Hell Toupée Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 (endret) Ja, sliter litt med dette. Jeg bruker MPlayerplug-in og alt fungerer så det skriker med unntak av wmv på den satans web-TV'en til NRK. Jeg får lyd, men ikke bilde. Pussige greier, da både wma, quicktime og andre proprietære formater fungerer fint. For sikkerhets skyld kan det nevnes at jeg har ingen problemer med å spille av wmv lokalt på min egen PC. Noen som har tips? Endret 4. februar 2005 av Svendheim Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Trur eg hadde same problem... Lenke til kommentar
Hell Toupée Skrevet 4. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2005 Utrolig irriterende. Kjører vanligvis Debian, og da brukte jeg Gxine. Dette fungerte fint. Driver nå og tester ut SUSE 9.2 og tenkte i samme slengen at "nå skal jeg jaggu teste MPlayer en gang for alle". Har forsåvidt vært en suksess, men litt kjipt at det er den mest kritiske delen som bøgger. Lenke til kommentar
olear Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Veldig enkelt problem, MPlayer liker ikke å vise video i nettleseren. Skriv noembed=1 i mplayerplug-in.conf. Da starter MPlayer i eget vindu og alt skal fungere. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 BTW: Nokon som har fått til mplayerplug-in i Opera utan å kompilere og styre på slik som forklart på websida? Lenke til kommentar
Dell_Inspiron Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 (endret) BTW: Nokon som har fått til mplayerplug-in i Opera utan å kompilere og styre på slik som forklart på websida? Tror ikke det funker, men gjorde en omvei med xine da jeg brukte opera. Trykk på fullscreen-knappen i nrk webtv og åpne opp med /usr/bin/xine. Funker greit for det meste, men på noen sider må man dessverre ha plugin. Endret 4. februar 2005 av Dell_Inspiron Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Ok. Eg bruker kaffeineplugin som fungerar på eindel, men mplayerplug-in klarde litt meir. BTW: Eldre versjonar av mplayerplug-in fungerar med Opera. Lenke til kommentar
Mortal Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Samme problem her. Funker flott over alt, utenom på nrk. Hvis du høyreklikker i firefox der videoen skulle vært og velger show only this frame eller noe slikt, får du opp videoen. Lenke til kommentar
Cronius Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Jeg elsker ironien i at vi er tvunget til å betale for NRK og at de på toppen av det hele stenger oss ute [/OT] Lenke til kommentar
Dell_Inspiron Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Jeg elsker ironien i at vi er tvunget til å betale for NRK og at de på toppen av det hele stenger oss ute Ingen som tvinger deg til å betale for Nrk. Lenke til kommentar
olear Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Jeg elsker ironien i at vi er tvunget til å betale for NRK og at de på toppen av det hele stenger oss ute [/OT] NRK prøver. Alle radioprogrammene kan spilles av i OGG og de har faktisk en bra readme for WebTV der de forklarer hvordan man installerer MPlayer og codecs. Lenke til kommentar
Cronius Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Ingen som tvinger deg til å betale for Nrk. Det var ikke meningen å få tråden offtopic, men jeg henviste til at alle som eier en TV eller videospiller må betale NRK-lisens (dette blir registrert når man kjøper produktet). Lenke til kommentar
whoi Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 BTW: Nokon som har fått til mplayerplug-in i Opera utan å kompilere og styre på slik som forklart på websida? Hvis du tilfeldigvis bruker Gentoo så kan du skrive følgende for å få mplayerplug-in til å virke i Opera: EXTRA_ECONF="--enable-x" USE="-gtk2" emerge mplayerplug-in Hadde vært litt greiere om Gentoo folka hadde lagt til et X useflag så man slapp den omveien men. Lenke til kommentar
ratix Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Det finnes allerede et useflag som heter X. Lenke til kommentar
whoi Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Det finnes allerede et useflag som heter X. Er klar over det, men det hjelper da ingen verdens ting i dette tilfellet, siden det ikke er i bruk. Lenke til kommentar
trost i taklampa Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Ingen som tvinger deg til å betale for Nrk. Det var ikke meningen å få tråden offtopic, men jeg henviste til at alle som eier en TV eller videospiller må betale NRK-lisens (dette blir registrert når man kjøper produktet). Jeg hadde ingen problemer med å se ironien i dette. Man kan gå å kjøpe seg en TV med den intensjonen å se på alle andre kanaler enn NRK + å bruke den til litt TV spill. Like fordømt blir man pålagt å betale en svindyr avgift til NRK, noe en 3 minutters reklamebolk før og etter Dagsrevyen sannsynligvis kunne spart oss for. (det siste har jeg ikke belegg for å si, men jeg tror ikke det er så langt unna sannheten:) Kanskje på tide NRK innfører ett eller annet kodesystem slik at folket faktisk kan velge? Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Avgiften er ikke for å se NRK, men for å bruke TV-nettet. Riktignok går spenna til NRK, men det er en annen sak Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Hvis dere heller vil ha amerikanske tilstander med reklamepause hvert tiende minutt og alle programmer sponset av Coca Cola, så er faktisk flybillettene veldig billige for tiden. Ellers, slutt å mase! Lenke til kommentar
trost i taklampa Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Avgiften er ikke for å se NRK, men for å bruke TV-nettet. Riktignok går spenna til NRK, men det er en annen sak Og uansett hvordan man vrir og vrenger på det er NRK en betalingskanal i kamuflert tilstand:) Nå er tråden virkelig offtopic, og jeg håper trådstarter har funnet løsningen på problemet sitt! Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Og uansett hvordan man vrir og vrenger på det er NRK en betalingskanal i kamuflert tilstand:) Det koster enkelt og greit penger å motta signaler. Og det er bra med NRK! De er ikke avhengig av reklameinntekter og annet for å drive på og kan i mange tilfeller være en mer nøytral kilde enn de fleste andre nyhetskilder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå