berserk Skrevet 16. november 2001 Del Skrevet 16. november 2001 Jeg har en AMD 1.4 Ghz, Abit KG7 Raid hovedkort. Zalman CNPS5000 kjøler + 2 ulike kabinettsvifter... Cpu'en blir over 65 grader når jeg spiller Max Payne eller gjør andre tunge operasjoner. dette virker veldig varmt. Jeg bruker Artic Silver II kjølepasta. Noen gode råd for å få ned tempen? Lenke til kommentar
Maroder_S Skrevet 16. november 2001 Del Skrevet 16. november 2001 Kan hende at at den ikke har god kontakt med kjøleribba. Jeg vet ikke hvor varm den skal være med den kjøleren, vet ikke hvordan den er. Men ellers har jeg ganske likt oppsett som deg, en stillegående vifte nederst i kabinettet, en midt på bak, og en midt på øverst. Ellers har jeg en taisol med original vifte på 5-volt, bråker ikke så mye. Jeg har max temp. på 55 grader da, i følge sensoren på hovedkortet i hvert fall. Men hvis maskinen din er stabil er gjør det jo ikke noe at det står 65 grader der, det bare føles litt ubehagelig – ikke sant? :smile: Ellers har jeg samme kort og cpu som deg. Lykke til. PS, kg-7-en har en fin funksjon for å slå av cpu-en når den ikke er i bruk. Du finner ut hvordan her http://www.viahardware.com/faq/kg7kr7/kg7kr7faq.htm. Vil være like varm ellers, men det er ok å ha den så kald som mulig nå ringer telefonen ha det. Lenke til kommentar
Maroder_S Skrevet 16. november 2001 Del Skrevet 16. november 2001 Kan hende at at den ikke har god kontakt med kjøleribba. Jeg vet ikke hvor varm den skal være med den kjøleren, vet ikke hvordan den er. Men ellers har jeg ganske likt oppsett som deg, en stillegående vifte nederst i kabinettet, en midt på bak, og en midt på øverst. Ellers har jeg en taisol med original vifte på 5-volt, bråker ikke så mye. Jeg har max temp. på 55 grader da, i følge sensoren på hovedkortet i hvert fall. Men hvis maskinen din er stabil er gjør det jo ikke noe at det står 65 grader der, det bare føles litt ubehagelig – ikke sant? :smile: Ellers har jeg samme kort og cpu som deg. Lykke til. PS, kg-7-en har en fin funksjon for å slå av cpu-en når den ikke er i bruk. Du finner ut hvordan her http://www.viahardware.com/faq/kg7kr7/kg7kr7faq.htm. Vil være like varm ellers, men det er ok å ha den så kald som mulig nå ringer telefonen ha det. Lenke til kommentar
berserk Skrevet 16. november 2001 Forfatter Del Skrevet 16. november 2001 Takker... skal skjekke om det kan være noe med festet! Lenke til kommentar
forum1234 Skrevet 19. november 2001 Del Skrevet 19. november 2001 Som du sikkert hvet er en 1,4 Ghz et klokke prosjekt fra AMD sin side fra 1,33Ghz... men en T-bird tåler jo 96C så det går nokk fint... men prøv og fjern dekselene fra kabinettet og sjå på tempen då (kan godt hende det er bansklig og få god luft sirkulasjon der pga mykje rot og lite kabinett).... Lenke til kommentar
Nissen Skrevet 20. november 2001 Del Skrevet 20. november 2001 Sier du at en 1.33 er en 1.4.At først nevnte er klokka. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå