Gå til innhold

Bli 1337 i dag


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-06-19 04:21, JohndoeMAKT skrev:

Admin please flytt til søppel.


alt det idiotiske tall-som-bokstaver opplegget er bare tåpelig


 

Det var jo Tor-Steinar som startet tråden, så noe flytting til "søppel" kattegorien tror jeg ikke kommer på tale. Ved omtaler, større artikler etc. startes det alltid en tråd her hvor leserne kan diskutere teksten.

 

_________________

Bjørn Terje Erlandsen

Moderator

Gamer.no

 

[ Denne Melding var redigert av: bic-judge på 2002-06-19 10:07 ]

Lenke til kommentar

Bruk oxo ordet n00b i hytt og pine

 

eksempler

 

du er n00b ass viss noen kaller noen wallhacker etter at han awm snipa han fra andre siden av brettet

 

du er saa daarlig at jeg kunne eid deg med glock

 

viss noen bruker auto shotty er de stemplet som n00ber

 

btw viss noen kaller noen for newbie er de n00ber fordi de skrev det feil

 

og hahahah dere er saa daarlige gaar paa en server med gode folk jeg ( uten hl guard altså ) :razz:

 

[ Denne Melding var redigert av: CS_eR GøY på 2002-06-19 10:25 ]

Lenke til kommentar

Jeg forstod den sarkastiske undertonen gjennom teksten, og fant den morsom.

 

Men jeg hadde aldri forstått overskriften i utgangspuntet dersom jeg ikke hadde sett "ordet" 1337 tidligere. Hvor? Jeg så det som en mobillogo på telefonen til en i klassenmin. Han forklarte at det betydde "elite". Forrsten, dette var på Høgskole! :lol:

 

Ufattelig teit å finne på et slikt språk i utagngspunktet synes jeg. Men så er jeg godt over 14 år også da....

 

Vel vel. Det var en morsom artikkel. Dersom du hadde fått tid til å skrive alt dette på en hypotetisk eksamen, kunne du ha regnet med å få en toppkarakter, eller stryk. (Alt ettersom hvor mye sensor hadde forstått)

"Hva mener han med årstallet 1337 da?"

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-19 11:53, lavizh skrev:

Dette her blir for dumt folkens.... hører vel inn under "søppel" ?


Hvis du leser første innlegget mitt (og andre innlegg her), skjønner du at dette er en artikkel på Gamer.no, og vi lager alltid tråder hvor folk kan diskutere og snakke om omtaler og lengre artikler. Mye av det som er postet her er kanskje søppel, fordi ikke alle forstår ironi. Da handler tråden fort om noe helt annet enn det som opprinnelig var meningen, men artikkelen er ikke søppel. :smile:

_________________

Tor-Steinar Tangedal

Gamer.no

 

[ Denne Melding var redigert av: TST på 2002-06-19 12:00 ]

Lenke til kommentar

Egentlig tror jeg dette kun er et ledd i en ond plan om å finne ut hvem som er for dumme til å skjønne ironien og poster meldinger om at denne tråden og artikkelen er søppel, for så å sende dem til Helvetes sjuende sirkel og la dem brenne der i evig tid.

Lenke til kommentar

Hehe, morsom artikkel. Den krever vel litt kjennskap til spillmiljøet, spesielt innen CS. Og det ser man lett på mange som ikke har forstått artikkelen særlig. :smile:

 

Lenge leve fjortisene... (!)

(fjortis - ikke nødvendigvis alder, men tilstand)

 

 

-P-

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-19 11:23, Macint0sh skrev:

Quote:


viss noen bruker auto shotty er de stemplet som n00ber


 

Hvis noen spiller bra med auto shotty er de 1337 :wink:

 

 

nei da er de bare n00ber som guller

 

kills = gulling :razz: uanset vaapen saa lenge det ikke var deg som drepte noen

 

et godt tips vill du ungaa dette spill paa engelske servre

 

[ Denne Melding var redigert av: CS_eR GøY på 2002-06-19 16:24 ]

Lenke til kommentar

Ja her ser vi kommentar opp, ned og til side fra uforstående "eldre" litt kule folk som ikke kan forstå hvordan internett generasjonen er innebefattet med slike intrikate oppkomlinger av noen uttrykk som 1337. Ja det må da være uforståelig.

 

Og som noen sa, hold nå tall ute av språket. Vil dette da si at tall som betyr noe da er poengløst og latterlig? Hvis dette er din mening vil jeg gjerne påpeke at skal vi si rundt 50% av verdens befolkning, altså et par milliarder mennesker er innebefattet med den alternative meningen til tallrekkefølgen 666 også kjent som dyrets/djevelens tegn.

 

Ville det ikke da bare være helt naturlig at en slik evolusjons syklus ville finne sted på et såpass utviklet fenomen som internett? Husk nå at informasjon er binært, 0r og 1re, tall altså. Datamaskinen opererer via tall. Alt blir representert via tall. Da må jeg heller spørre hvordan folk kan ha problemer med å forstå at 1337 skulle stå for elite? Hvis milliarder kan godta at 666 er dyrets/djevelens tegn hvorfor kan ikke da dere godta at 1337 er elitens tegn?

 

Selv om artikkelen bredte seg ut i flott retorikk med en gjennomgående sarkasme så virker det også som kanskje en bitterhet eller evt arroganse er overbærende i skribentens hånd. Kan det kanskje være at artikkelens forfatter selv strev etter å bli elite, men klarte det aldri? Eller kanskje han rett og slett er en av de som ser seg overstilt de som tar til å begi seg dypere inn i internett verdenen?

 

Ja det spørsmålet får vi vel kanskje aldri svaret på.

 

Om jeg er enig i om internett lingvistikken er brukbar og er noe som bør videreføres er forsåvidt irrelevant, men se det nå på en annen måte. Hvor mange av de som sitter og ler seg fordærvet eller ser seg selv forundret over "elite" språket har ikke sendt minst EN mobil-melding som inneholdt det såkalte SMS språket. Jeg vil nå heller si at den stadig truende anglofiseringen og infestasjonen av SMS språk er farligere for et velbevart norskt språk enn "1337" språket. For ikke å nevne den gjennomførte slapphet i den oppvoksende generasjonen nå med gjennomgående sj/kj lydfeil som teoretikere begrunner som sagt i slapphet. Ungdom tar snarveier i språket. Er ikke dette mer underfundig og rart?

 

Og bare for å besvare evt tanker folk måtte ha etter denne posten så Ja jeg forstod artikkelen og ja jeg er til en hvis grad enig i mye. Det er relativt enerverende med "nick|full" personer som skriver ablegøyer for å fremtre som tydelig påvirket.

 

Mvh

GoldPush :wink:

 

 

Ps: La meg få slippe å høre kommentarer som "skaff et liv" fordi jeg velger å stille spm ved ting. La oss se om dere er såpass utviklet.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-19 17:10, TviX skrev:


men som erfaren cs spiller vil jeg tørre og påstå at tallet 5 betyr "S" ikke 2 tallet.. hvis dere tenker dere om er 5 mere logisk..


det ligner faktisk på en s..
:grin:


 

Kunne ikke vært mer enig!

 

Men det er vel slike ting de gjør for å irritere folk litt ekstra. Slik som det står i artikkelen! :wink:

Lenke til kommentar

GoldPush, nice artikkel..

Jeg husker å ha lest noe om dette med 666 som dyrets tegn.

Kan være jeg har sett på en film, men husker ikke hvor jeg har dette fra..

666 kom visstnok i ett "syn" hos en profet hvis jeg ikke tar feil(leser ikke bibelen dessverre), men det som er, er at man ser ting speilvendt i syn/drømmer(sies det da) og at 666 egentlig er 999.

Dette gjenspeiles i filmen "End of Days" hvor dette også nevner, så hvem vet..

Kanskje er 666 dyrets tall, eller kanskje det er 999..

Han kom ikke i 1999, kanskje han kommer i 2666, eller 2999.. Vi får ikke se, men våre etterkommere vil..

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...