Gå til innhold

DVD-brenning, Samsung TS-H552B

Anbefalte innlegg

Jeg fikk en Samsung/TSSTCorp TS-H552B DVD-brenner til jul, og kjøpte

nylig Samsung Pleomax DVD+R 8X-plater p.g.a at jeg regna med at de i

anstendighetens navn i det minste ville lage platene sine kompatible

med brennerne. Men den gang ei... >:(

Når jeg brenner på 8X, brenner den platene, men verifikasjonen viser

*masse* feil. Når jeg brenner på 6X får jeg også feil, men ikke så

mange. For å brenne feilfrie DVD'er må jeg ned på 4X. Brenneren står som

master og deler kabel med en DVD-ROM, men denne er ikke i bruk under

brenning.

Er det noe som helst som kan gjøres her? Er det noen om har samme

brenner som har funnet plater som faktisk kan brennes på 8X?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er noen som har litt problemer med å bli lest etterpå ja, brenneren bruker litt tid på å finne innholdet og slikt, og rundt 20 plater fikk denne "sykdommen" . og det er i tilleg til de som ikke ble noe av.

har ikke TS06 firmware nei.

Lenke til kommentar

Har brent mye med denne brenneren.

TY, verbatim og Ritek funker meget bra.

På prodisk plater har jeg opplevd problem dersom du fyller opp platen.

Hakker i slutten av filmene. har opplevd dette på 3 av 25 plater.

Så lenge du bruker "bra" plater funker det fint.

Min Samsung fungerer like bra som min Nec 2500.

De samsung platene er da ufattelig dårlig...

Har testet de selv...

Endret av jij1984
Lenke til kommentar

Har oppgradert firmware via et liveupdateprogram som ikke akkurat økte tiltroen min til Samsung, men jeg tviler uansett på at jeg gidder å kaste bort flere av disse drittplatene på å prøve å brenne på høy hastighet. For Samsung Pleomax blir det nok med denne 25-pakken.

Hva med That's Write-plater da? Jeg fikk 50 sånne billig...

Lenke til kommentar

That's write plater er heller ikke serlig gode. Om du søker litt rundt på forumet etter dem, så finner du fort ut det.

Når det gjelder dvdplater så lønner det seg aldri å gå for de billigste merkene, det vil du bare angre på senere.

Nå har jeg ikke denne brenneren selv, og kommer heller ikke til å anskaffe meg en (med mindre jeg faktisk får en + penger for å bruke den :). Hvis ePro platene fungerer bra med siste firmware, så er dette veldig gode plater til en rimelig pris.

jij1984: BenQ er uten tvil noen av de beste brennerene på markedet. Spesielt om du holder deg til + plater som den er suveren på.

Lenke til kommentar

hva er det som får folk til å si at feks. 20 "feilbrenninger" av 75 totale brenninger "ikke er et problem"? Med en så høy feilrate hadde jeg kastet brenneren/platene for lenge siden!

"Jeg har ikke hatt problemer med brenneren min, bare noen filmer som hakker noe sinnsykt" ... hallo, høres ikke det "litt" rart ut?

Man burde kanskje ha laget en standard for hva som er godkjent feilrate og ikke?

Jeg kjøpte et lite lass med Verbatim pastel dvd-r (TY) fra norwaydisc for noen måneder siden og vil anbefale dem på det aller høyeste. Ikke en eneste feilbrenning så langt (bortsett fra 10 plater som ble brent på en ødelagt brenner :hmm: )

Endret av JKJK
Lenke til kommentar

Ganske enig med JKJK, jeg har vel svidd ca. 1000 plater siden jeg fikk dvd brenner, og jeg har vel måtte kaste en 4-5 stykker pga. feil. Det ser jeg ikke på som noe problem, og har prøvd ganske mange forskjellige produsenter.

Og når 12 av 75 plater av samme merke ikke virker, så ville jeg gått for en annen produsent senere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...