mer om noe annet: Noen som har hørt etter om evt. internasjonal garanti på PSP?

-KJ

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du skal ikke slippe moms. Alle varer over 200,- som innføres skal fortolles og betales moms for.

[rant]Om noen sniker seg unna og snyter systemet, se det er en annen diskusjon. Det smugles for mange milliarder hvert år av kjipe idioter som ikke skjønner hvordan det virker å være en del av et samfunn.

Så må da de resterende som tar ansvaret som følger med statsborgerskapet ta på seg ansvaret for andre også.

Nok om det, og mer om noe annet: Noen som har hørt etter om evt. internasjonal garanti på PSP?

-KJ

Jojo, det er sikkert liten sjangs for at jeg slipper og at 2mass bare var heldig, men jeg håper nå iallefall at jeg slipper den teite tollen :thumbdown:

Lenke til kommentar

-KJ

men når vi har så idiotisk lav toll grense og vi har mange avgifter som andre land ikke har i det hele tatt så har jeg ikke akkurat dårlig sammvitighet de får gangene jeg importerer noe.

PSP drunk.gif

Lenke til kommentar

Noen som har positive/negative erfaringer med modchip.no?

De selger PSP, men er midlertidig utsolgt, om jeg bestiller den derifra istedet for lik-sang, så kan jeg få den sendt med oppkrav og det er null sjans for toll :thumbup:

Så hvis de har den inne iløpet av et par dager så bestiller jeg den derifra.

Slik går det når de teite kinesere feirer nyttår i 5 dager akkurat når jeg skal bestille PSP :p

Lenke til kommentar

De selger PSP, men er midlertidig utsolgt, om jeg bestiller den derifra istedet for lik-sang, så kan jeg få den sendt med oppkrav og det er null sjans for toll :thumbup:

www.modchip.no eies av Stefan Hilt og min personlige erfaring er at du kan like gjerne kaste pengene ut av vinduet som å handle varer hos ham. Har selv blitt lurt av fyren. Mannen ble dømt til fengsel for bedrageri og dokumentforfalsking via hans forrige firma Multimedia Import.

Her er litt mer info for de som vurderer å handle fra ham:

http://www.ba.no/forbruker_guider/multimed...ticle593022.ece

http://www.ba.no/forbruker_guider/multimed...ticle592437.ece

http://www.nrk.no/programmer/tv/fbi/2181018.html

Lenke til kommentar

Ja, for å være helt ærlig så hadde jeg ikke stolt på det der nei. Jeg fikk telefon fra lik-sang idag som bekreftet at jeg fikk spilleren min til 15februar (bestillt 8'ene) så jeg syntes det egentlig var helt greit. Men litt surt og bestille midt i nyttårs feiringen deres:P hehe =)

Lenke til kommentar

www.modchip.no eies av Stefan Hilt og min personlige erfaring er at du kan like gjerne kaste pengene ut av vinduet som å handle varer hos ham. Har selv blitt lurt av fyren. Mannen ble dømt til fengsel for bedrageri og dokumentforfalsking via hans forrige firma Multimedia Import.

Her er litt mer info for de som vurderer å handle fra ham:

http://www.ba.no/forbruker_guider/multimed...ticle593022.ece

http://www.ba.no/forbruker_guider/multimed...ticle592437.ece

http://www.nrk.no/programmer/tv/fbi/2181018.html

Tror jeg heller venter til mandag og satser på lik-sang ;)

Lenke til kommentar
du skal kjøpe ridge racer eller Gandalf The Grey? jeg gleder meg så sinnsykt til GTA og Untold Legends kommer ass :)

Hadde tenkt ridge racers ja, men om jeg venter eller ikke er jeg faktisk ikke sikker på :hmm: Nå er det bare litt over en måned til det slippes på engelsk, men greier jeg meg en måned uten spill.... hmm....

Har du fått det nå?

Er det bra?

:dontgetit:

GTA skal jeg forhåndsbestille så raskt det dukker opp på amazon tror jeg :yes:

Endret av Gandalf the Grey
Lenke til kommentar
du skal kjøpe ridge racer eller Gandalf The Grey? jeg gleder meg så sinnsykt til GTA og Untold Legends kommer ass :)

Hadde tenkt ridge racers ja, men om jeg venter eller ikke er jeg faktisk ikke sikker på :hmm: Nå er det bare litt over en måned til det slippes på engelsk, men greier jeg meg en måned uten spill.... hmm....

Har du fått det nå?

Er det bra?

ikke fått det enda, kan hende jeg ikke får det før neste onsdag \ torsdag i verste tilfelle.. kan ta opp til 14 dager + at hvis det blir stoppa i tollen så tar det enda en 2 - 3 dager ekstra. men men det går greit. angrer bare noe jævlig egentlig på at jeg ikke tok det med i samme pakka.

har forhåndsbestilt Untold Legends nå på EBGames til 81$ inkl frakt. de har gta der og du kan vel likesågodt bestille der ? sikkert ikke noe særlig dyrere, de fleste tar jo samme prisen for spilla... 49$ stortsett ?

Endret av 2mass
Lenke til kommentar

Har du fått det nå?

Er det bra?

ikke fått det enda, kan hende jeg ikke får det før neste onsdag \ torsdag i verste tilfelle.. kan ta opp til 14 dager + at hvis det blir stoppa i tollen så tar det enda en 2 - 3 dager ekstra. men men det går greit. angrer bare noe jævlig egentlig på at jeg ikke tok det med i samme pakka.

har forhåndsbestilt Untold Legends nå på EBGames til 81$ inkl frakt. de har gta der og du kan vel likesågodt bestille der ? sikkert ikke noe særlig dyrere, de fleste tar jo samme prisen for spilla... 49$ stortsett ?

81$ var mye :(

Men det blir vel så mye for spillene nå vi må improtere.

Lenke til kommentar
Noen som har info om GTA til PSP?

Her finner du massevis :D

Bare for å skremme de som har importert PSP litt, se her les nederst på siden 110.

Men bare så dere vet det så er det bare en feil(eller det ble skrevet før de hade fått vite alt om det ferdige produktet)

det der skremmer meg ikke så mye iom at spill er bekrefta sonefrie og iom at vi er i samme sone som japan så kan våre import psper spille alle de filmene vi vil :) hadde vi derimot feks bodd i usa så.. :thumbup:

*Ber om at Ridge Racers kommer imorra*

og ja, 81$ er litt mye men jeg er villig til å betale det og få det når det slippes i USA istedefor å vente til det kommer hit.. har sendt mail til PS \ PSP sjef i Nordisk Film som er distributør for PS og PSP i Norden, og det virka som det var tvilsomt at den kom i mars hvertfall.

Endret av 2mass
Lenke til kommentar
Jeg har bestillt ridge racer med pakken min, men er det ikke vanskelig å finne fram når spillet er halvt japansk og halvt engelsk?

hovedmenyen er i engelsk (Timeattack, Quickrace osv osv), diverse undermenyer er i japansk. så det er nok enkelt å lære seg :) hvis ikke er det nok noen sider på nettet som sier hva de er.

Endret av 2mass
Lenke til kommentar
det der skremmer meg ikke så mye iom at spill er bekrefta sonefrie og iom at vi er i samme sone som japan så kan våre import psper spille alle de filmene vi vil :) hadde vi derimot feks bodd i usa så.. :thumbup:

Jeg vet ikke helt hvor du har denne bekreftelsen fra, det er mest ønsketenking tror jeg. Så vidt jeg har skjønt har Sony sagt at det er opp til spillets utgiver om de vil ha sonesperre på det eller ikke. Microsoft har det samme systemet på Xbox, en utgiver kan godt slippe et spill som fungerer i alle regioner, men det er bare under 10% av spillene som er regionsfrie.

For eksempel Ridge Racers har en region 2-kode på baksiden av esken, mens Everybodys Golf ikke har det. Men inntil noen får en amerikansk maskin snart, så er det umulig å vite om alle spillene som har kommet er regionsfrie.

Lenke til kommentar
det der skremmer meg ikke så mye iom at spill er bekrefta sonefrie og iom at vi er i samme sone som japan så kan våre import psper spille alle de filmene vi vil :) hadde vi derimot feks bodd i usa så..  :thumbup:

Jeg vet ikke helt hvor du har denne bekreftelsen fra, det er mest ønsketenking tror jeg. Så vidt jeg har skjønt har Sony sagt at det er opp til spillets utgiver om de vil ha sonesperre på det eller ikke. Microsoft har det samme systemet på Xbox, en utgiver kan godt slippe et spill som fungerer i alle regioner, men det er bare under 10% av spillene som er regionsfrie.

For eksempel Ridge Racers har en region 2-kode på baksiden av esken, mens Everybodys Golf ikke har det. Men inntil noen får en amerikansk maskin snart, så er det umulig å vite om alle spillene som har kommet er regionsfrie.

Er nok ikke ønsketenkning du!

"Will I be able to import games or other multimedia releases from other countries to play on my PSP?

Yes and no -- you will be able to play games on a PSP from any country, but you may not be able to play all types of PSP media. The PSP UMD format is fully equipped with region encoding procedures on all formats published to the media -- games, movies and music. However, Sony Computer Entertainment has chosen not to use the region encoding system on videogame titles. Importers should exercise caution in purchasing products from other countries, but import gaming fans will be able to play games from other countries on PSP."

PSP FAQ , -PSP.IGN.COM

Endret av 2mass
Lenke til kommentar

det sto ihvertfall på psp.ign.com at sony hadde sagt skriftlig at det ikke var sonesperre på spill.

"Will I be able to import games or other multimedia releases from other countries to play on my PSP?

Yes and no -- you will be able to play games on a PSP from any country, but you may not be able to play all types of PSP media. The PSP UMD format is fully equipped with region encoding procedures on all formats published to the media -- games, movies and music. However, Sony Computer Entertainment has chosen not to use the region encoding system on videogame titles. Importers should exercise caution in purchasing products from other countries, but import gaming fans will be able to play games from other countries on PSP."

PSP FAQ , -PSP.IGN.COM

Det var betryggende :)

Ikke at jeg trodde at det kom til å være regions sperre da.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...