jovaa Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 (endret) Hallo godtfolk. Sitter og plundrer med oppsett av et AMD64 system, og skal handle ram. Lommeboka er litt slunken, så jeg lurer om jeg skal kjøpe en 512 MB brikke med skikkelig konge ram, eller 1024 med helt vanlig ram (ala Value serien til Corsair/Kingston). Tenkte å klokke en 3000+ winchester en del nemlig, så vil ha noe som tåler litt. Jeg har muligens bedre økonomi senere til å sponse på meg enda en 512 brikke. Hva ville dere anbefale? Tenker muligens på å gå for en rå brikke, og kjøpe mer senere. Alternativene bør være bra til klokking i alle fall. Hovedkort i systemet blir et Gigabyte K8NSNXP-939 nForce3 250 og CPU AMD64 3000+ winchester. Endret 4. februar 2005 av jovaa Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 OCZ platinium Rev.2 Kjempegode brikker, dog litt dyre. 1195,- for 512 mb @ Netshop Lenke til kommentar
jovaa Skrevet 4. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2005 Tenkte helst blandt Kompletts sortiment, da jeg tenkte å handle på butikken i trondheim i morra. Lenke til kommentar
Tdnoz Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Kingston hyper x... low timings 990kr på komplett.no... høyeste oppnådde fsb er 284mhz Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Jeg hadde heller droppet overklokkingen og gått for et system med 1 gig "billig-ram". Merker ikke stor forskjell i windows i overklokket og ikke-overklokket tilstand.. (ihvertfall gjorde ikke jeg det når jeg hadde xp2500@xp3200 greia mi for 1,5 år siden). Lenke til kommentar
jovaa Skrevet 5. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2005 Nå er systemet oppe i hvert fall. Det ble 2 x 512 MB Corsair Value brikker. Håper jeg blir fornøyd med dem. Ikke hatt noen problemer ennå i hvert fall. Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Nå er systemet oppe i hvert fall. Det ble 2 x 512 MB Corsair Value brikker. Håper jeg blir fornøyd med dem. Ikke hatt noen problemer ennå i hvert fall. Det er gode brikker, men jeg tviler på at de klokker langt med mindre du har vært svært heldig med brikkene.. Lenke til kommentar
jovaa Skrevet 5. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2005 Noe ekstremklokking hadde det ike blitt uansett. Kommer vel litt på vei med dem antar jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå