Jonesey Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Hei Noe er fullstendig galt med pc min. Etter jeg slår av pc, får jeg den ikke på igjen neste døgn. Før kunne jeg bare ta ut størmkabel og sette den inn igjen: Da kom den på, men det nytter heller ikke lengre. Jeg klarer ikke finne ut hva problemet er, men har en anelse om det er PSU.. Kan det være noe annet? Har en 5 år gammel T-Bird 1,3, Abit Kt7a, 512ram, geforce 4 På tide å kjøpe seg ny, ja.. Men jeg vet det går å fikse dette problemet uten at det koster all verden.. Håper noen er villig til å hjelpe. Takker for alle svar. mvh Jones Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 (endret) Kan godt være en sikring i strømforsyningen din som har gått. Det koster deg isåfall 5,- å fikse. Åpne opp PSU'en din, ettelerannet sted så skal det sitte en glass-sikring, du kan ta med den ned på den nærmeste bensinstasjonen ved deg, og spørre om de har en tilsvarende glass-sikring, noe de antakeligvis har. Det er også ofte mulig å se om sikringen har gått, ved å se om pinnen i sikringen har røket, eller at den ser svidd ut. Noen ganger så er det nesten umulig å se, derfor lønner det seg å bare prøve å bytte den, det koster deg ikke mer enn 3 min + 5kr. EDIT: Årsaken til at du har måttet ta ut og inn strømkabelen for å få startet den, kan også tyde på at du har en strømforsyning som er litt for lav. Endret 4. februar 2005 av jh_ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå