DigitaL BlasteR Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Heisann folkens! Har hatt store problemer med maskinen min; skal ta alt fra begynnelsen.. En dag skrudde jeg av min Dell Dimension 4600 etter å ha brukt den helt vanlig. Skrudde den på igjen dagen etter, og kom til Dell logoen. Så begynte maskinen å reboote seg hele tiden. Jeg kom altså til Dell logoen og i stedenfor å gå videre til Windows, begynte den å boote Dell logen på nytt og på nytt. Den gikk aldri videre. Jeg ble frustrert og ringte Dells kundeservice. Etter en del forsøk på å komme videre fra logoen, fikk jeg til slutt beskjed om at bootsectoren i harddisken kanskje var skadet. Jeg fikk beskjed om at jeg måtte fikse harddisken eller kjøpe en ny en. De kunne altså ikke hjelpe meg der. Dermed tok jeg kontakt med et data service selskap. De tok med seg harddisken og forsøkte og fikse den. Etter noen dager fikk jeg tilbake harddisken. De sa at den var fikset, men jeg kunne fortsatte ikke boote opp med den. Dataene på harddisken var i alle fall ikke skadet, og de sa at det eneste jeg trengte var å kjøpe en ny harddisk som jeg kunne boote opp med. Da skulle den være master og den gamle (med feil), skulle være slave. Jeg gjorde som de sa, men kom fortsatt ikke inn med noen av harddiskene. Etter en rekke forsøk tok jeg igjen kontakt med Dell. De forklarte meg at hovedkortet var skadet, og de skulle erstatte det. Etter en ukes tid fikke jeg tilbake pc'en med nytt hovedkort. Jeg startet pc'en med den nye harddisken på 40 gb som master og den med bootsector feil på 120 gb som slave. Nå har jeg installert Windows XP Home edition på den nye (40 gb). Problemet nå er at jeg kan komme meg på alle mappene i den gamle, men jeg kommer meg ikke inn på den som er viktigst! Der hvor all musikken, filmene, viktige dokumenter etc ligger! Jeg går inn på "lokal disk" (D:), Documents and Settings og brukernavnet mitt. Da kommer denne beskjeden: D:\Documents and Settings\*brukernavnet mitt* Ingen tilgang. Som sagt ligger alle mine viktige ting der og nå kommer jeg plutselig ikke? Jeg forstår ingenting, for jeg kommer jo inn på alle de andre mappene i harddisken... Er det noen som kan hjelpe meg? Kan jeg på noen måte få tilgang til den mappen? Takker for alle svar! /DigiBlasT. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Kjent problem og enkelt å løse: http://support.microsoft.com/default.aspx?...kb;en-us;810881 Lenke til kommentar
DigitaL BlasteR Skrevet 4. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2005 Beklager, men jeg fikk ikke det helt til som på linken du gav meg. Er det mulighet for å finne det samme på norsk? Noen som kan skrive det trinn-for-trinn hvordan jeg kan få adgang til mappen? Takker for alle svar! /DigiBlasT Lenke til kommentar
DigitaL BlasteR Skrevet 4. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2005 Kom igjen, folkens! Det må være noen som kan hjelpe meg med dette problemet? Pliiiz, jeg ber dere=) Mvh /DigiBlasT Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå