Gromguten Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 hei! jeg har startet å lese boka c++ for dummies og har komt til et eksempel. Bruker dev++. Jeg har tastet inn alt som står i et eksempel der. #include <cstdio> #include <cstdlib> #include <iostream> using namespace std; int main(int nNumberofArgs, char* pszArgs[]) { // set output format to hexadecimal cout.setf(cout.hex); // initialize two arguments int nArg1; nArg1 = 0x1234; int nArg2; nArg2 = 0x00ff; // now perform each operation in turn // first the unary NOT operator cout << "Arg1 = 0x" << nArg1 << "\n"; cout << "Arg2 = 0x" << nArg2 << "\n"; cout << "~nArg1 = 0x" << ~nArg1 << "\n"; cout << "~nArg2 = 0x" << ~nArg2 << "\n"; // now the binary operators cout << "nArg1 & nArg2 = 0x" << (nArg1 & nArg2) << "\n"; cout << "nArg1 | nArg2 = 0x" << (nArg1 | nArg2) << "\n"; cout << "nArg1 ^ nArg2 = 0x" << (nArg1 ^ nArg2) << "\n"; // wait until user is ready before terminating program // to allow the user to see the program results system("PAUSE"); return 0; } DETTE ER RETT IFRA BOKA ifølge boka, skal resultatet bli slik: Arg1 = 0x1234 Arg2 = 0xff ~nArg1 = 0xffffedcb ~nArg2 = 0xffffff00 nArg1 & nArg2 = 0x34 nArg1 | nArg2 = 0x12ff nArg1 ^ nArg2 = 0x12cb Press any key to continue . Men sånn blir det ikke. Jeg får isteden dette: Arg1 = 0x 4660 Arg2 = 0x 255 ~Arg1 = 0x 4294962635 ~Arg2 = 0x 4294967040 nArg1 & nArg2 = 0x52 nARg1 || nArg2 = 0x1 nArg1 ^ nArg2 = 0x4811 Trykk en tast for å fortsette... HMM..hva er gjort feil? har til og med brukt copy/ paste rett ifra boka? grunnen til at jeg spør om dette er for å prøve å lære og forstå bruk av bitwise operators. Lenke til kommentar
Paull Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Har ikke C++ kompilator på maskinen her, men om du skifter cout << "Arg1 = 0x" << nArg1 << "\n"; til cout << "Arg1 = 0x" << hex << nArg1 << "\n"; (og tilsvarende i de andre linjene) ? Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Jeg foreslår for øvrig at du skaffer deg en ny bok. C++ for dummies er kort sagt bare godt for én ting: Opptenningsved. En rask begrunnelse: Boken lærer deg dårlige vaner, og gir deg dårlig innsikt i flere temaer. Boken gir deg en dårlig vinkling, som fører til at du lærer å skrive dårligere kode enn optimalt. Lenke til kommentar
<BøNilzen> Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Ja, den boka suger på alle områder. Selv da jneg nesten var ferdig med den boka, visste jeg så vidt hva verken funksjoner eller klasser var. Forfatteren er elendig til å forklare, Lenke til kommentar
Gromguten Skrevet 4. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2005 (endret) hmm....hittil så synest jeg at boka har vært grei..med tanke på at jeg faktisk ikke har NOEN erfaring med c++ eller andre språk før. Ivertfall lærer den meg endel av d basiske.. men noen som har noen anbefalinger av andre bøker da? og hvor mye koster egentlig disse bøkene? er fattig student jeg Endret 5. februar 2005 av Gromguten Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 (endret) Thinking in C++ Vol. 1+2 Pris: 0,- Ellers skal visst "Accelerated C++" være en god bok for nybegynnere. Edit: Men den må du betale for... Endret 4. februar 2005 av Myubi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå