djupedal Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Hei! Har skrudd sammen en pc i dag (trodde jeg). En AMD sempron 2400+ på et asus a7v8x-x hovedkort. Geil 512 DDR-ram og et geforce fx kort. Det som skjer er at når jeg starter opp pc'en, begynner alle vifter å surre, men det kommer ingen verdens ting på skjermen. Jeg har testet med annet grafikkort, med samme resultat, så jeg antar at det ikke er problemet. Det piper ikke i kabinetthøyttaleren når jeg skrur på pc'en... (mener at den er riktig tilkoblet) Hva kan være galt? HK, CPU, RAM ? jeg er litt lost akkurat nå hvertfall! Håper noen har noen kloke ord! Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Har du sjekket at rammen står skikkelig i sloten? Evt. prøvd å remontere den? Lenke til kommentar
djupedal Skrevet 3. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2005 Ja, jeg har prøvd alle ram-sporene. Merket ingen forskjell.. Registrerte også at Power LED ikke lyser, og HD-LED lyser konstant når jeg skrur på pc'en Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Er du 100% sikker på at IDE kabler er montert i rett vei (rød strek imot strømkabel) ? Montere man denne feil vei kan man også få slike problemer du har Lenke til kommentar
djupedal Skrevet 4. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2005 IDE-kabel står rett vei, prøvde dessuten å koble ut alle IDE-enheter, og fikk samme oppførsel Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Og skjermen skal funke bra? Lenke til kommentar
djupedal Skrevet 4. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2005 jepp, bruker den nå Lenke til kommentar
djupedal Skrevet 4. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2005 kan jeg ha ødelagt kjernen på cpu da jeg monterte viften?? hører jo så mye om at dette skjer så ofte... Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 (endret) Jeg har i og for seg vært borti samme problem en gang. Da hadde jeg vært litt kjapp og montert en usb kabel på feil kontakt. Mener ihvertfall at det var en usb kabel. Har du sjekket alt av kabler, at de står riktig? Evt. strøm til skjermkortet? Endret 4. februar 2005 av vidarkri Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 kan jeg ha ødelagt kjernen på cpu da jeg monterte viften?? hører jo så mye om at dette skjer så ofte... Å jeg tror du skal ha bra mange tommeltotter for å knekke en kjerne. Men det er jo et faktum at endel mennesker sliter med å få tak i hansker som passer. :!: Lenke til kommentar
djupedal Skrevet 4. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2005 prøver å sjekke litt mer kabler i morgen.. Hanskene passer stort sett fint Lenke til kommentar
djupedal Skrevet 4. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2005 Har nå kun tilkoblet 1 IDE-kabel (med HD og DVD-RW) Begge enhetene står på Cable select, og jeg har satt blå kontakt i blå på HK, grå på DVD og svart på HD. I tillegg står skjermkortet i. Ellers er det ikke gjort noen tilkoblinger. Får fremdeles akkurat det samme resultatet... - Ingen pip, kun konstant lys fra HD-LED'en (ikke lys i Power-LED) og det kommer ingen ting på skjermen! Lenke til kommentar
djupedal Skrevet 4. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2005 Prøvde også å starte uten rambrikke, og akkurat det samme skjer... Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 (endret) Er maskinen nymontert? Eller jeg mener hovedkortet? Er det akkurat satt inn? Det kan jo være en kortslutning på undersiden? Endret 4. februar 2005 av vidarkri Lenke til kommentar
djupedal Skrevet 4. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2005 Nymontert ja.. Hvordan skal jeg finne ut om det er kortslutning på undersiden?? Prøvde også å starte uten IDE-kabel montert. Da fikk jeg samme oppførsel, men IDE-LED'en lyste ikke i det hele tatt (virker i og for seg fornuftig) Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Nymontert ja.. Hvordan skal jeg finne ut om det er kortslutning på undersiden?? Prøvde også å starte uten IDE-kabel montert. Da fikk jeg samme oppførsel, men IDE-LED'en lyste ikke i det hele tatt (virker i og for seg fornuftig) Sjekk at du har brukt riktige spacere på undersiden, og at det ikke er noe av metall som kommer borti noen kontakter både under og over kortet. Lenke til kommentar
djupedal Skrevet 4. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2005 Samme oppførsel uten skjermkort montert også, bare sånn for å ha testet det... Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Ja, og det kan jo være poweret også. Hvor stort power er det i kabinettet? Lenke til kommentar
djupedal Skrevet 4. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2005 300W aOpen-kabinett.. PSU'en hadde 24-pin kontakt, og HK kun 20, men jeg ble fortalt at det gikk an å bruke en overgang fra 24 til 20 pinner, og jeg kjøpte dette.. burde jeg skru ut psu'en i pc'en jeg har som funker og teste med den? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 300W aOpen-kabinett.. PSU'en hadde 24-pin kontakt, og HK kun 20, men jeg ble fortalt at det gikk an å bruke en overgang fra 24 til 20 pinner, og jeg kjøpte dette.. burde jeg skru ut psu'en i pc'en jeg har som funker og teste med den? Det ville jeg definitivt prøvd ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå