Gå til innhold

Er dette brukbart/er det vanskelig å oppgradere?

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har nettopp bestilt en ny Pc fra komplett. Jeg har relativ liten peiling på data, og begynner å bli litt nærvøs for at jeg kan ha tabbet meg ut på noe. Jeg benyttet meg av såkalt PC-bygger.

Mine valg var:

AMD Athlon 64 3000+ 2.0 GHz BOXED AX

MSI K8T NEO-FIS2R Hovedkort Socket 754

Kingston PC3200 DDR-DIMM 512MB CL3

Samsung SpinPoint P80 160GB S-ATA

Gainward GeForce 6800LE 128MB DDR

Samsung 17" LCD Syncmaster 710V TCO99

Creative SB Audigy 2 ZS, Bulk

Samsung DVD recorder TS-H552U IDE Black

Chieftec LCX-04 Medium Tower Sort/Sølv

+ høyttalere, mus, tastatur osv.

Blir dette en grei maskin? Eneste krevende jeg vil bruke den til er bildebehandling og kanskje videobehandling senere (ikke sikkert enda). Kan jeg eventuelt oppgradere senere? Noen har nemelig hintet til meg at jeg burde valgt et annet minne, pluss et ekstra?

Noen som kan berolige meg? Eller få meg enda mer nervøs? :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vel. prisen kom totalt på ca 13500. Men da hadde jeg slengt med en del ekstra. Kan jeg installere mer minne senere?

Det syns jeg var litt vel høy pris på det du har satt opp. Ville forresten kjøpt 200gb disk og 1gb ram. Skjermkortet er jo et bra kort det. Ser ut som et bra oppsett stort sett. Du får ikke oppgradert det noe særlig om 1 år for eksempel da

Lenke til kommentar

Største problemet om et år blir grafikken, VGA er på vei ut - samme som i 98 når VGA blei innført - PCI korta som var brukt før starta nedturen. Vanskelig (umulig) å få "hotte" PCI kort idag, nå er det omtrent likt mellom PCI-E og VGA, selv om noen nye modeller kun ser ut til å komme i PCI-E (ATI X700 /X850). Tror og S754 blir kortliva, 939 er forberedt på 64 bit og dualram - kommer ikke på 754. Satsa selv 10K på ny maskin:MSI K8N Diamond, 3200+ Winchester,Corsair TwinX1024-4400C25,Powercolor X700PRO SCS (spiller ikke) TT Shark - kasse og Tagan 480W U01 , Dyrt minne, HK og kasse med PSU, men grunnsteinen for ei maskin som kan oppgraderes ei stund fremover.

RAM går vel neppe ut så fort, DDR til DDR2 - nå er det vel noen Intel maskiner som kan bruke DDR2, ellers DDR for de fleste andre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...