orodreth Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Har fått i oppdrag å kjøpe inn 16 stk. laptoper for en skole. De skal være lette og ikke ha for mye ting som stikker ut på sidene. De må ha innebygget WLAN og docking stasjon. Være robuste og ha en grei batteri leve tid. Prossesor og ram ytelse skal kun være helt grei, og skjermkort ytelse trenger ikke være stor. De skal ikke ha os. Hvor burde dette kjøpes inn fra? Lenke til kommentar
geokri Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 mange som har skutt seg selv i foten med å handle hos den billigste, når det gjelder slike ting så handler du ikke det som er billigst, men hos dem som har de beste service mulighetene. Kjøp bedriftsmodellene til HP, Latitude fra Dell osv, ikke gå for noe anna enn de som har henteservice eller på stedet og 3 års garanti Lenke til kommentar
Batou Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Jeg synest at du burde gå til noen lokale seriøse dataforhandlere og spørre etter tilbud. Kjøp ikke nødvendigvis det billigte, velg den leverendøren som er villig til og yte mest service i tilfelle noe går galt. Spar heller ikke penger på garantien betal ekstra for 3 års garanti. Jeg ville sett på Acer og HP maksiner. Jeg ville ikke ha valgt Dell, da har du ikke noen lokal forhandler og støtte deg til vis noe går galt. Thomas Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Jeg ville sett på Acer og HP maksiner. Jeg ville ikke ha valgt Dell, da har du ikke noen lokal forhandler og støtte deg til vis noe går galt. Er du bedrift med service avtale stille Dell opp på flekken om det er feil på maskinparken, dette går ofte raskere enn å måtte gå gjennom en lokal forhandler. Lenke til kommentar
Greven22 Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 (endret) Jeg ville tatt Dell, de er små og ingenting stikker ut og de har innebygget trådløst. Regner du er ansatt i en kommune? Da har dere kanskje en avtale med Dell? Ellers burde dere få det. De er ikke best på ytelse VS pris men dette spiller ikke så stor rolle i dette tilfellet.Men de er knallgode på support og det er viktigst så slipper du at de maser på deg Lykke til. Endret 4. februar 2005 av DiaVoLo Lenke til kommentar
Mr.Garibaldi Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Hvis det er en offentlig skole ville jeg forhørt meg med andre avdelinger i kommunen om hvilke avtaler de har (samtidig som jeg hadde sjekket med HP, IBM, Dell, Acer etc). Kanskje de har funnet en lokal leverandør som kan tilby god support.... Er jo hygglig om dere støtter en lokal bedrift, men kun hvis de kan tilby en god support avtale.... Lenke til kommentar
orodreth Skrevet 5. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2005 Har avtale med dell, og har spørt dem om et tilbud! kanskje sjekke litt ut med lokale leverandører. Får se. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Der jeg jobbet på adminstaben tidligere (større kommune) brukte vi HP. De stiller også opp innen meget kort tid om noe er galt. Men da var det jo snakk om en del mer enn 16 laptoper. Dersom dere har avtale med Dell, ville jeg nok sjekket der, og eventuelt tatt med en på-stedet serviceavtale dersom det er viktig at alle laptopene er operative til enhver tid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå