SUPERJANNE Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 (endret) jeg ønsker å bytte min acer 3000 ferrari i en apple ibook 12 tommer... hva synes dere om det=? hadde vert fint med noen konkrete for og imot svar! kan mobilen min komunisere med applen? (nokia6630) hva med messenger? og hva med linksysèn min? tråløse routeren? passer de? har mac vanlig "sånt kort"? dere som kan dette! hilsen Janne Endret 4. februar 2005 av JANNEMM Lenke til kommentar
MCDr Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Vet jo ikke hva du bruker maskinen din til, men jeg liker nå iBooken mye bedre. Acer maskinen er stygg, ser ut som rødfargen er maling! Fin inni med det sølvgråe. Som sagt, om det er smart å bytte kommer helt ann på hva du skal bruke maskinen til. Skal du spille så behold Acer, surfer du, mailer, spiller musikk, film, tekstbehandling hadde jeg mye heller hatt en iBook! Her ser du alle telefoner iSync støtter: http://www.apple.com/isync/devices.html Routeren går nok helt fint, samme standar som brukes på Mac. Messenger funker greit, men du mangler webcam og mic/snakke funksjon. Det beste msn programmet for Mac heter Adium og finnes her: http://www.adiumx.com/ Lenke til kommentar
MCDr Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Kan anbefale deg å gå inn på www.mac1.no om du trenger hjelp, er litt mer folk der. Lenke til kommentar
Konge Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Airport Extreme kort støtter fullt ut både B/G standard og som tidligere nevnt i posten så skulle det ikke være noe problem med støtte for din Nokia selv om den ikke er listet på den linken . MSN har egen versjon for MAC i v4.0.1 men når macfolk snakker online så går det vel i iChat Lenke til kommentar
MCDr Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Airport Extreme kort støtter fullt ut både B/G standard og som tidligere nevnt i posten så skulle det ikke være noe problem med støtte for din Nokia selv om den ikke er listet på den linken . MSN har egen versjon for MAC i v4.0.1 men når macfolk snakker online så går det vel i iChat iChat støtter enda ikke msn så skal man snakke med vennene sine som jo i norge stort sett har msn (ikke icq eller aim) så må man bruke microsoft sin msn client for Mac som suger big time, eller 3 parts clienter som Adium eller Proteus som rocker rompa av MS sin! Anbefaler Adium, den har masse ekstrafunksjoner som kan lastes ned for å endre på utseende på det meste. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Jeg synes du skal prøve en (mer enn noen minutter) før du bestemmer deg. Ikke alle Windowsbrukere liker Mac'en og Mac OS X, skjønt jeg tror det er en tilvenningssak. Selv synes jeg den er topp. (Dog med noen svakheter, ingenting er perfekt.) Ellers så duger iBook strålende til 90% av det folk flest bruker PC'en sin til, med unntak av utvalget i spill. Med Office på Mac har du overhodet ingen problemer med filutveksling i jobb eller skole. En Mac kobler seg lett i nett med PC'er, og kan skrive til en USB-key formatert for PC. Bruksområdet betyr mye, det er lettere å komme med råd om du sier mer om hva du skulle bruke den til. Selv hadde jeg gladelig brukt min iBook mer og min Acer mindre om det ikke var for at mitt bruksområde krever en Windowsmaskin med stor skjermoppløsning. Geir Lenke til kommentar
SUPERJANNE Skrevet 4. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2005 oki! jeg spiller ikke... bare surfer, mail og messenger... så jeg tror en mac hadde vert bedre... hvordan er batterilevetiden på macen? Lenke til kommentar
MCDr Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Varer noen timer... du burde poste på www.mac1.no , der er det mange mac'ere med iBook. Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Airport Extreme kort støtter fullt ut både B/G standard og som tidligere nevnt i posten så skulle det ikke være noe problem med støtte for din Nokia selv om den ikke er listet på den linken . MSN har egen versjon for MAC i v4.0.1 men når macfolk snakker online så går det vel i iChat iChat støtter enda ikke msn så skal man snakke med vennene sine som jo i norge stort sett har msn (ikke icq eller aim) så må man bruke microsoft sin msn client for Mac som suger big time, eller 3 parts clienter som Adium eller Proteus som rocker rompa av MS sin! Anbefaler Adium, den har masse ekstrafunksjoner som kan lastes ned for å endre på utseende på det meste. Synes Gaim er best Lenke til kommentar
Konge Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Med min G4 800 60Gb/640/BT/AE med lyset skrudd litt ned og blåtann av så får jeg fint rundt 4-4,5 time ut av min maskin men det er klart at om man kjører på med masse ting så vil nok tiden gå litt raskere . Og når jeg foreslår MSN så bommer jeg nok litt fordi jeg "snakker" ikke med andre en iChat brukere eller så blir det IRC med SNAK . Lenke til kommentar
SUPERJANNE Skrevet 4. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2005 hei igjen... jeg trenger ikke så "bra" spec. som denne aceren har egentlig... har sett på den lille 12 tommeren til apple med bluetooth bare, den kom på 9000; ca. (IBOOK) jeg bruker som sakt pc bare til å surfe... jeg er egentlig ok fornøyd med aceren, men har lyst på noe mindre... man kan da se dvd film på 12 tommer mac også?... formaterte denne ista og la inn XP proff istedet for home. intreserte kan evt. sende meg en epost/pri-mld. Lenke til kommentar
Sir_cruz Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 man kan da se dvd film på 12 tommer mac også?... Du må regne med at MAC OS kan like mye som windows , jeg selv liker ikke MAC men jeg er en "gamer" eller kan ikke kalle meg det heller , spiller bare world of warcraft (som kan spilles i MAC OS tror jeg) menne jeg har testet Mac en del ganger , og det jeg ikke skjønner er ossen du Exit'er myst Myst det første , følgte med på Mac pcen jeg testet... bare litt rart testet det meste men det ble til at jeg måtte restarte :!: Lenke til kommentar
swanky Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Jeg regner med at du har tatt oppfordringen om å besøke Mac1.no? Uansett, jeg har en iBook 1GHz som ligger på drøye fem timers batterilevetid med den bruken du skisserer, tror dette er relativt vanlig. Så lenge du ikke har et spesielt program du bare *må* bruke, så er det ingenting i veien for å kjøpe en Mac, det er ikke akkurat slik at vi mangler programvare... Lenke til kommentar
Konge Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Tenk uansett på at jo mer RAM jo bedre kjører din nye Mac . Lenke til kommentar
SUPERJANNE Skrevet 5. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2005 (endret) er det noen andre bærbare 12 tommere å annbefale? trenger ikke være mac da... bare den har lang batterilevetid, ikke blir varm, har bluetooth, litt rask... Endret 5. februar 2005 av JANNEMM Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå