Gå til innhold

Bli 1337 i dag


Anbefalte innlegg

Skjønner ingen ting av det her, har heller ikke tenkt til å gjøre et forsøk eller å fullføre artikkelen! det som slo mei etter 2 linjer var som følger:

 

Ungdommer har alltid vært reaksjonære. De har alltid hatt en trang til å bekjempe overmakten, være radikale og stille spørsmål ved samfunnet.

 

Siden diskusjonen etter denne artikkelen tydeligvis har innsnevra seg til en diskusjon om språk vil jeg gjøre det klart at reaksjonær er negasjonen av radikal, Alt jeg har å si er dårlig ordvalg! Men du lurte jo mei til å legge igjen et meningsløst bidrag til denne suppa!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-06-19 09:36, 2Hyper skrev:

En ting er viktig å vite ... Folk ER dumme... Skikkelig dumme! Belag deg på alt mulig når man driver offentlig tidsskrift


 

Nåja, det var vel en litt overdrivende kommentar.

 

Noen folk er dumme, men det gjelder ikke alle.

 

Ps>

 

Det var en bra artikkel.

Lenke til kommentar

:lol:

 

Ikke glem å blande inn mye engelsk, for det syntes bokkanere er irriterende og teit. Eks; "Om jeg røyker ja, I like cigars, baby"/"Sorry to break it to you, men jeg hater deg, og skal roxxore deg i dass".

 

Kvelden du drikker skal det være nickbytte til enten nickFULL eller nickFEST (husk CAPS).

Dersom du kommer hjem i løpet av natta, skal det første du gjør være å kaste deg på IRC. Du skal ha masse skrivefeil og hele tiden påpeke at du egentlig burde dratt til sykehuset for å pumpes.

 

Dagen etter skal du ha verdens verste bakrus, og selvfølgelig fortelle om alt det du gjorde den kvelden du drakk, som du egentlig ikke gjorde.

NB! Selv om du er avholds kan det være kjekt å late som om du er full innimellom, hvordan skal folk ellers respektere deg?

 

 

Den treffer mange idioter som spiller CS om nettene. har sett det ALTFOR mange ganger.

 

[ Denne Melding var redigert av: en mann på 2002-08-16 22:39 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-16 19:46, tosken skrev:

Ungdommer har alltid vært reaksjonære. De har alltid hatt en trang til å bekjempe overmakten, være radikale og stille spørsmål ved samfunnet.


Siden diskusjonen etter denne artikkelen tydeligvis har innsnevra seg til en diskusjon om språk vil jeg gjøre det klart at reaksjonær er negasjonen av radikal, Alt jeg har å si er dårlig ordvalg!


Å? Sier ikke at du har feil, men får ikke det du sa helt til å stemme jeg. Kan du utdype for en arm sjel? =)

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-17 00:42, Goldfish skrev:

Sinnsykt morsomt artikkel, også så sant det er! Eneste som kanskje er morsommere er alle som ikke forstod det du skrev og/eller er uenig i det du skriver.


Veldig godt ordvalg også :smile:


Takk, takk! =)

 

Jeg må innrømme at jeg lo ganske godt når folk spurte om gamer.no hadde blitt gale og krevde at artikkelen burde sendes i søpla rett og slett fordi de trodde det faktisk var et kurs i å bli 1337.

Lenke til kommentar

Jeg skumleste igjennom svarene her..og var en ting jeg savnet..Opphavet til 1337 språket..Jeg vet ikke om det allerede er skrevet, men jeg leste det ihvertfall ikke..

 

1337 var et språk som ble oppfunnet av hackere på tidlig 90 tallet/sent 80 om jeg ikke husker feil.Det var et forsøk på å lage et språk som de kunne bruke uten at de ble forstått..Som funket gankse lenge før det var en eller annen clever person som fant ut av det..

 

Det er ihvertfall sånn jeg husker..ganske grov bakgrunn da..men uansett..:grin:

 

Jeg er foresten helt enig i det Goldfish skriver..Veldig bra skrevet, og helt rett...

 

og btw, min mening om 1337? vel, det er ikke harry, det er ikke teit..men det kan fort bli det hvis det blir brukt av fjortisser som har lastet ned et eller annet 1337 h4x0r program og de klarer å "hacke" en kompis.."omg 1m u83r 1337 1 c4n m0v3 h15 1c0n5". (sånn som du kan gjøre med mange dårlige trojaner).

Men hvis det ikke overdrives, eller brukes feil så er det jo greit å bruke, å utrykke seg med.. Feks når du spiller cs.. 1337 betyr eleet/elite og det kommer altid til å gjøre det..og jeg kommer til å bruke det så lenge lever(tror jeg da :razz: hvis ikke det kommer noe nytt igjen, hiih)

 

men uansett, 1337 er kommet for å bli, live with it! :grin:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-16 19:46, tosken skrev:

Skjønner ingen ting av det her, har heller ikke tenkt til å gjøre et forsøk eller å fullføre artikkelen! det som slo mei etter 2 linjer var som følger:


Ungdommer har alltid vært reaksjonære. De har alltid hatt en trang til å bekjempe overmakten, være radikale og stille spørsmål ved samfunnet.


Siden diskusjonen etter denne artikkelen tydeligvis har innsnevra seg til en diskusjon om språk vil jeg gjøre det klart at reaksjonær er negasjonen av radikal, Alt jeg har å si er dårlig ordvalg! Men du lurte jo mei til å legge igjen et meningsløst bidrag til denne suppa!


 

Siden vi nå en gang snakker om språk, så får vi vel prøve å bruke begrepene sånn noenlunde korrekt:

 

Reaksjonær ikke "negasjonen" av radikal. Det kunne derimot kanskje vært antonymet til radikal. (Det er altså forskjell på ny <-> ikke-ny og ny <-> gammel.)

 

Men det blir nok heller ikke riktig å si at reaksjonær er antonymet til radikal. "Reaksjonær" er et ord som sier noe om en retning, "Radikal" derimot er derimot en angivelse av metode. Det går altså an å være en "radikal reaksjonær".

 

Hvis man f.eks. synes at det blitt for mye engelske og tullete ord i det norske språket på grunn av internett og vil gjøre noe som en reaksjon mot dette, kan en radikal fremgangsmåte være å forby engelske ord eller all bruk av Internett.

 

Holder vi oss fortsat til språk, kan vi se at noen snakker om radikalt nynorsk, hvilket altså er en reaksjonær tilbakevenden ("bakstreveri") til det tradisjonelle språket ("til de språklige røtter" - radikal har nettopp med røtter å gjøre) samtidig som man altså forkaster det moderne språket som det danskinfiserte bokmålet er.

 

(Og tosken, hvis du er så opptatt av språk og dårlige ordvalg, foreslår jeg at du bytter ut "mei" med "meg")

Lenke til kommentar

He he, bra artikkel.

 

MEN min oppfattnig er at de fleste godtar (og bruker) litt 1337 innemellom. Jeg mener, hvis man skal hate hele greia og ergre seg over hver gang noen skriver rofl, ffs, n00b eller andre ekstremt vanlige chat/forum utrykk så blir internet en trist opplevelse.

 

Plukk ut de beste utrykkene og bruk dem litt gjennomtenkt, så alle n00bs ph33r u og 1337s syns du roxxor ffs k?

 

(hmm, funker muligens bedre hvis man skriver alt på engelsk :smile:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Quote:

Kan det kanskje være at artikkelens forfatter selv strev etter å bli elite, men klarte det aldri?


Ikke for å være ekkel, men det skal ikke spesielt mye til for å bli elite. Alt du trenger er en iq på under 60, en bra pc og massevis av fritid.:smile:

 

PS jeg ser også at det er mange nostrodamus wannabes her, hvis dere interesserer dere for sånt, råder jeg dere til å lese filosofi. Der kan du lære mye.

 

Clear your mind of questions, no more will i teach you today - Yoda

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Jeg husker å ha lest noe om dette med 666 som dyrets tegn.

Kan være jeg har sett på en film, men husker ikke hvor jeg har dette fra..

666 kom visstnok i ett "syn" hos en profet hvis jeg ikke tar feil(leser ikke bibelen dessverre), men det som er, er at man ser ting speilvendt i syn/drømmer(sies det da) og at 666 egentlig er 999.

Dette gjenspeiles i filmen "End of Days" hvor dette også nevner, så hvem vet..

Kanskje er 666 dyrets tall, eller kanskje det er 999..

Han kom ikke i 1999, kanskje han kommer i 2666, eller 2999.. Vi får ikke se, men våre etterkommere vil..

 

Ikke bare i et syn, men synet, så å si. Johannes' Åpenbaring. Nå har jeg bare lest små deler av dette (slo opp referansene i Good Omens), men hvis jeg ikke husker helt feil, så er 6 dyrets tall fordi 7 er Guds tall, og 6 er dermed ikke like bra som Gud. Hvorfor 6 er gjentatt tre ganger vet ikke jeg.

Til å ikke ha lest bibelen kan jeg sinnssvakt mye bibelhistorie og -symbolikk.

 

Litt mindre OT: Mitt første møte med l337 var her: http://www.geocities.com/threeblueshades/W...TBAMGChap3.html

Moro. Les.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
×
×
  • Opprett ny...