Gå til innhold

Problemer med opera! får feil melding

Anbefalte innlegg

Hei! jeg har som sagt et problem med opera! problemet er: Når jeg går inn på sol også videre så får jeg opp at jeg må laste ned bannerene også at de skal åpnes i notepad.exe! hadde vært konge om noen av dere kunne ha hjulpet meg, klarer ikke leve uten opera.

hvis dette er feil postet så beklager vet ikke om noen andre steder

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er en Opera-fantiker selv, men har aldri hadt det problemet du beskriver.

Men jeg har mye problemer med at Opera klusser til når den skal tegne sider, spesielt om jeg har flere tab's og bytter mellom 2 tab's så ser jeg innholdet i den tab'en som ligger under den jeg faktisk har oppe. Om jeg scroller kommer alle bilder fram som er på den siden i den øverste tab'en, men noe annet; nei. Hadde før en del problemer med akkurat dette og download-tab'en. Men nå er download-tab'en permanent sånn, så da avinstallerte jeg og kjører FireFox nå.

Har en haug med plugins/extention for å etterligne Opera mest mulig, og det funker greit. Så jeg vil anbefale deg å gjøre det samme, Opera er ufattelig ustabil. Før fikk jeg en dynge med masse feilmld hver gang jeg startet Opera.

Men men, sånn er livet :)

Lenke til kommentar
Jeg er en Opera-fantiker selv, men har aldri hadt det problemet du beskriver.

Men jeg har mye problemer med at Opera klusser til når den skal tegne sider, spesielt om jeg har flere tab's og bytter mellom 2 tab's så ser jeg innholdet i den tab'en som ligger under den jeg faktisk har oppe. Om jeg scroller kommer alle bilder fram som er på den siden i den øverste tab'en, men noe annet; nei. Hadde før en del problemer med akkurat dette og download-tab'en. Men nå er download-tab'en permanent sånn, så da avinstallerte jeg og kjører FireFox nå.

Har en haug med plugins/extention for å etterligne Opera mest mulig, og det funker greit. Så jeg vil anbefale deg å gjøre det samme, Opera er ufattelig ustabil. Før fikk jeg en dynge med masse feilmld hver gang jeg startet Opera.

Men men, sånn er livet :)

Hva slags verjon av opera er det du kjører? Kjenner meg ikke igjen i denne ufattelige ustabiliteten" Eller denne tab-problematikken.

AtW

Lenke til kommentar

Version 7.54u1. Skulle jeg ha gjettet ville jeg har tippet 7.54u1 er en tidlig beta version.

Lista mi:

* Tab-krøll forkommer etter ca 15 min browsing, spesielt hyppig på phpBB sider (etter bare noen sider noen ganger)

* Feilmeldinger ved oppstart, disse kommer og går i perioder - noe som for meg er et mysterium.

* Ofte stoper Opera helt opp i noen sekunder før jeg får meldina "Opera har utført en ulovelig operasjon og vil bli lukket." Tror dette er relatert med mouse-gestures siden denne bare skjer når jeg går fram/tilbake med gesture. Da jeg kun bruker gestures forekommer dette veldig ofte - svært irriterende.

Har kjørt FireFox i noen dager. Eneste jeg har å utsette er at alle nye vinduer etc popper opp på primær-skjermen min mens jeg kjører FireFox på sekundær-skjermen (dual screen). Bortsett fra det er FireFox "rock solid" :)

Anbefales!

Lenke til kommentar
Hei! jeg har som sagt et problem med opera! problemet er: Når jeg går inn på sol også videre så får jeg opp at jeg må laste ned bannerene også at de skal åpnes i notepad.exe! hadde vært konge om noen av dere kunne ha hjulpet meg, klarer ikke leve uten opera.

hvis dette er feil postet så beklager vet ikke om noen andre steder

Det kan høres ut som om det er noe galt med MIME-oppsettet ditt.

Finn ut hvilken filtype dette skjer med og se hvilket program denne er satt til å bli åpnet med i Innstillinger - Filtyper.

Skag1: Jeg bruker selv 7.54u1 og hos meg er den helt stabil. Er oppe så lenge jeg er på jobb, mange tabs, mye gestures, men ingen problemer.

-Kisp

Lenke til kommentar
Skag1: Jeg bruker selv 7.54u1 og hos meg er den helt stabil. Er oppe så lenge jeg er på jobb, mange tabs, mye gestures, men ingen problemer.

-Kisp

Merkelig! Ser ut til at det blir FireFox fram til Opera 8 blir lansert i final version, så får jeg undersøke om v8 er mer stabil, i og med at SirMaximus sier beta 8 er supersolid :)

-skagen

Lenke til kommentar
Opera 7.54 er ustabil, det har jeg også erfart, men etter at jeg byttet til Beta 8.0 har jeg ikke hatt en eneste kræsj eller noe rart. Anbefaler den på det varmeste, det er den mest stabile nettleseren jeg har sett.

Hmm...merkelig. Er virkelig betaen bedre enn den ordentlige utgaven.

...merkelig...pleier ikke å være sånn..at en beta er bedre.

Endret av hahaha2
Lenke til kommentar
Bruker Firefox jeg. Har ikke så mye dill-dall som man ikke trenger. Og det dill-dallet man trenger kan man som regel få en plugin til.

Anbefaler den sterkt. Slipper reklamen også.

Aldri forstått det argumentet når det gjelder opera. Dilldallet er jo lagt opp slikt at du aldri trenger å ha noe med det å gjøre om du ikke vil, og downloaden er mindre enn firefox sin.

AtW

Lenke til kommentar

sorry jeg har ikke hatt anleding til å svare før nå! Problemet er nok det at den ikke klarer og vise reklamer i vanlig format så den prøver å åpne de i notepad. men tror ikke det er så vesentlig nå pga totalt system kræsj så jeg må nok formatere.

btw: Jeg bruker også firefox altså men liker opera best

Lenke til kommentar

Jeg får samme problem iblant med Opera, aner ikke hva det er. Men har funent ut at det hjelper med en restart. Når det skjer så skjer det også hver gang jeg åpner en internettside da. Åpner f.eks. dn.no , så popper det opp beskjed om å åpne i notepad. Da tar jeg en restart og alt er fint igjen. FF funket heller ikke etter at det begynte å skje i Opera, internett funker først når jeg har restartet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...