Bofur Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 (endret) Som leder av en liten idretsklubb har behovet for ehgen hjemmeside meldt seg. Problemet er at ingen av madlemmne har noe greie på det å lage en hjemmeside. Noen spesielle webhottel som er å anbefale? har titta litt på TJC Hvilket program er best å bruke? (lav bruker terskel) Burde en kanskje legge opp hele siden med blogg og legge til noen moduler eller er det bedre å lage en vanlig hjemmeside? Finnes det tjenester å få kjøpt som kan knyttes til en hjemmeside med tanke på SMS varsling og fakutrering Følgende funksjoner er ønskelig: ·Medlems- og dokumentarkiv ·Bildegalleri ·Diskusjonsforum ·Spørreundersøkelse ???? ·Oppslagtavle for egne sponsorer ·Treningstider ·Hall og vei beskrivelse ·Lenker ·SMS funksjon ? (trener kan varsle raskt om endring av treningstid) ?? ·Aktivitets kalender. For at medlemmene skal få innblikk i alt som skjer i klubben har Klubben Online en egen aktivitetskalender ·Resultat og tabeller ·Faktureringstjenester (en slags mailings liste som automatisk sender ut faktura for treningsavgift)?? En kan jo betale et firma til å sette i stand hele baletten Klubben Online - hjemmesideløsning Men det er vel bedre å gjøre det meste selv, for å begynne å betale 900kr+ for en tekninkker om en skal ha gjort noen endringer frister ikke noe serlig. Takker for alle svar anbefalinger og tips som måtte ha relevanse for en newbee som skal prøve å sette i stand en hjemmeside. Endret 4. februar 2005 av Bofur Lenke til kommentar
Prodigy_ Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 (endret) Jeg ville nok heller prøvd å få mekka en side selv istedenfor å betale 900 kr. Som webhost vil jeg anbefale Domeneshop.no, og angående diskusjonsforum ville jeg valgt phpbb som er gratis. Eller hvis dere vil legge noe penger i det, Invision Power Board. Edit: Rettet opp link. Endret 4. februar 2005 av Prodigy_ Lenke til kommentar
Bofur Skrevet 4. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2005 (endret) Jeg ville nok heller prøvd å få mekka en side selv istedenfor å betale 900 kr.Som webhost vil jeg anbefale Domeneshop.no, og angående diskusjonsforum ville jeg valgt phpbb som er gratis. Eller hvis dere vil legge noe penger i det, Invision Power Board. Dessuten synes jeg det var liten plass og at en ikke kan lage siden som en vill eller bygge ut. Dessuten har vi tenkt å få til en total løsning for sponsorene vårs med tanke på reklame inkludere reklame på drakter, idrettshall og hjemmeside. Men jeg skjønte ikke helt den sida til Invision Power Board du henviser til. Får bare unnskylde om jeg virker helt fjern her, men hjemmeside relaterte ting er jeg dårlig på. hvet du forresten om det finnes tjenester en kan betale for med tanke på SMS fra en server/pc Endret 4. februar 2005 av Bofur Lenke til kommentar
ingveh Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Jeg vil anbefale at du tar en titt på HTML Dog's guider om HTML & CSS. Vil nok også bli bruk for en del kunnskaper innen PHP. Det finnes nok mer lettvinte løsninger som FrontPage og online generatorer, men det beste er å lære fra bunnen av. Jeg vet ikke hvor mye du kan, men dersom du er så blank som du sier, vil jeg på det sterkeste anbefale linkene ovenfor. Du lærer fort. Lykke til! Lenke til kommentar
Bofur Skrevet 4. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2005 Jeg vil anbefale at du tar en titt på HTML Dog's guider om HTML & CSS. Vil nok også bli bruk for en del kunnskaper innen PHP. Det finnes nok mer lettvinte løsninger som FrontPage og online generatorer, men det beste er å lære fra bunnen av. Jeg vet ikke hvor mye du kan, men dersom du er så blank som du sier, vil jeg på det sterkeste anbefale linkene ovenfor. Du lærer fort. Lykke til! Takker for tips Ja jeg kan ikke noe om hjemmesidemekking. Men jeg har en alliert som skal hjelpe meg som har elementære kunnskaper innenfor dette fagområdet Lenke til kommentar
femfulle Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 (endret) Dersom du ikkje har noko erfaring med å lage heimesider, trur eg du kan få store problem med å gjennomføre dette prosjektet. For gjennomføre dette må du iallefall bruke eit dynamisk scriptsspråk, t.d PHP og ein database, t.d mysql. Sjølv om du finn ferdigløysingar, bør du ha kunnskapar om korleis det fungerar. Mitt tips er å søke hjelp hos ein som har erfaring med dette, eventuelt betale nokon for å gjere det. Som sagt er dette mine meinigar, du er sjølvsagt velkommen til å prøve, det er lærerikt og morosamt Endret 4. februar 2005 av femfulle Lenke til kommentar
Bofur Skrevet 4. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2005 Dersom du ikkje har noko erfaring med å lage heimesider, trur eg du kan få store problem med å gjennomføre dette prosjektet. For gjennomføre dette må du iallefall bruke eit dynamisk scriptsspråk, t.d PHP og ein database, t.d mysql. Sjølv om du finn ferdigløysingar, bør du ha kunnskapar om korleis det fungerar. Mitt tips er å søke hjelp hos ein som har erfaring med dette, eventuelt betale nokon for å gjere det. Som sagt er dette mine meinigar, du er sjølvsagt velkommen til å prøve, det er lærerikt og morosamt Takker for tipset Trur jeg også skal ta en prat med en jeg kjenner som jobber med dette til dagelig. Morsmålet hans er html Hvilke av punktene som jeg har satt opp skaper mest bry og få satt opp? Selve oppbygningen av hjemmesida burde være slik, at det er lett å legge inn nyheter osv. Kanskje en blogg er best til dette?? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Som leder av en liten idretsklubb har behovet for ehgen hjemmeside meldt seg. Problemet er at ingen av madlemmne har noe greie på det å lage en hjemmeside.Noen spesielle webhottel som er å anbefale? har titta litt på TJC Hvilket program er best å bruke? (lav bruker terskel) Burde en kanskje legge opp hele siden med blogg og legge til noen moduler eller er det bedre å lage en vanlig hjemmeside? Finnes det tjenester å få kjøpt som kan knyttes til en hjemmeside med tanke på SMS varsling og fakutrering Følgende funksjoner er ønskelig: ·Medlems- og dokumentarkiv ·Bildegalleri ·Diskusjonsforum ·Spørreundersøkelse ???? ·Oppslagtavle for egne sponsorer ·Treningstider ·Hall og vei beskrivelse ·Lenker ·SMS funksjon ? (trener kan varsle raskt om endring av treningstid) ?? ·Aktivitets kalender. For at medlemmene skal få innblikk i alt som skjer i klubben har Klubben Online en egen aktivitetskalender ·Resultat og tabeller ·Faktureringstjenester (en slags mailings liste som automatisk sender ut faktura for treningsavgift)?? En kan jo betale et firma til å sette i stand hele baletten Klubben Online - hjemmesideløsning Men det er vel bedre å gjøre det meste selv, for å begynne å betale 900kr+ for en tekninkker om en skal ha gjort noen endringer frister ikke noe serlig. Takker for alle svar anbefalinger og tips som måtte ha relevanse for en newbee som skal prøve å sette i stand en hjemmeside. Velger du hostean.no ligger det klart med en masse Fantastico script, som kan løse de fleste av "problemene" dine. Det er bare å installere, og så kan du heller endre teksten fra engelsk til norsk i ettertid. Hør med dem, og så er jo prisene ganske lave der. Adresse: hostean.no Lenke til kommentar
bjovas Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 hvet du forresten om det finnes tjenester en kan betale for med tanke på SMS fra en server/pc Slike sms-tjenester kan du f.eks kjøpe fra www.pswin.com, et norsk firma som har en knallbra sms-gateway. Bruker den på klanhjemmesiden min, for utsending av sms-varsel, og påmelding via sms. Lenke til kommentar
Bofur Skrevet 10. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2005 hvet du forresten om det finnes tjenester en kan betale for med tanke på SMS fra en server/pc Slike sms-tjenester kan du f.eks kjøpe fra www.pswin.com, et norsk firma som har en knallbra sms-gateway. Bruker den på klanhjemmesiden min, for utsending av sms-varsel, og påmelding via sms. Nice man Det skal jeg sjekke ut vettu. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå