Gå til innhold

Den store PSP-tråden

Anbefalte innlegg

Så det du påstår er at RSS-leseren som han rippet fra 2.71 firmwaren, og webrowseren er egne hacks som Dark Alex har laget, helt tilfeldigvis totalt likt Sony sin firmware.

Før du uttaler deg bør du sette deg inn i hvordan custom firmware er bygget. Den er nemmelig bygget av moduler. RSS-leseren er ikke rippet fra noe som helst sted. Programmet til Dark_alex er et program som kombinerer det beste fra 1.5 og 3.xx.

WMA-lisens har han også ungått..

Det er snakk om å bytte en bit fra 0 til 1.

Dark Alex sin 3.02 OE firmwaren knekker DRM'en til PSX-emulatoren, som Sony har laget for å selge PS1-spill til PSP, som de har publisher-rettigheter til.

DRM er "flawed by design".

PSX-emulatoren er ikke Dark Alex sin kode det heller, den har han stjålet og forandret på. Eneste Dark Alex har gjort er å strippe DRM-funskjonaliteten på PSX-emulatoren slik at emulatoren ikke gir brukerene muligheten til å lese DRM'en på PS1-spill som er kjøpt på PSN og han har lagt inn mulighet å laste inn egne eller andres PS1 iso'er.

Igjen, sett deg inn i hvordan PSX-emulatoren på PSP fungerer.
Hele OE firmware-schemen er en piratkopi av Sony sin software, hvor dem har fjernet sikkerhetsfunksjoner, på de featurene de ønsker å bruke.

Så når du/dere oppfordrer til å bruke den, så oppfordrer du/dere andre til å bruke stjålen software.

8832234[/snapback]

Bare fordi du har en CD-brenner betyr ikke at du må bruke den til å piratkopiere spill. Anbefaler jeg deg å handle mat på REMA1000 betyr ikke det med en gang at jeg oppfordrer deg til å sjele all maten din der selv om det selvfølgelig er mulig. Argumentasjonen din er helt på jordet.

Endret av CAT0
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så det du påstår er at RSS-leseren som han rippet fra 2.71 firmwaren, og webrowseren er egne hacks som Dark Alex har laget, helt tilfeldigvis totalt likt Sony sin firmware.

Før du uttaler deg bør du sette deg inn i hvordan custom firmware er bygget. Den er nemmelig bygget av moduler. RSS-leseren er ikke rippet fra noe som helst sted. Programmet til Dark_alex er et program som kombinerer det beste fra 1.5 og 3.xx.

WMA-lisens har han også ungått..

Det er snakk om å bytte en bit fra 0 til 1.

Dark Alex sin 3.02 OE firmwaren knekker DRM'en til PSX-emulatoren, som Sony har laget for å selge PS1-spill til PSP, som de har publisher-rettigheter til.

DRM er "flawed by design".

PSX-emulatoren er ikke Dark Alex sin kode det heller, den har han stjålet og forandret på. Eneste Dark Alex har gjort er å strippe DRM-funskjonaliteten på PSX-emulatoren slik at emulatoren ikke gir brukerene muligheten til å lese DRM'en på PS1-spill som er kjøpt på PSN og han har lagt inn mulighet å laste inn egne eller andres PS1 iso'er.

Igjen, sett deg inn i hvordan PSX-emulatoren på PSP fungerer.
Hele OE firmware-schemen er en piratkopi av Sony sin software, hvor dem har fjernet sikkerhetsfunksjoner, på de featurene de ønsker å bruke.

Så når du/dere oppfordrer til å bruke den, så oppfordrer du/dere andre til å bruke stjålen software.

8832234[/snapback]

Bare fordi du har en CD-brenner betyr ikke at du må bruke den til å piratkopiere spill. Anbefaler jeg deg å handle mat på REMA1000 betyr ikke det med en gang at jeg oppfordrer deg til å sjele all maten din der selv om det selvfølgelig er mulig. Argumentasjonen din er helt på jordet.

8834141[/snapback]

Kunne ikke ha vært mer enig! :):thumbup:

Lenke til kommentar

Eneste grunn til at ikke 3.02 OE-B har Location-free player, og koreanske fonter, er fordi at Dark Alex ønsker å spare minnet, selv om de er med på Sony sin firmware.

Det har ingenting med at han ikke er ferdig med 'hacks'ene' sine, det er fordi han ikke har nok minne igjen til dem etter å ha lagt til sine egne funksjoner i softwaren, som blant annet stripper DRM fra Sony sin PSX-emulator, slik at folk kan piratkopiere PSN-spill o.l.

Lenke til kommentar
Eneste grunn til at ikke 3.02 OE-B har Location-free player, og koreanske fonter, er fordi at Dark Alex ønsker å spare minnet, selv om de er med på Sony sin firmware.

Det har ingenting med at han ikke er ferdig med 'hacks'ene' sine, det er fordi han ikke har nok minne igjen til dem etter å ha lagt til sine egne funksjoner i softwaren, som blant annet stripper DRM fra Sony sin PSX-emulator, slik at folk kan piratkopiere PSN-spill o.l.

8834796[/snapback]

Og? Han fjernet ubrukelige features som ingen benytter seg av. At man har muligheten til å spille piratkopierte spill det betyr ikke at man skal gjøre det.

Lenke til kommentar

8834796[/snapback]

KongRudi, tror du ikke at Dark_Alex hadde vært i dyp trøbbel, og Sony hadde fengslet han e.l? Det er jo offisielt hva han heter, hvor han bor osv. Han er ingen anonym fyr.

Og dessuten hadde det vært ulovlig å laste ned OE software hvis det hadde vært ulovlig.

Det er mange sider som har OE software guider, og filene. Blant annet norske psp sider som pspnett.no (tror de het det)

Lenke til kommentar
Jeg har et spørsmål ang import av PSP fra utlandet.

1.Hvis jeg importerer en PSP og kjøper en strømmlader til den her i Norge vil denne fungere på PSP`en?

8836869[/snapback]

ja den den ene psp ' en min er fra jepan og du trenger ikke og kjøpe lader en gang, du kan bruke den som følger med da de er 110v-240v

Lenke til kommentar
Noen som vet hva som er forskjellen mellom disse to bateriene egentlig?

Denne og denne lengre baterilevetid på den siste?

8838255[/snapback]

du får kjøpt disse i norge , og foressten du trenger ikke og være redd for at battri leve tiden er for kort . Den holder massevis for meg i hvertfall

8838304[/snapback]

Til den samme prisen som er på $10 hvor hen i Norge? Tenkte å fyre en bestilling på 2 stk baterier til $10 per stk, paypal konto har jeg også noe den siden CAT0 linket til aksepterer.

Lenke til kommentar

Tviler sterkt på at du finner prisene på Ledshoppe/Chellphoneshop her i Norge. Prisene er svært gode, produktene ok, dollarkursen lav og gratis frakt. Handlet begge plassene flere ganger og betalt med Visa.

Gi gjerne tilbakemelding her hvis du kjøper noen av de batteriene (+ eventuelt annet stasj) da jeg har tenkt å gjøre det samme selv når jeg får skaffet meg en PSP :)

Jepp, vet at Norge og Japan har samme sone med så ikke at han som spurte sa at han skulle importere spesifikt fra Japan.

Lenke til kommentar
Tviler sterkt på at du finner prisene på Ledshoppe/Chellphoneshop her i Norge. Prisene er svært gode, produktene ok, dollarkursen lav og gratis frakt. Handlet begge plassene flere ganger og betalt med Visa.

Gi gjerne tilbakemelding her hvis du kjøper noen av de batteriene (+ eventuelt annet stasj) da jeg har tenkt å gjøre det samme selv når jeg får skaffet meg en PSP :)

Jepp, vet at Norge og Japan har samme sone med så ikke at han som spurte sa at han skulle importere spesifikt fra Japan.

8839451[/snapback]

Godt å høre, bestilte 2 stk baterier nå jeg, betalte med paypal gikk bra dette. Skal gi fra meg beskjed når jeg får bateriene i posten.

En siste ting jeg lurer på er om noen vet om et bra programm som kan konvertere videofiler til UMD format?

Lenke til kommentar

Ja... :)

Jeg tror jeg kommer til å lage en liten guide av dette etterhvert. Her er ihvertfall en liten en:

Først, må du ha dette:

- En pc med alcohol installert

- En PSP med OE firmware

- USB kabel

- Playstation 1 spill

- Et program: PopstationGUI [Klikk her for å laste ned!]

NB: Denne versjonen av PopstationGUI (v3.0beta) støtter bare OE firmware 3.03 OE-C og oppover

Steg 1

Putt nå inn spillet du vil rippe, og ripp det til .iso med alcohol.

Steg 2

Du har nå en .iso fil av spillet ditt tilgjengelig på pc.

Start så PopstationGUI programmet, og velg .iso fila du akkurat har rippet.

Hvis den ikke finner spilltittelen av seg selv, trykker du på select og finner det riktige navnet.

Du må vite om det er et PAL eller NTSC. Om det er kjøpt i Norge, er det sannsynligvis PAL.

Velg de to nederste PAL>NTSC fiksene.

Trykk på GO! når du er klar

Steg 3

Når konverteringa er ferdig, har du en eboot.pbp fil klar. Last nå denne over på PSP'n via usb til mappen: ms:/psp/game

Steg 4

Nå går du inn på Game på PSP'n og kjører spillet..

Starter det, men kommer ikke lengre enn til en svart skjerm, er det noe feil med PAL og NTSC greiene. Selv har jeg ikke funnet noe ut av dette, men prøv å velg bare en av PAL>NTSC fiksene i PopstationGUI før du konverterer.

Lykke til! :)

OG: Hvis dette på noen måte er ulovlig, si ifra!

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...