ZyberZombie Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Hei Fikk nettop et MSI GF6800 i posten, og det fungerer fin-fint. Problemet er at det bråker fælt, så jeg tenkte det hadde vært greit med litt viftestyring. Noen som har noen bra forslag til programmer? nTune Fungerer ikke, maser om at det ikke støttes av bios (har et a7n8x-deluxe, og det er ikke støttet). På forhånd takk Lenke til kommentar
TheMogul Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Hvis du hae MSI sitt 6800nu kort så er det viftestyring på kjøleren. Hvordan bråker vifta de? Lurer på om min er kaputt da kortet under load gir fra eg en "modemakrig" lyd. akkurat som jeg hører dataene gjennomkortet med en ultrahøy-frekves-lyd. Vanskelig å forklare. Er ditt kort slik? Lenke til kommentar
MacManus Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Du kan jo alltids invistere i en NV silencer for ca 200kr og støyen forsvinner og du får bedre kjøling. Lenke til kommentar
TheMogul Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 (endret) Jeg har allerede investert i en Danger Den NV-68 vannblokk, men jeg vil finne ut av om det er kortet eller vifta som gir fra seg den lyden under load. Vifta har kun den høyfrekvente lyden når jeg setter rpm til "minimum", når den går for fult så bråker ikke vifta noe i det hele tatt, foruten et kolosalt "blåsestøy". Men den høyfrekvente lyden kommer tilbake når kortet er i load, og vifta står på max. Ikke godt å bli klok på det der Endret 4. februar 2005 av d-link Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 (endret) Du kan bruke Gainward sin ExperTool til å justere ned viften. Jeg bruker det programmet på mitt Club3D 6800 NU. Jeg kjører viften på 50% i windows og 80% i spill. Endret 4. februar 2005 av Morten K Lenke til kommentar
ADT Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Jeg har allerede investert i en Danger Den NV-68 vannblokk, men jeg vil finne ut av om det er kortet eller vifta som gir fra seg den lyden under load. Vifta har kun den høyfrekvente lyden når jeg setter rpm til "minimum", når den går for fult så bråker ikke vifta noe i det hele tatt, foruten et kolosalt "blåsestøy". Men den høyfrekvente lyden kommer tilbake når kortet er i load, og vifta står på max. Ikke godt å bli klok på det der trodde jeg hadde samme problemer med skjermkortet før jeg også, viste seg derimot at det var prosessoren som jamra litt... (tilbake i socket A dagene mine) Lenke til kommentar
TheMogul Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Etter montering av Danger Den blokka viser det seg at GPU er kilden bak bråket. Garantisak!! Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Håper du får satt på originalkjøleren sånn at det ikke synes at du har tuklet med kortet....ellers kommer du nok ikke langt med en rklamasjon....satse på det beste Francis Lenke til kommentar
TheMogul Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 (endret) For sikkerhetsskyld så ringte jeg pcutstyr og forklarte feilen. (Da visste jeg ikke at det var GPU var crappy.) Han karen spurte om det var en vifte som var utskiftbar på kortet, da han ikke klarte å se for seg hvilket kort det var, og jeg sa ja. Han anbefalte meg å bytte vifte om jeg hadde mulighet til det, og jeg nevte at jeg hadde en vannblokk liggende. Han anbefalte at jeg byttet til vannblokken for å se om feilen vedvarte, og at garantien ikke ble borte hvis jeg gjorde dette. Fikk bekreftet at GPU laget lyden, og at kortet er feilvare. Forøvrig så var mitt kort satt til 350Mhz GPU og 800Mhz DDR org. ! Noen andre som har opplevd dette? Trodde 325/700 var std. på 6800nu?! EDIT: leifer! Endret 5. februar 2005 av d-link Lenke til kommentar
nikhuse Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Eneste produsenten med 800 mhz som jeg fant var Gainward.. Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Eneste produsenten med 800 mhz som jeg fant var Gainward.. Det er nok et MSI 6800 PCIe...? Kanskje, for det kan stemme tror jeg.. men skal jaggu meg ikke si det sikkert... Lenke til kommentar
TheMogul Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Meget merkverdig. Søren også, jeg som hadde tenkt å kooose meg fint og flott MSI 6800 i helgen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå