Ezekiel__ Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Hei! Har nettopp satt sammen en pc, og alt fungerer tilnærmet perfekt etter litt om og men. Men en ting har jeg problem med enda. Hver gang jeg starter PC'n får jeg beskjed under oppstarten at CPU'en har endret hastighet. Valgene er: F1 -> Oppstarten går som normalt og jeg kommen inn i WinXP. DEL -> Går til BIOS. Sjekker hastigheten på CPU og den er som alltid 3.2Ghz. Når jeg så skal lagre får jeg opp meldingen Save to Cmos (Y/N) jeg trykker Y, men da står bare y'en og blinker og jeg må resette maskinen manuelt, uten at noe blir lagret i BIOS. Og så er det det samme på nytt. HK: Abit AG8-3rd Eye CPU: P4 3.2Ghz Prescott. Noen som har et forslag? PS! Har ikke floppy, så flashing kan kanskje bli litt problematisk? Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Du trenger ikke floppy for å flashe biosen.Last ned FlashMenu og flash biosen i windows. Lenke til kommentar
ghost7 Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 du kan for sikkerhet skyld sjekke om batteriet ikkje er flatt... berre sånn for å være på den sikre siden... flashing via windows? er det blitt sikrere no?er ein del folk som har bæsja på legge når dei gjorde det før... Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 du kan for sikkerhet skyld sjekke om batteriet ikkje er flatt... berre sånn for å være på den sikre siden... flashing via windows? er det blitt sikrere no?er ein del folk som har bæsja på legge når dei gjorde det før... Jeg har flashet biosen på mitt kort 3 ganger med FlashMenu.Det fugerer helt glimrende. Lenke til kommentar
Ezekiel__ Skrevet 4. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2005 BIOS batteriet som står i er et Maxell CR2032, jeg har et Sony CR2032 batteri liggende. Kan man bare bytte disse som et vanlig batteri? Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 BIOS batteriet som står i er et Maxell CR2032, jeg har et Sony CR2032 batteri liggende. Kan man bare bytte disse som et vanlig batteri? Hvis størrelsen og spenningen er den samme på begge batteriene,så kan du bytte. Lenke til kommentar
Ezekiel__ Skrevet 4. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2005 Jepp. Samme størrelse @ 3Volt.... Lenke til kommentar
Ezekiel__ Skrevet 4. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2005 Tusen takk for hjelpen folkens! Jeg oppdaterte BIOS og alt fungerer knirkefritt. Nå er jeg til og med online Tusen Takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå