Gå til innhold

RedHat7.3 og Nextgentel

Anbefalte innlegg

Idag installerte jeg RedHat7.3 på en gammel pc jeg har her. Meget fornøyd! Skal kvitte meg med Windows å satse på Linux på denne pc'en også når jeg har lært meg linux skikkelig.

Problemet:

Imorgen skal jeg kjøpe nettverkskort, for jeg skal koble denne pc'en og linuxpc'en til en hub, som igjen er koblet til en 640Kbps Nextgentellinje.

Er bare det at jeg finner ikke helt ut hvordan jeg skal få opp linjen. Noen som har link til en guide som forklarer hvordan eller noen som gidder å forklare?

Hadde også vært greit om noen kunne forklart hvordan jeg får linuxpc'en og denne maskinen i et nettverk, slik at jeg kan sitte å kopiere filer fra pc til pc.

[ Denne Melding var redigert av: ZerBox på 2002-06-18 23:31 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

NGT leverer routere så vidt jeg vet.

Hvis jeg husker riktig er det bare å sette default gateway til 10.0.0.1 og gi maskinene iper innen for 10.0.0.0/24 eller kanskje til og med 10.0.0.0/8 rangen.

Forøverig bør du lese om samba for å få fildeling. SMB er fildelingsprotokollen Windows bruker. Egentlig kan du også sette opp en ftp server f.eks på linux maskinen... men samba er det du er ute etter tipper jeg.

Kristian Lyngstøl

Linux, nettverk og programmering,

det er meg. Også litt RTFM roping.

[ Denne Melding var redigert av: nesquik på 2002-06-19 05:58 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...