Pippin79 Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Hei alle. Jeg har nettopp begynt å lære litt photoshop - og er helt fortvilet hver gang jeg skal fjerne en bakgrunn. Jeg bruker da den der tryllestaven (Free mask wand?) - men det er noe unøyaktig og veeeeeldig tidkrevende... (jeg er forresten klar over den der tolerance-tingen)... Hva gjør dere? Forslag: Bruk vedlagte bilde - fjern bakgrunn og legg ut m/teknikkbeskrivelse. Da får alle forhåpentligvis lært litt av hverandre! Takk og lykke til! pip psst. kanskje ikke det enkleste bildet men... Lenke til kommentar
melli123 Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Beklager at jeg ikke tar det så nøye som du ville vi skulle, men jeg kan jo forklare for det. hvis vi sier du har lagt inn et bilde i photoshop, og vil mikse å trikse met det. hvis jeg forstår deg rett, så vil du at "background", altså bilde, ikke skal være background. Da bare dobbelklikker du på "background" layere, og så skriver du hva du vil at det nye layere, (men det er det samme) skal hete. Lenke til kommentar
andm Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Du har gitt deg selv en utfordring med dette bildet. -Mye hår og uskarpe elementer som skal klippes ut. Det skal en del til for å få dette til å se bra ut etter klippingen. Lenke til kommentar
neb Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 bruk penne verktøyet, marker løven, make selection, invirt selection, og sist men ikke minst trykk backspace.. har ikke tid til å demonstrere nå, men kan gjøre det senere hvis ingen andre har gjordt det allerede! Lenke til kommentar
Pippin79 Skrevet 4. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2005 Shit, så raske dere er på labben med å svare vGar -> tror du misforstod meg, men jeg var også utydelig. Med bakgrunn mener jeg "det som ligger bak motivet". Motiv er da f.eks. TIGEREN (ikke løven) på bildet. Vet det var litt vrient bilde å sette seg ned med... Hva med dette? takk så langt... Lenke til kommentar
.V. Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Orker ikke lage en skikkelig tuturial nå, så hvis det er noe du ikke forstår får du bare spørre. Å merke den tigeren er litt for tidkrevende, så det gidder jeg ikke.. Først merker du grovt det du skal merke, jeg bruker vanligvis Lasso Tool. Så trykker du Q for å komme i Quick Mask Mode, det som da IKKE er merket blir da rødt. Nå kan du bruke nesten alle verktøy for å merke, du kan bruke f.eks. pensler av forskjellige størrelser/strukturer eller en god gammeldags blyant (). Her er det bare å prøve seg fram til hva som passer best til akkurat det du skal merke (myk/hard pensel osv). Om du vil gjøre det litt mer avansert kan du merke noe delvis, f.eks. ved å bruke en pensel med opacity under 100%. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234 Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 (endret) Bare gjort i en fei, og kun grovskissert. Tips: SELECT -> Color range --> shadows Fuzzyness satt til 57->85 Bildet nedenfor er et hierarki av mange slike "fuzzy'e" layers som til slutt lager bildet. La bare til en effekt for å få konturer til å vises bedre. Endret 4. februar 2005 av Slettet+9018234 Lenke til kommentar
ViVentis Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Ikke no lett bilde akkurat. Brukte quickmask (Shift+Q) og brushtool for å maskere hele tigern, gjerne litt nøye i kantene. Når hele var markert trykte jeg av quckmask (Shift+Q) og trakk på delete, så forsvinner bakgrunnen. Tok å fjerna markeringen og brukte viskelæret for å gjevne ut kanter osv, og Clone Stamp Tool for å fjerne gress foran tigern. Siden det var så mye smådetaljer mer hår osv her, og at det gikk veldig fort tok jeg bare å la på en outer-glow på layer'et for at det skulle se bedre ut. (Høyreklikk på ønsket layer - Blending options) Lenke til kommentar
RuZleBIFf Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 en lysende tiger hadde jo vært litt tøft å se da! men blei ikke så aller verst! kan ikke påstå at det blei VELDIG fint med Outer Glow, men det får så være! du går finne et bilde som er tatt i studio med sånn blå vegg bak! (sånn som jeg ikke husker navnet på akkurat nå) da er det ikke så vannskelig! :D Lenke til kommentar
Bro2 Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Hei Ser på eksemplene at bakgrunnen er gjort sort eller hvit, men det sorte/hvite er fortsatt en del av bildet er det ikke? Med ikoner er det ofte slik at kun motivet er en del av bildet, hvordan kan man gjøre det? Lenke til kommentar
.V. Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 I photoshop er det bare å merke bakgrunnen og slette den, men ikke alle formater støtter transparente bakgrunner og vil legge på en hvit bakgrunn. Lenke til kommentar
Bro2 Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 ahhh Prøvde med .gif og det gikk som smurt...takktakk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå