Gå til innhold

INFO: Webhotell i utlandet

myhken

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eneste erfaringen jeg har er fra EasyISP.no som har en (eller flere) servere stående i USA, men dette firmaet er omtalt i «INFO: Webhosting»-tråden.

Det jeg kommer på er litt høyere responstid, og at firmaet ikke har direkte kontroll over serveren siden firmaet er norsk. I tillegg kan det være litt negativt når firmaet igjen leier av store hostingfirma, da om noe skulle skje, så kan litt av hvert skje med serveren din (de fleste har vel hørt om da FBI kom og stakk av med serveren jeg hadde ting på).

Lenke til kommentar

Ganske kjipt ja, at noen stikker avgårde med serverene. Men slikt kan vel i prinsippet skje i Norge også, hvis noen bruker kontoen sin til noe skikkelig alvorlig, så må vel politiet (PST eller Kripos) beslaglegge hele serveren for å sikre seg bevis på diskene. ( eventuelt ved gjenoppretting av slettet data ).

Så sikre er vel man aldri.

Når det gjelder hastigheten så blir det nok noe tregere. Men jeg laster ned en del fra statene og pleier jo som oftes å få full nedhastighet på linja, så vanlige sider skal vel gå bra uansett.

Men går du inn på mine hjemmesider myhken.com får du ikke mer enn ca 36kb/s, og det er fordi webserveren min står på adsl linja mi. som er en 850/384

Men går du til backup sidene mine: myhken3.com regner jeg med at de laster en god del raskere.

Men man må jo finne ut hva som er viktigst, god plass, mye transfer osv, eller god hastighet. Noen av stedene på listen min har en ping tid på rundt 120 ms, som ikke er så dårlig når de ligger i statene. Men servere i Norge ligger helt nede på 17-40 ms. Men vi snakker jo om millisekunder, og ikke sekunder. :D

Lenke til kommentar

Det er da bare å gå til Hostsearch.com, der finner du brukeromtaler, priser og avansert søkefunksjon som lar deg lete etter akkurat den typen webhost løsninger du ser etter. Tjenesten er ikke alltid helt topptrimmet (f.eks. i at webhost stedene forandrer sine T.O.S. uten å si fra til Hostsearch), men generelt fungerer det veldig bra.

At det er tregere fra USA enn i norge kan være så, men svært mange brukere i norge har bredbånd eller ADSL/SDSL per i dag, så det er ikke egentlig et problem lengre. Dessuten har nok de fleste norske webhost selskapene faktisk serverene i USA uansett fall, med mindre de faktisk sier noe annet.

Jeg vil også nevne at f.eks. Registerfly.com gir deg 25mb site space om du ønsker det, når du registrerer et nytt domenenavn. Har brukt tjenesten i noen år nå, og de vet hva de gjør.

Lenke til kommentar
Det er da bare å gå til Hostsearch.com, der finner du brukeromtaler, priser og avansert søkefunksjon som lar deg lete etter akkurat den typen webhost løsninger du ser etter. Tjenesten er ikke alltid helt topptrimmet (f.eks. i at webhost stedene forandrer sine T.O.S. uten å si fra til Hostsearch), men generelt fungerer det veldig bra.

At det er tregere fra USA enn i norge kan være så, men svært mange brukere i norge har bredbånd eller ADSL/SDSL per i dag, så det er ikke egentlig et problem lengre. Dessuten har nok de fleste norske webhost selskapene faktisk serverene i USA uansett fall, med mindre de faktisk sier noe annet.

Jeg vil også nevne at f.eks. Registerfly.com gir deg 25mb site space om du ønsker det, når du registrerer et nytt domenenavn. Har brukt tjenesten i noen år nå, og de vet hva de gjør.

Jo da søkemotoren funker den, men jeg finner ikke igjen mange av de som står på listen min. Så helt oppdatert er den ikke. Går vel mye på hva de forskjellige betaler for å komme høyt på listen?

Vet ikke, men beholder listen, og oppdaterer den når jeg finner noen nye gode tilbud. Så finnes det en helt enkel side, uten en masse reklame og "dilldall". :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg må innrømme at jeg etterhvert har fått et inntrykk av at webhost tjenestene betaler seg inn på listeplasseringene der, ja. Det var ikke slik før, men penger forandrer alt..

Tenkte også ikke på at du inkluderte ping til norge. Når jeg tenker etter, må det vel gå an å lage en lignende oversikt på norsk, for nordmenn - som altså også har ping til utenlandske servere. dessverre suger jeg i programmering og slikt selv :(

Lenke til kommentar
Jeg må innrømme at jeg etterhvert har fått et inntrykk av at webhost tjenestene betaler seg inn på listeplasseringene der, ja. Det var ikke slik før, men penger forandrer alt..

Tenkte også ikke på at du inkluderte ping til norge. Når jeg tenker etter, må det vel gå an å lage en lignende oversikt på norsk, for nordmenn - som altså også har ping til utenlandske servere. dessverre suger jeg i programmering og slikt selv :(

Du tenkte på en søkemotor for webhosting?

Ja jeg suger også på programmering, så da må det noen kloke hoder til.

Og du, hva mener du med ping tider til Norge?

Lenke til kommentar

Ping er ikke et godt mål på hastighet. Eneste gangen ping er et godt mål på hastighet er i spill, der det sendes utrolig mange små datapakker frem og tilbake hele tiden.

Likevel så er ikke ping et uvesentlig mål for webbrukere heller, men det blir ganske feil å måle hstighet i ping. Hvis man skal måle hastigheten til internettlinjen sin fra f.eks. itavisen.no eller andre hastighetsmålere så pinger ikke den maskinen din, den laster ned en litt større fil.

Grunnen til dette er at selv om det kan da noen millisekunder ekstra å starte starte en sending fra en side så betyr ikke dette at det tar like lang tid før resten av pakkene sendes.

Dessuten, hvordan kan man faktisk si noe om en ping på 20 ms og en ping på 120 ms?

Sider på en server i f.eks. USA er ofte litt tregere, og litt av dette skyldes "ping" tiden, men den eneste måten å virkelig teste dette på er å laste ned store filer.

Lenke til kommentar
Ping er ikke et godt mål på hastighet. Eneste gangen ping er et godt mål på hastighet er i spill, der det sendes utrolig mange små datapakker frem og tilbake hele tiden.

Likevel så er ikke ping et uvesentlig mål for webbrukere heller, men det blir ganske feil å måle hstighet i ping. Hvis man skal måle hastigheten til internettlinjen sin fra f.eks. itavisen.no eller andre hastighetsmålere så pinger ikke den maskinen din, den laster ned en litt større fil.

Grunnen til dette er at selv om det kan da noen millisekunder ekstra å starte starte en sending fra en side så betyr ikke dette at det tar like lang tid før resten av pakkene sendes.

Dessuten, hvordan kan man faktisk si noe om en ping på 20 ms og en ping på 120 ms?

Sider på en server i f.eks. USA er ofte litt tregere, og litt av dette skyldes "ping" tiden, men den eneste måten å virkelig teste dette på er å laste ned store filer.

Der er jeg ganske enig ja. For som jeg har nevnt, får jeg max nedlastning på min 850/384 linje fra catch når jeg laster ned fra serveren min i USA. Og den har en ping tid på over 200 ms. Har også testet på raskere linjer, og har ikke opplevd noen begrensning der.

Men noen folk mener jo at det har stor betydning med ping tiden. Men skal jeg teste ut den reelle ned hastigheten, må jeg jo ha konto på alle stedene for å legge ut en stor fil, så det blir nok ikke aktuelt.

Men er det noen som bruker noen av disse stedene, kan de jo teste dette, og legge resultatet her.

Har også startet med å teste supporten på alle stedene på listen. Dette vil ta en stund, men jeg oppdaterer listen fortløpene.

Sjekk: myhken.info og gå til support, for å se hvordan den fungerer. :thumbup:

Lenke til kommentar

myhken2 - de alle fleste webhoteller har testfiler tilgjenlig som du kan laste ned. Send en mail til support.

Det oppstår et problem også om du får forskjellige folk til å teste å laste ned filer og sende inn resultatet, fordi alle brukere har forskjellig "tap" på hatigheten sin, og det vil være avhengig av hilken tid på døgnet en fil blir lastet ned. Eneste måten å få målt dette på en bra måte er å bruke en fast maskin (eller server) og laste ned filene et par ganger.

Lenke til kommentar
myhken2 - de alle fleste webhoteller har testfiler tilgjenlig som du kan laste ned. Send en mail til support.

Det oppstår et problem også om du får forskjellige folk til å teste å laste ned filer og sende inn resultatet, fordi alle brukere har forskjellig "tap" på hatigheten sin, og det vil være avhengig av hilken tid på døgnet en fil blir lastet ned. Eneste måten å få målt dette på en bra måte er å bruke en fast maskin (eller server) og laste ned filene et par ganger.

Ok. Får ha det som fremtidsprosjekt.

Har jo en server stående, så jeg kunne lagt inn nedlastninger i DAP, med forskjellige tider på døgnet og natten.

Men må da sende en mail til support til alle stedene for å finne test filen.

Kanskje om noen uker..... :whistle:

Lenke til kommentar

Jeg har startet med å teste ut supporten på de forskjellige webotellene i oversikten min. Komplett liste finner du på myhken.info, men ett firma man bør styre unna er:

existhosting.com, den tiden jeg testet tjenestene der, hadde jeg ikke noe annet enn problemer. Og de reklamerer for Livechat 24/7 support osv, men livechatten har aldri funka, og de bruker minst en dag for å svare på mail.

Serverene ser ut til å store problemer, da verken Frontpage, Awstats eller gjestebok scriptene virket.

De hadde ett forum på sidene sine, og jeg skrev ett innlegg om hvordan jeg syntes servicen var. Jeg brukte konkrete tilfeller, og var saklig. Likevel slettet de innlegget mitt, og da jeg hadde lagt det inn for femte gang, la de ned hele forumet.

Fikk mail som dette:

[Feb 11, 2005 1:18:51 AM]

A: Hello,

Our forums are made for people to discuss on it. Also, it is forbidden to talk bad about the company that is hosting it. We are sorry but the moderators have to do what they are told by administrators.

Thank You

og denne:

[Feb 10, 2005 8:05:13 PM]

A: Hello,

You are not allowed to post things that are against us on our forums and anything like that will be removed. You have to express yourself but on other places. And what happens when we fix the problem, the message will still be there which is not something fair, don't you find?

Thanks

Så dette er ett firma jeg anbefaler folk å holde seg langt unna. Blir spennende å se om jeg får tilbake pengene mine....... :ermm:

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Siden ingen har skrevet noe om MediaTemple (mt) tar jeg meg friheten... For $7.95 (rundt 50 kr) i måneden (pluss $5 om du registrerer et nytt domene) får du en såkalt "Shared-Server" Linux-pakke med følgende spesifikasjoner:

• 2Gb serverplass

• 30Gb transfer i mnd

• 1.000 E-mail adresser

• 5 MySQL databaser

• 5 Domener på samme konto

• 100 Subdomener

• Egen IP adresse

Alle serverne kjøre Apache 2.0.45 med PHP 4.3.10 og MySQL 3.23.58. Har vært kunde hos Media Temple siden februar 2004 og er meget fornøyd med både hastighet og kundeservice. Oppetiden hadde vært 100% siden jeg ble kunde om de ikke hadde hatt problemer med strømmen forrige måned, de var da nede i rundt 6 timer, som er det lengste de har vært nede noensinne. Mail ble sendt ut og vi ble godt informert over situasjonen. Kan anbefales på det varmeste.

De har også et par "kjente kunder" som f.eks. Cuban Council, Diesel, Electric Rain, Hillmancurtis, OBEY, Preloaded, Sony, Stopdesign, You Work For Them og ikke minst undertegnende.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg tester ut godaddy.com som webhost nå, og er vel ikke akkurat kjempe fornøyd.

De har ett talentløst kontroll panel og det er MYE knot. Men billige er de.

5 GB hdd

250 GB transfer

500 mail adresser (max 10 MB pr stk)

10 mySql databaser

++++

for $3.95 pr mnd (du må betale for to og to mnd minimum )

Så har du planer om å bare laste sidene opp med FTP, og ikke har behov for passord beskyttelse på kataloger osv, så er kanskje godaddy.com noe for deg.

Får ikke FrontPage til å funke i det hele tatt hos godaddy.com, og supporten er ikke mye å skryte av.

Totalt sett er det ett webhotell for de som ikke har mye krav eller avanserte funksjoner på hjemmesidene. Og trenger du hjelp, må du regne med at prosessen fort tar noen dager. Ca en dag pr svar er vel mer reglelen enn unntaket. :thumbdown:

Har planer om å oppdatere http://myhken.info i løpet av desember. Har en del nye webhoster og har også planer om en større test i løpet av januar.

Endret av myhken2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...