maxmhz Skrevet 19. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2002 Ja, no er eg lei dette her... eg gåt opp å eter litt, så går eg ned, legger sammen nettverket, nulstiller intillingene, og avisntallerer Sygate, så setter eg opp ALT på nytt... I mellomtiden kan dere bare poste videre på hva dere tror kan vere gale... Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 19. juni 2002 Del Skrevet 19. juni 2002 Quote: Den 2002-06-19 13:39, maxmhz skrev:Ja, no er eg lei dette her... eg gåt opp å eter litt, så går eg ned, legger sammen nettverket, nulstiller intillingene, og avisntallerer Sygate, så setter eg opp ALT på nytt...I mellomtiden kan dere bare poste videre på hva dere tror kan vere gale... ...prøv uten Sygate først...... Lenke til kommentar
maxmhz Skrevet 19. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2002 OMG DA! VI FINNER IKKJE KVERANDRE! Sygate har ingenting med det å gjøre da! BAH! Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 19. juni 2002 Del Skrevet 19. juni 2002 Quote: Den 2002-06-19 13:48, maxmhz skrev:OMG DA!VI FINNER IKKJE KVERANDRE!Sygate har ingenting med det å gjøre da! BAH! Hvorfor bruker du Sygate... Lenke til kommentar
tobiaz Skrevet 19. juni 2002 Del Skrevet 19. juni 2002 Fjern Sygate, og prøv med mitt tidligere svar. Også tell til ti først, du får ikke til noe når du er sint. Lenke til kommentar
maxmhz Skrevet 19. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2002 OK, done... hvordan kobler klienten seg opp til internett no da? Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 19. juni 2002 Del Skrevet 19. juni 2002 Internet connection sharing. Pc'n som er tilkoblet adsl-modemet må stå på for at de andre skal få tilgang på internet. Kjøp en router så er det problemet fikset... Lenke til kommentar
maxmhz Skrevet 19. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2002 Svar på spørsmålet mitt da! Jarle, det er akkurat det eg har gjort! Men eg lurer på kordan Klienten kobler seg til internett via meg...eg bruker raspppoe internettdeling... Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 19. juni 2002 Del Skrevet 19. juni 2002 Quote: Den 2002-06-19 14:23, maxmhz skrev:Svar på spørsmålet mitt da!Jarle, det er akkurat det eg har gjort!Men eg lurer på kordan Klienten kobler seg til internett via meg...eg bruker raspppoe internettdeling... Hvis du har satt opp ICS riktig så har klienten f.eks. IP: 192.168.0.2+ Default gateway blir 192.168.0.1 som klienten kobler seg ut på nett med.... Når du har gått igjennom ICS-wizarden på begge/alle pc'ene så skal det funke..hvis ikke så er det en HW-feil et eller annet sted Lenke til kommentar
Henrik_M Skrevet 19. juni 2002 Del Skrevet 19. juni 2002 ett tips,, det er sikkert xp maskinen, siden den ikke finner seg selv engang.. gå inn på nettverks instillingene i xp og fjern qos paced sheduler, den kan lage trøbbel for deg, har en kompis som ikke kunne pinge routeren mens den var på , og når han fjærna så funka alt perfekt.. Sysgate eller ics samma ****, det funker jo ikke før du kan pinge 2000 pcen din fra xp pcen uansett.... når du har fjernet qos så prøv å ping den andre pcen, funker ikke det , så ping localhost (127.0.0.1) funker ikke local host så har du noe seriøst feil med enten ip stacken eller netteverks driver på xp pcen. da foresår jeg at du fjerner nettverkskort og alle protokoller fa xp pcen og restarter , og så tar en shutdown og monterer på nytt, og legger inn tcpip protokollen på nytt. det er xp maskinen som lager trøbbel... Lenke til kommentar
maxmhz Skrevet 19. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2002 Hvor finner eg ICS-wizzarden da? Lenke til kommentar
maxmhz Skrevet 19. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2002 Ja, no tror eg at eg begynner å nerme meg litt her...men, eg trenger brukernavn og passord for å koble til... (klient) Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 19. juni 2002 Del Skrevet 19. juni 2002 Quote: Den 2002-06-19 15:33, maxmhz skrev:Ja, no tror eg at eg begynner å nerme meg litt her...men, eg trenger brukernavn og passord for å koble til... (klient) Da oppretter du en konto (Brukernavn/passord) på den pc'n du skal koble deg opp imot. Høyreklikk på My computer > Manage > Users & Loosers > Add new looser :wink: Edit: Hmm...hvorfor skriver jeg "Looser" med to o'er. Det skrives vel med en ; "Loser" gjør det ikke eller kødder jeg nå... _________________ Netopia-router my ass.. Jeg vil ha tilbake Cisco'n !!! [ Denne Melding var redigert av: JarleW på 2002-06-19 16:04 ] Lenke til kommentar
maxmhz Skrevet 19. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2002 LarleW: Tullegutt! hehe! btw, eg fikk det til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå