Black&White Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 (endret) Sitter for tiden på et Abit AT7 MAX2, socket A hovedkort. Hadde lyst på ny prosessor. AMD 64 3500+ winchester. Nå er ikke jeg så veldig inne på hovedkort og brikkesett, men jeg har kommet frem til at jeg skal ha et socket 939 HK med Nforce4 om mulig. Har forøvrig GEIL minne og AGP skjermkort. Fire IDE enheter, så det er litt viktig at kortet har støtte for det også. Tenkte også overklokke litt, så om kortet klokker bra så er det bare en fordel. Noen som vil anbefale? edit: ATX Endret 4. februar 2005 av Black&White Lenke til kommentar
Sink Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 (endret) dfi nf4 Edit f*en du skulle ha agp... Endret 4. februar 2005 av Sink Lenke til kommentar
MiNdNuMb Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Jeg hadde nok venta litt med oppgraderinga hvis du har et bra agp kort fra før. Hvis ikke hadde jeg nok satsa på å selge det gamle systemet og kjøpe nytt det meste. de nye kortene basert på NF4 chipset er visst helt suverene, og DFI sine slår det meste innenfor denne gruppen. problemet ditt er jo AGP skjermkortet du sitter med. For lengst mulig levetid på systemet burde du gå for et hovedkort med SLI ( kan kjøre to PCI x skjermkort i parallel) Det koster jo litt ekstra, men det gjør at du kan utvide systemet for en billig penge når det trengs senere. Jeg tror DFI sine kort har 8 stk Sata kontakter, så det bør være ganske gode muligheter for utvidelser på harddiskfronten også. sjekk her http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=2337 Lenke til kommentar
Black&White Skrevet 4. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2005 Det AGP kortet jeg sitter med nå er ikke noe problem i grunn. Skal allikevel byttes ut med et bedre. Men, det jeg har bestilt er også et AGP kort. Lagerstatus: Ubekreftet 16.02.05 så jeg kan jo avbestille det og heller gå for et PCI-e basert kort. Men hvordan er det med ytelsen på SLI når man bare kjører 1 kort. Samme som "vanlig" PCI-? Huff. Bytte ut hele systemet høres ut som mye styr. Lenke til kommentar
HAG Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Med de fleste (alle?) skjermkorta som er i handelen nå er PCI-Express ganske likt med AGP8 i ytelse, men mulighetene er mye større enn AGP. PCI er langt nede i forhold (uaktuelt). Det er PCI-E kort med to grafikkbrikker på et kort underveis (se forside HW) - de prøver å kjøre ytelsen av ett kort opp mot det SLI med samme brikke klarer - "umulig" med AGP pga. komunikasjonsmengde/hastighet med hovedkortet (CPU) med PCI-E er flere ganger større. SLI krever spesielle nForce 6600 og 6800 kort (GT), andre PCI-E kort kan enda kun kjøre "singel" (ikke "doble" ytelse ved 2 kort med en utgang som SLI). Har selv gått for nForce4 med SLI, selv om eg bruker ATI X700Pro. Lenke til kommentar
Kladden2000 Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Jeg vil anbefale dette til deg http://www.legionhardware.com/html/doc.php?id=376 Lenke til kommentar
AzureCloud Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Det AGP kortet jeg sitter med nå er ikke noe problem i grunn. Skal allikevel byttes ut med et bedre. Men, det jeg har bestilt er også et AGP kort. Lagerstatus: Ubekreftet 16.02.05 så jeg kan jo avbestille det og heller gå for et PCI-e basert kort. Men hvordan er det med ytelsen på SLI når man bare kjører 1 kort. Samme som "vanlig" PCI-? Huff. Bytte ut hele systemet høres ut som mye styr. Jeg ville helt klart avbestilt AGP kortet. Dette er det Socket 939 kortet som jeg har vurdert til å være best. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=303748&cks=PRL Jeg hadde ikke giddet å kjøpe SLI hovedkort. Det binder deg til Nvidia og den dagen du ønsker å sette inn Nvidia kort nummer 2, så er det vel ganske sannsynlig at det ikke passer så bra med det Nvidia kortet du kjøper idag. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Pass også på at 3500+'en har Winchester og ikke Newcastle kjerne Lenke til kommentar
AzureCloud Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Pass også på at 3500+'en har Winchester og ikke Newcastle kjerne Ja, se etter BIBOX i varenummer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå