anbar Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 hva slags ftp server er det egentlig du legger opp til?? 2 tb? sikle* ide alle sammen eller sata osv, med 10-15 trenger du uansett en ekstra disk kontroller.. psu anbefaler jeg en asetek, har selv 500watts på mitt system, med så mange disker igang tror jeg ikke du skal ha noe mindre Lenke til kommentar
Gunnar_ Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Amd vil med billig pcr gi langt bedre ytelse enn Intel, Celeron sucks!... men altså du skal jo bare bruke den som fildeler.. Den er jeg ikke med på du. Celeron + 865/875/915 vil klart gi best ytelse og vil ikke være mer enn 3-400,- dyrere enn AMD systemet. Hovedkort med i915 brikkesett har 4 S-ATA kontakter så da sparer du en del ved å ikke trenge like mange PCI kort, og får bedre hastighet samtidig. Lenke til kommentar
Leben Skrevet 5. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2005 (endret) hva slags ftp server er det egentlig du legger opp til?? 2 tb? sikle*ide alle sammen eller sata osv, med 10-15 trenger du uansett en ekstra disk kontroller.. psu anbefaler jeg en asetek, har selv 500watts på mitt system, med så mange disker igang tror jeg ikke du skal ha noe mindre Har lit over en TB nå og legger opp til 4-5 disker til i løpet av året. 3 stk ide 200 gig 4 stk 200 gig sata en raptor 74 gig til system. Har allerede en promise-kontroller med plass til 4 satadisker HK tar 4 til. Kjører forøvrig lian li sitt vannkjølingskabinett samt den vannkjølinga alle har. diNovo mediagreiene og 2 stk Xerox 17". 3.2 p4 ATI r9700pro og en gig minne av et eller annet slag. hehe Mist 480W Aquaero styresentral. Så det er vel sånn alt er nå. Men vil kjøre dette kabinettet som en ren jobbe/spillepc og vil derfor sette opp en filserver som er ganska stabil og som jeg ikke klusser for mye med . Selger leil min i helga så regner med at litt kapital frigjøres til kjøp av ting, frem til den nye er klar da Mvh Leben Edit: noen leifer her og der. Endret 5. februar 2005 av Leben Lenke til kommentar
jevel Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 CPU er uinteressant med mindre man snakker < 500MHz i ett hjemmenettverk for fildeling. Selve nettverket og diksaksess er større flaskehalser enn CPU. BSD eller Linux er gode alternativer til WIN32 for diskservere, da gjerne med SW RAID hvis man har en litt nyere CPU og OK diskkontrollere. -KJ Lenke til kommentar
Leben Skrevet 5. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2005 CPU er uinteressant med mindre man snakker < 500MHz i ett hjemmenettverk for fildeling. Selve nettverket og diksaksess er større flaskehalser enn CPU. BSD eller Linux er gode alternativer til WIN32 for diskservere, da gjerne med SW RAID hvis man har en litt nyere CPU og OK diskkontrollere. -KJ Skal også være en FTP-server med en del trafikk. Vet ikke om det gjøre saken noe annerledes. Murlig det også kommer opp en liten webserver på den også, men det blir nok ikke med det første. Men er primert til et hjemmenettverk med xbox mot tv'n, den andre stasj og mot en bærbar t42p. Leben Lenke til kommentar
jevel Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 (endret) Som FTP-server vil den nok duge finfint selv med svak CPU. (Celeron type 2GHz+) Med www-server avhenger det veldig av selve tjeneren (hvilken programvare du velger), men det kommer helt an på antall treff du skal ha i sekundet. Har selv kjørt helt normale sider (lite grafikk) på en PII 450MHz uten at denne fikk pusteproblemer ved "vanlig" bruk. (RedHat + Apache). Da var serveren svært lite optimalisert i tillegg... Bare pass på å ha nok minne til bufring og applikasjoner som skal kjøres slik at du slipper swap. Dette spiser ytelse! -KJ EDIT: Den beste FTP-serveren jeg har brukt var en FreeBSD-basert sak som kjørte på en PII. Lynenede kjapp og effektiv. Endret 5. februar 2005 av jevel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå