Gå til innhold

Error på MandrakeLinux 10.1 CD2

Anbefalte innlegg

Jeg prøvde å installere MandrakeLinux 10.1, men da jeg kom til CD2 fikk jeg en masse error om at han ikke fant filer, eller at de var skadet eller noe (husker ikke akkurat hva det sto).

Er det noen som vet hva det kan komme av?

Jeg trodde først det var CDen som var ødelagt, siden det var en liten ripe i den.Derfor brente jeg den på ny, men det hjalp ikke. Jeg prøvde også å laste den ned på ny, men jeg fant ut at den filen var akkurat lik den jeg allerede hadde.

ISO-filene ble lastet ned fra ftp.uninett.no

Håper det er noen som kan hjelpe meg, på forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var det jeg også tenkte, derfor lastet jeg den ned på ny, men når jeg pakket den ut så var det akkurat det samme antall filer som på CDen og de tok akkurat samme plassen. Da skulle de vel være identiske?

Hva er MD5?

Jeg lasta ned fila fra ftp.uninett.no som ISO-image, brukte Operas filoverføringer.

Lenke til kommentar
Det var det jeg også tenkte, derfor lastet jeg den ned på ny, men når jeg pakket den ut så var det akkurat det samme antall filer som på CDen og de tok akkurat samme plassen. Da skulle de vel være identiske?

Hadde det bare vært så enkelt...

MD5sum er måten du sjekker om nedlastinga har gått bra. Likevel kan det bli feil under brenning. Jeg synes jeg har fått mindre medieproblemer etter at jeg gikk over til å brenne på CD/RW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...