Gå til innhold

Den store PSP-tråden

Anbefalte innlegg

Hvor lenge må man lade PSP-en første gang før man kan bruke den?

:hmm:

8707848[/snapback]

Tror du skal bruke det som er av strøm på den fra før. Og etter det skal du helst bruke all strømmen før du lader den igjen, for å bevare batteriets levetid.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvor lenge må man lade PSP-en første gang før man kan bruke den?

:hmm:

8707848[/snapback]

Vi alle vet vel at det står i manualen og leser det og tenker. Ja jeg skal holde meg. 5min senere så starter man opp PSPen og alt er ok så lenge ledningen står i.

Det vil si at jeg startet den opp ganske raskt etter jeg fikk den. Ingenting dårlig med den. batteriet er like godt i dag som for 3 år siden.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei.

Kjøpte med psp for ca en uke siden.

Bestillte meg og usb kabel og 2 gig minnekort.

Her i dag fikk jeg minne kort og usb kabel,jeg setter i minne kort,formaterer via psp`n og setter i usb kabel for å overføre div ting.

Bruker ekstremt lang tid på å få frem noe å så når jeg skal kopiere musikk inn på psp`n så funker ikke det.finner ikke kortet står det.

Har jeg gjort noe galt eller?kjøpte dette på gamezone.no

Lenke til kommentar
Hei.

Kjøpte med psp for ca en uke siden.

Bestillte meg og usb kabel og 2 gig minnekort.

Her i dag fikk jeg minne kort og usb kabel,jeg setter i minne kort,formaterer via psp`n og setter i usb kabel for å overføre div ting.

Bruker ekstremt lang tid på å få frem noe å så når jeg skal kopiere musikk inn på psp`n så funker ikke det.finner ikke kortet står det.

Har jeg gjort noe galt eller?kjøpte dette på gamezone.no

8806613[/snapback]

Spørsmålet ditt er helt uforståelig. Korrekt norsk uten evig bruk av orddeling hadde vært en fordel. Er det Windows som gir deg feilmelding om at den ikke finner minnekortet?

Lenke til kommentar

Fikk feil fra windows ja.

Jeg setter minnekortet i psp`n.

Plugger usb kabel i psp og pc.

Kommer opp kjører nå(eller hva det står) i windows.

Går inn på min datamaskin og finner Flyttbar Disk(H)

Trykker på den(stasjon H),kommer opp en feil melding i Windows, "finner ikke enhet" eller hva det nå står.

fornøyd?

Endret av Thomas_M
Lenke til kommentar

Psp`n står i USB Mode.

Nå finner den kortet,men det er ikke noe kort der liskom?noen som skjønnte den?det står på Flyttbar Disk(H) at det ikke er et minnekort der,står ingen størrelse(sånn som med feks. en HD,en brendt cd osv)

jaja...får bare bruke det som et gigantisk lagrings media for saver eller noe da.

Lenke til kommentar

Du MÅ ikke ha firmware 1.5 for å spille homebrew. Dette er kun den beste versjonen å spille homebrew på. (Eller ikke nå lenger, se litt lenger ned)

Det går også an å spille homebrew på andre versjoner som 2.0 og 2.71.

Det er bare mer komplisert å få det til å gå riktig...

MEN! Nå har det skjedd noe fancy innenfor akkurat dette... Noen folk har nemlig laget sin egen firmware til PSP'n. (Kalt OE firmware(OE=Open Edition))

Denne firmwaren er en meget fleksibel firmware, som er en blanding av 1.5 og en nyere firmware som f.eks 3.40.

Det betyr at du kan både spille homebrew spill fullt ut, OG dra nytte av de nye funksjonene Sony kommer med. (RSS leser osv.)

Samtidig er det MASSE med OE som er bedre. (Kjøre PSX spill helt smooth er en av tingene.)

Du kan også endre på waves (de greiene som beveger seg i bakgrunnen på hovedmenyen i PSP'n) og mye annet!

Du kan altså helmodde PSP'n din, samt å spille heftige homebrew spill og PSX spill... Mer info i Guidesamletråden! Linky

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar

Det er så fryktelig lav risiko for å ødelegge en PSP ved å gjøre dette...

Hva bruker du egentlig PSP'n din til nå da? Jeg personlig syntes alle spillene til PSP som Sony har lansert er dritt..

Du får så mye mer å gjøre med PSP'n når du har mulighet for homebrew!

Åssen firmware har du Ninjahamster? Og åssen hovedkort har du i PSP'n? (Sjekk den tråden jeg linket til i forrige post for å finne det ut)

Lenke til kommentar

Jeg har ikke kjøpt enda, men skal kjøpe. Det blir mest sannsynligvis en ny en, og aner ikke hvilket hovedkort de har. Har bare lest på noen utenlandske sider at nye hovedkort er vanskelig å kødde med. Mer vet jeg ikke. Jeg har ganske god innsikt og utdannelse i data og elektronikk så det kan godt hende jeg kommer til å trikse litt med den ;) 4 GB minnekort er jo nesten gratis nå.

Lenke til kommentar
Det er så fryktelig lav risiko for å ødelegge en PSP ved å gjøre dette...

Hva bruker du egentlig PSP'n din til nå da? Jeg personlig syntes alle spillene til PSP som Sony har lansert er dritt..

8818076[/snapback]

det har ingenting å si for de som faktisk ødelegger dem..

Det er jo mange gode spill til psp. Tenk på Sid Meier's Pirates for eksempel? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...