Gå til innhold

Dårlig ytelse Reservator 1?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kva er dimensjonen på slangane frå kjøler til data?

Det kan vera stor motstand i kretsen som gjer at flowen går ned.

Du kan prøva å korta den slangane eller bytta til større tverrsnitt.

Har du klokka(høg vcore), eller er alt likt som ved boxed?

God kjølepasta?

Planslipt blokka?

Riktig press mot cpu?

Ingen knekk på slangeane?

Du kan prøva å ta papp rundt kjøletårnet og plasera ei vifte i toppen. Slik at du får luftstraum over ribbene.

Lenke til kommentar

Som sagt, går slangene litt over en meter kanskje fra tårn til pc, og litt opp til PCI slot rett under skjermkort.

setter jeg på vifte så forsvinner gevinsten for min del :D

"Det kan vera stor motstand i kretsen som gjer at flowen går ned." Hva mener du med det? jeg har vel klokka litt vcore, ikke mye fra 1,65 til 1,725 tror jeg. og fra XP2500 til XP3200.

Ang. riktig press mot CPU skrudde jeg fast på begge sider til det satt ordentlig fast.

Brukte medfølgende goop.

MEN. Er dette toweret dårligere enn thermaltake bigwater? det koster jo UNDER 1K :D jaja, får sikkert uansett ikke bytta dette toveret da.

Lenke til kommentar

Nice picture :yes:

Jeg vil tro at 40 garder er en helt normal temp etter noen timers bruk, på mitt P4 system lå idle på ca 38-39 grader idle (hadde også NB og GPU innom loopen)

Reseratoren skal maxe ut på ca 54 grader etter 3-4 timer load; du kan jo sjekke dette.

mvh r

Lenke til kommentar
"Det kan vera stor motstand i kretsen som gjer at flowen går ned." Hva mener du med det?

Ved lange tynne salger blir det stor motstand for pumpa til å pumpa vannet. dvs vanngjennomstrømmen blir liten.

1. Du kan korta den dei tynne slangane.

2. Bytta til større slange(innerdiameter), men lik lengde

3. større og kortare slange

XP2500(Barton) gir normalt frå seg 68 Watt

@XP3200 - vcore 1.725 => 90 Watt (ca)

dvs det er meir varmeenergi å transportera vekk.

Brukte medfølgende goop

Ved bruk av artic silver 5 trur eg du vil merka forskjell. Har lest om fleire på forumet som har bytta til as5 og redusert temp betraktelig.

MEN. Er dette toweret dårligere enn thermaltake bigwater? det koster jo UNDER 1K  jaja, får sikkert uansett ikke bytta dette toveret da.

Om det er noko forskjell mellom dei veit eg ikkje, men trur ikkje den er stor.

Ang. riktig press mot CPU skrudde jeg fast på begge sider til det satt ordentlig fast

Så lenge du skrudde likt den på begge sider ved montering slik at blokka er plan og ikkje skeiv. (Ikkje ei side først og så stramma den andre etterpå)

Du kan planslipa blokka dersom den er konkav/konveks (uplan) under, men trur ikkje det har så mykje å sei sidan kontaktflaten(kjernen) er liten.

konklusjon:

siden du har klokka er nok 40C ok. Ved å gjøra bytta kjølepasta og slanger kan du kansje senka temp nokon grader.

men 40C under load er ikkje gale synest eg.

ingen fare for å svi cpu.

Lenke til kommentar
hva om jeg slenger på en kjøleblokk for chipset og en for hdd, vil jeg merke stor forskjell?

Hd kan bli ganske varm , men jeg tror ikke du vill merke forskjeld vis du tar dette etter CPU blokka , har du bilde av inne i kabinettet ditt ?

Tenker det vill stige med kansje 2-5*C kansje ikke fullt så masse men bytt til Artic silver 5 : http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=ASAS535G

Jeg har denne og det var faktisk -3*C forskjeld :)

EDIT : 40*C med den clocken der osv. er bra temp syntes jeg , BigWater er ikke noe bedre

Jeg har Tt Big Water og den holder 40*C på 2800p4@3230mhz driverene mine glipper vis jeg klokker høyere vis noen lurte :p

Endret av Sir_cruz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...