mirene Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Jeg har en kammerat som har en PC med en 10GB harddisk. Problemet hans er at han har veldig liten "C"partisjon. ca.2 GB. "D" har da resten av disken. Hardisken står til daglig i en Compaq PC (Pentium 3-450mhz) Han har kjøpt seg en Printer/Kopi/Faks maskin.Den krever 700MB instalsjon. Og han har bare 400MB igjen på C. (det går ikke å velge D som destinasjon,for instalasjon av programmvaren til Printeren) Jeg tengte da å bruke PartitionMagic å "Merge" (sette sammen) de 2 partisjonene til 1. Men når jeg starter opp PartitionMagic,så får jeg meldingen : "Disk 6 (9538MB 1216c 255h 63s) appears to have partitions created using a different drive geometry (240h 63s). No partition manipulation should be made" I Partitionmagic så kommer disken opp som "BAD" Nå lar jo partisjonene seg lese,med data intakt.Så det er ikke noe galt i utgangspunktet. Men jeg tørr jo ikke gjøre noe med partisjonene,med slike meldinger. Er det noen som hvet hvordan jeg kan løse problemet ? Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Hvilket OS benytter han? Er disken NTFS eller FAT? Etter det jeg leser på nettet så er den eneste muligheten å ta en backup, fjerne partisjonen og foreta en ren installering. Mulig noen andre her har en løsning da..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå