J.A. Skrevet 18. juni 2002 Del Skrevet 18. juni 2002 Hardwaren er listet i "signaturen" Radeon VE (32MB ram) har har angivelig innebygd mpeg-dekoder som avlaster CPU'en. Videre har jeg godt med minne.DMA er aktivert på DVD'n. Nyeste Bios og firmvare er innstallert. Har 2 HD på IDE-1 og Brenner som primær og DVD som sekundær på IDE-2. Har prøvd følgende software: Power-DVD, ATI Miltimediacenter, VideoLan. Forøvrig er bildet helt ok når jeg spiller MPG eller AVI-filer. Det er bare når jeg putter inn en DVD eller VCD at bildet hakker. Har søkt på forumet og prøvd ulike tipps uten å komme i havn. Spørsmålet ender kanskje opp i om en CPU på 450 Mhz (AMD K6-2)rett og slett blir for svakt for DVD avspilling, selv om skjermkortet har mpeg avlaster og 32MB ram????? Oppgradering av H-kort og CPU kommer etterhvert, men det hadde hvert morro å fått det til med detta oppsettet!! Noen som har noen gode råd? Lenke til kommentar
de_icer Skrevet 19. august 2002 Del Skrevet 19. august 2002 Pussig det der. Har en k6-500 med et riva tnt2 som har nøyaktig samme problemet. Dette gjelder også ved avspilling av divx. Har prøvd sånn ca alt jeg kan tenke meg, prøvd med andre/ulike rambrikker, prøvd annet skjermkort, passa på at det er den nyeste biosoppdateringa, prøvd ulike os (98SE og 2K). Uansett hva så vegrer den seg veldig med å spille film flytende. Jeg har også en Aptiva PII-400 med et latterlig onboard skjermkort, den klarer det helt smertefritt. I 3d-spill derimot gidder ikke PII'en prøve en gang (noe som jeg ikke synes er rart), men k6-en funker slik den bør alderen tatt i betraktning. Har du kommet noen vei med dette problemet? Lenke til kommentar
ooops Skrevet 19. august 2002 Del Skrevet 19. august 2002 Hei! Vet ikke om dette hjepler, men er kaskje verdt et forsøk. http://www.dvdidle.com/ Lenke til kommentar
Erra Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Divx er tøffere for maskinen å spille av enn VCD..så problemet ditt er nok ikke utilstrekkelig CPU kraft/Skjermkort siden du kan spille av VCD. Har ikke noen a-ha løsning på dette, men har du innstallert Via's 4in1 driverpakke? Om ikke burde du prøve det. Du kan laste ned nyeste versjon her: http://downloads.viaarena.com/drivers/4in1...n1442v(a)p2.zip (By the way...spiller du av VCD også direkte fra DVD spillern eller har du testet å spille det av fra HD?...om det funker fra HD tyder det på at det er DVD spillern din som ikke er frisk) [ Denne Melding var redigert av: Erra på 2002-08-20 14:12 ] Lenke til kommentar
knutivarr Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Kan vel være lydkortproblem? Hadde problemer på min gamle Celly 400 med et ISA-lydkort. På grunn av den elendige hastigheten på bussen til kortet hakket bildet som bare juling under forsøk på å se DVD. Dersom du har et PCI-lydkort kan du se bort fra dette. Nye 4in1-drivere er uansett å anbefale, dersom det er VIA-chipset på hovedkortet, da... :smile: [ Denne Melding var redigert av: knutivarr på 2002-08-20 14:26 ] Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Det er nok CPU'en som er for svak! Skjermkortet vil ikke avlaste noe så lenge det bare støtter MPEG2 og du prøver å spille DivX (MPEG4) Forresten er PII/Celeron/PIII på 4-500MHz en god del bedre på video enn K6-2. Selv en overklokket K6-3+ 600MHz ville ikke hjulpet noe særlig. Derfor er det egentlig bare å glemme glatt avspilling med det HK'et og den CPU'en. Nytt HK og CPU er nok eneste utveien. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 AMD K6x CPUene er så trege at det nesten er skummelt. F.eks. sjekket jeg en gang med programmet TestCPU, og fant ut at en AMD K6-2 450 MHz hadde ca. samme ytelse som en Pentium Pro 233. Huffe... Lenke til kommentar
de_icer Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Tror ikke det er CPU for spill klarer den veldig fint... Lenke til kommentar
de_icer Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Forresten ser jeg et likhetstrekk mellom mitt oppsett og oppsettet til han/du som starta tråden. DVD-rom'en. Det henger ikke på greip at den skal ha noen som helst innvirkning, men jeg har opplevd mange snåle ting før. Mener nemlig på at jeg har klart divx i fullskjerm glatt tidligere med denne maskina... men hvis ikke har jeg en billig k6-500 til salgs. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå