Barry White Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Hei, jeg har kjøpt meg vannkjøling nå og tenker meg helt stille pc, er det en stor stor affære å fjerne vifta på strømforsyninga og legge på noen heftige kjøleribber elns? Finnes det noen oppskrifter på dette? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Kjøleribber=luftkjøling, så denne tråden hører ikke hjemme i "Kjøling - Vann og ekstrem" med mindre du har tenkt å vannkjøle PSU. Flyttes. Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Det er ikke noe vanskelig å fjerne vifter i en PSU. Men å sette på noen heftige kjøleribber tror jeg vil bli vanskeligere, hvis du ikke har gjort dette før da Du kan jo bytte ut viftene i PSU da, noen vifter rundt 10dB, de vil du sikkert ikke høre uansett. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Vil anbefale deg og skifte ut viften(e) i PSU med noen SilentX-vifter ifra vendur.no eller coolnsilent.no. Da vil du nesten ikke høre de i det hele tatt Lenke til kommentar
Barry White Skrevet 4. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2005 jeg har NorthQ 12-17 dB, kan det gjøres bedre enn det altså? Lenke til kommentar
crusade Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 (endret) Det er mange her på forumet som har blandet erfaring med NorthQ, det kan nok være litt å tjene på å bytte vifte/PSU. Vær oppmerksom på varme i starten om du bytter vifte sjølv, sikre god luftflyt i kassen osv, men 14db versjonen flytter såpass mykje luft at det ikkje bør blir problemer så sant ikkje boksen står veldig trangt og innelukket. Endret 6. februar 2005 av crusade Lenke til kommentar
Barry White Skrevet 5. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2005 har du noen tester som bekrefter dette? Lenke til kommentar
crusade Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Har ingen tester, annet enn personlig erfaring og erfaringer fra folk postet på forumet her. Eg var kanskje litt brå ute med å kommentere NorthQ uten fakta å bygge kommentaren på, beklager det, postinga er editert no. Lenke til kommentar
OogaBooga Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Take a look: Project Water Power Har laget noe tilsvarende selv og det funker. Men det er ikke noe for nybegynnere... Lenke til kommentar
Barry White Skrevet 6. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2005 jepp! har sett på den! skal få med meg en som KAN elektronikk da i tilfelle! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå