Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Har du ISDN ? Se her.

Anbefalte innlegg

Hei, jeg sitter vanlig vis på min linje hjemme om er ISDN og dette er dyrt og sitte på i lengden.

Jeg har telenor sin Online pakke, den skal begyne og koste 100 kr i måneden.. + forbruket ditt...

Jeg har kikket lit rundt og fant denne siden: www.bgnet.no en side verdt en titt.. De er billigre enn de andre levrandørene på markedet, Det er verdt en titt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette kommer jo selvsagt an på hvor mye man bruker nettet, men kan ikke se at bgnet er i stand til å konkurrere med Telenor i mitt tilfelle:

Telenor Online 150:

499 pr mnd for 150 timer (men krever minst Online Basis til 98,- altså totalt 597,-)

gjennomsnittlig 5t/dag

Surfetid kan overføres mellom dager(blir altså ikke noe overforbruk om du f.eks er tilkoblet 10 timer en dag og 0 timer en annen dag i samme fakturamåned -så lenge du ikke overskrider de 150 timer til sammen...)

Pris på "overforbruk" 9,5øre=0,095kr/minutt

bgnet Premium:

240 pr mnd for 2t/dag (=60t)

Tid kan IKKE overføres mellom dager, overforbruk en dag kan altså IKKE dekkes inn ved mindre nettbruk en annen dag...

Pris på "overforbruk" dag: 17øre=0,17kr/minutt

Pris på "overforbruk" kveld/natt: 12 øre=0,12kr/minutt

for å kunne surfe like mye med bgnet Premium som Online 150 må man altså regne med 90timer "overforbruk" til en takst på minst 0,12kr/min (i beste fall)

90t x 60min x 0,12kr/min=648 kr+de 240kr =888,- pr mnd. Surfer man mer på dagtid og mindre på kveldstid blir også overforbruket dyrere :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...