Armando Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Har ein 3com officeconnect trådlaus ruter/switch. + prestige adsl modem/ruter. Dobbelt lag med ruter skaper problem for inngåande ipforwarding. Får til ip forwarding på prestigen dersom eg koplar direkte til den, men får ikkje 3com'en til å ta den vidare. Har forsøkt å kople ut ruter-funksjonen i 3com'en og la den stå som kun switch men då mistar eg trådlaus tilgong. Nokon som har tips korleis ein gjer det? Lenke til kommentar
Soho Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Regner med du har noen lanporter i den bakerste routeren? I såfall kobler du nettverksledningen fra den første routeren inn der. Det jeg gjorde en periode med 2 routere etterhverandre var at jeg åpnet portene i begge routeren som den bakerste routeren ga ut. Med NGT får man 10.0.0.2 f.eks mens med andre routere får man 168.192.8.2 eller noe i den duren. Da åpnet jeg som sagt med den siste av disse to internipene i begge filtersettet. Det funket som det skulle. Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Av med dhcp på 3com, inn med tp fra router som er kobla på nett i switch, problem løst Gjorde det samme da jeg gikk over til en mye mer stabil CC boks, og ikke hadde noe ekstra switch ståendes.. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 (endret) Alternativt kan du på ADSL routeren konfiguerer 1483b bridging DSL protokoll og kjøre den innerste routeren som rasppoe klient med NATing fra wan-lan. Det vil også fungere smertefritt. Endret 6. februar 2005 av Theo343 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå