Gå til innhold

Hvilke rettigheter ved manglende reperasjon?

Anbefalte innlegg

Hei,

vet ikke om jeg kan kreve noe, men igår så fikk jeg hentelapp på å hente min S700 som jeg hadde hatt på reperasjon i litt over 1 uke. De skulle fikse et problem som er at min tlf slår seg av når jeg går inn i en av mine mapper på "mine bilder" Får ikke slettet eller sett bildene, tlf bare klikker.

Og da jeg endelig får tlf, glad for å ha den tilbake igjen og skal teste om de har fiksa problemet, så skjer det samme igjen. Og så leser jeg på kvitteringen over hva som har blitt gjort at de har testet ut batterikvaliteten og den er "ok". Og de kan ikke skjønne hvorfor jeg har levert med et skriv (et A4 ark jeg sendte med som vedlegg for å forklare feilen på tlf'en) som ikke forklarer problem med batteriet. (Hadde problemer med ladere for ca 3 mnd'er siden og skulle sende tlf på service, men så ringte jeg dem og sa at det ble bedre og de sletta denne henvedelsen om batteri).

Er de helt idiotiske de som reparerer mobiltelefonen? Ber dem ringe meg i lappen om noe er uklar. I stedet for så sender de tlf tilbake til meg, slik at jeg må gå innom mobilfiksern på nytt og melde problemet og sende det inn. Kjente jeg ble skikkelig irritert, er så uprofessjonelt synes jeg!

Er det noen rettigheter eller ting jeg kan kreve av dem nå? Synes det er skikkelig idiotisk og flaut på deres vegner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Butikken har rett til å prøve å reparere din telefon for samme feil 2 ganger.

Om feilen oppstår etter to reperasjonsforsøk har du krav på pengene tilbake jfr. forbrukerkjøpsloven § 31. Dette skjer ikke der og da, ettersom butikken må sende mobilen til reperasjon for å finne ut om den virkelig har feilen du mener den har.

Resten av dine rettigheter når det er en mangel på telefonen finner du i forbrukerkjøpsloven kapittel 6:

http://www.lovdata.no/all/tl-20020621-034-006.html

edit: Feilpostet og litt dårlig topic. Flytter denne til "Forhandlere og verksteder" og endrer topic for deg :)

Endret av arehei
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...