Gå til innhold

Jeg trenger mer minne enn 4096Gb

War

Anbefalte innlegg

Jeg kjører nuendo 2 og drumkit from hell.. det er når jeg loader opp et trommesett i drumkit er det mange wav filer

Får feilmelding Physical memory is getting low!

Loading more samples might cause problems

dette er feilmeldingen jeg får med 2048 ram (3200)

Jeg ser at hardware hadde en artikkel om 16Gb ram IDE kort men når kommer det til norge?

Hva kan jeg gjøre ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du kan vel gå opp tl 4gb da, selv om det blir drøyt mye. Jeg antar at dette er profesjonelt, så serverkort har nok mulighet for en del mer ram, og med 64-bits så vil du kunne teoretiskt ha utrolig mye ram.

Det du kan gjøre er å forstørre swapdisken og se hvor mye av den du bruker. Bruker du 3gb så holder det med en gb minne til.

En tregere løsning er å lage en swapdisk på en egen harddisk som er rask (wd raptor eller en scsi disk) og dermed få litt bedre ytelse enn det du har nå.

Lenke til kommentar

Har du prøvd linux/unix? Har egentlig ikke peiling på dette, men har lest mye om at disse systemene skal bruke minnet bedre osv..

har selv GODE erfaringer med linux som desktop OS.. men her kommer det jo an på om programmet du bruker kan brukes på linux/unix...

Har faktisk kunder som vurdere å bytte til solaris eller andre unix varianter grunnet minnebruken.. desse firmaene er arkitekter med SÆRS store filer..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...