Gå til innhold

Er dette en sprengt høyttaler?

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har akkurat fått montert et par høytalere bak i en bil! Begge to er på 300W.. Merket er usikkert!

Jeg har et X-Sound anlegg med 4x40 W utgangseffekt! (det burde holde)

Etter et par dager har den ene høytaleren begynt å låte rart! Musikken høres nærmest uthulet ut, og bassen dirrer! På den andre er det helt klar lyd, og bassen høres ut som den skal! Jeg har ikke spilt særlig høyt, og de burde tåle det volumnivået jeg har hatt det på! Det gjorde ihvertfall den ene..

Er høytaleren sprengt allerede? :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du mener å bytte høytalerne?! Fra den ene siden til den andre?? Ser ikke noen funksjon på anlegget som kan gjøre dette nemlig!

Du skjønner de er skrudd fast og de er rimelig langt fra hverandre! Det er ikke bare bare.. Men det jeg egentlig bare ville vite var om dette var tegn på sprengt høyttaler?!

Ellers takker jeg for svaret! :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg har ingen forsterker!

Forsterker MÅ du ha for å få lyd, så du har nok forsterker ja.

Som sagt: Bytt om ledningene bak forsterkeren. Da vil du høre om det er signalkilden eller høyttalerene det er noe galt med.

Du må ha forsterker ja, men Nuclear_Chihuahua har neppe ekstern forsterker da de fleste cp-spillere til bilen har innebygd forsterker med rundt 40-50W.

Så til svaret på spørsmålet. Kan nesten garantere at høytaleren er sprengt.

Jeg ville anbefalt deg å investere litt mer i annlegg neste gang, kjøp ett litt kjent merke.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

er vell ikke et westfalia subwoofr 460W element vell?. i så fall fin deg en KRAFTIG forsterker ca 500W. fint musikk med MYE bass og dra på for fult i noen sek til de "løsner" og ikke skurer lenger. da skjer det noe neri der og etter dette spiller de skikelig bra. men pass på rustn din. den kommer til å dette av. :p hvis det er et westfalia subwoofer 460W element da velll og merke. :yes:

men bare prøv dette hvis det er et westfalia element, og jeg garantere IKKE at det vil funke det kan hende at det ender med et 100% oppbrent sprengt element. har nemelig kjennskap til dette elementet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...