Gå til innhold

SATA Raid 0, hva skjer hvis....

Anbefalte innlegg

Jeg har nå 2 seagate 200 gb sata disker i raid 0 og windows xp har vært veldig ustabil i det siste. Jeg får feilmeldinger i hvert program jeg bruker. (den forhatte "programmet har utført en ulovlig operasjon") Jeg får også ganske hyppig blåskjerm med forskjellige meldinger. jeg har delt diskene in i 3 partisjoner.en partisjon på 30gib er windows og resten til annet. Hva skulle skje om jeg installerer windows på nytt igjen? Da tenker jeg på enten å reinstallere, eller formatere partisjonen og installere en helt ny. Et siste alternativ er å ta backup av alt(som for tiden er ca 230gib) men dette tar veeeeldig lang tid og jeg vil helst unngå dette om mulig.

Mvh TheRipper

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du lurer på hva som skjer med dataene som ikke er lagret på systempartisjonen din.

Så er de "trygge" så lenge diskene dine ikke ryker.

Du kan trykt formatere systempartisjonen din.

Hvis du kjører software raid i XP (alså uten et fysisk raid kort), så har jeg ikke peiling på hva som skjer men vil tro at du mister alt!???

Kent

Lenke til kommentar

Jeg har et raid0 oppsett med 2 samsung 160 gig og det har jeg brukt på 3 forskjellige hk, striped i windows. Av og til måtte jeg importere når jeg gikk fra via brikkesett til nforce og tilbake. Så raid 0 fungerer hvertfall uansett når de står sammen i pc'en. Dette var med 2 p-ata, er det anderledes med s-ata?

Endret av Epsilon-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...