Gå til innhold

problem med OS på Raptor 36,7 GB !

Anbefalte innlegg

Jeg fikk min raptor i går, jeg gledet meg til å få windows samt noen få programmer inn på den nye disken(har hørt mye positivt) men så lett var det ikke..! jeg koblet til disken la inn driverne for S-ATA men etter at du har gjort det må jå disken formateres og da blir jo de driverne borte :hmm:

og hvis jeg kobler den til etter at jeg har innstallert windows på en annen disk kommer den opp i "min datamaskin" når jeg restarter får jeg beskjed om at jeg ikke har en "bootbar" disk selv om ikke raptoren er OS disk nå :no:

Er det noen som kan forklare meg hva jeg skal gjøre?

MVH Ca2

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis jeg har forstått det riktig, så har du med din nåverende windows satt inn raptoren med drivere? Da bør du gjøre det anderledes, for det på Raptoren du vil ha OSet og ikke på andre disker antar jeg.

Det jeg ville gjort var å koble bort alle andre disker enn raptoren og starte med windows CDen. Så starter du på CDen og må ta inn driveren der og parisjonerer Raptoren og formaterer i det minste en partisjon.

Lenke til kommentar
og forresten: finnes det en overgang fra sata strøm kontakter og vanlige molex kontakter(4-pin)???

Er det en slik du tenker på?

EDIT: Som pertm sier så skal du selfølgelig kun bruke en av inngangene for strøm på raptoren.

Dessuten så måtte jeg på mitt gamle hk fjerne hd fra oppstarten for å få raptoren til å starte(!) SCSI fungerte også.

Endret av MrVilla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...