enden Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Jeg sliter litt med at det dukker opp merkelige pipelyder i høyttaleranlegget når jeg kopierer filer, viser bilder fra CD samt minimerer og maksimerer vinduer. Ved bildevisning fra CD (tif) får jeg en høyfrekvent pipelyd en stund etter at bildet blir vist. Denne er ulik fra bilde til bilde og kan enten stoppe brått eller forsvinne gradvis. Det skjer kun den første gangen, og ikke neste gang jeg åpner samme bildefil (den ligger sikkert i minnet). Ved minimering/maksimering av vinduer dukker det opp en svak pipelyd samtidig med animasjonen til windows. Ved kopiering av filer er lyden litt mer lavfrekvent, men den er der så lenge kopieringsdialogen er til stede. Jeg opplever ingen problemer ved avspilling av filmklipp fra disk. Hva er den mest sansynlige årsaken til disse forstyrrelsene? Jeg har vurdert interference fra skjermkablene som en mulighet siden lyden kommer med animasjonen under minimering/maksimering av vinduer, men lyden er den samme uavhengig av hvilken skjerm dette skjer på (VGA og DVI). Dermed antar jeg at det er internt. Forslag? Høyttalerne er et Creative Inspire 4,1 anlegg tilkoblet et Creative Audigy lydkort. Lenke til kommentar
klb Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Hmm, jeg har også opplevd denne lyden ved høyt diskarbeid som f. eks kopiering som du nevnte. Lurer også på dette.. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 jeg har også opplvd det før, mest på andre sine maskiner, og jeg mener jeg har opplevd det på min(e) også, men jeg husker ikke i hvilket opsett, jeg undres hva det kan være? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Har du sjekket "miksepulten" og slått av alle ubrukte innganger? Støy har lettere for å påvirke innganger som ikke er koblet til noe. Lenke til kommentar
enden Skrevet 4. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2005 Heh, jeg tror jaggu det løste problemet å mute mic og midi Takker og bukker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå